Estébe nyúló on-line fogadóórát tartott a város polgármestere a Facebook-on

 Egészen késő estig tartott kedden a város polgár- mesterének Facebook-on tartott fogadóórája. Záporoztak a kérdések út- és járdafelújításokkal, parkolási helyzettel, közlekedés szervezéssel kapcsolatban, de volt aki a Fő utcai inda működésére kérdezett rá.
A város polgármesterének Facebook oldalát itt találja, ahol az összes bejegyzést és hozzászólást elolvashatja.
2014.11.19. 10:36 |
Egészen késő estig tartott kedden a város polgármesterének Facebook-on tartott fogadóórája. Záporoztak a kérdések út- és járdafelújításokkal, parkolási helyzettel, közlekedés szervezéssel kapcsolatban, de volt aki a Fő utcai inda működésére kérdezett rá.
A város polgármesterének Facebook oldalát itt találja, ahol az összes bejegyzést és hozzászólást elolvashatja.
 
Volt, aki a Vásárhelyi út Ikarus előtti szakaszának felújítására kérdezett rá. A város polgármestere válaszában azt írta, hogy a „Vásárhelyi út érintett szakasza valóban rendkívül tönkrement, sajnos azonban itt nem elegendő egy felületi beavatkozás, mivel csapadékvíz-elvezetési és teherbírási problémák is vannak. A 7100 m2-nyi útburkolat átépítésének és a vízelvezetés rendezésének becsült költsége közel 150 millió Ft. Ez csak az útburkolatot érintő kérdés, de célszerű lenne a járdák rendezése, illetve a hiányzó járdaszakaszok megépítése, ezért egy komplex fejlesztési programot állítunk össze, hasonlóan más fő- és gyűjtőutak fejlesztéséhez (Berényi út, Mártírok útja), és uniós források bevonásával próbáljuk megoldani a fejlesztést.”

A válaszadásban a város jegyzője Bóka Viktor, a városgondnok Bozai István, Róth Péter alpolgármester, a Polgármesteri Hivatal szakirodái és a szekesfehervar.hu szerkesztősége is segített.
Egy óvodás korú gyermek anyukája a Zombori úton, a Szivárvány óvoda előtti parkolásra kérdezett rá. Mint írja „a közeli multikban dolgozók az ovi előtt állnak meg és egész napra ott is maradnak autóikkal, ezzel nehezítve az óvoda előtti parkolásunkat Nekünk szülőknek akik ténylegesen az oviba érkezünk és maximálisan negyed órát tartózkodunk ott. Szeretném meg tudni, hogy nincs e valami lehetőség amivel könnyebbé válhatnának a mindennapjaink.„ A válaszból kiderült, hogy az önkormányzat a rendőrkapitányság szakembereivel közösen már vizsgálta annak a lehetőségét, milyen jelzőtáblák kihelyezésével szabályozható a parkolók használatának rendje, ami természetesen nem „csak szülők” részére ad felmentést vagy utasítás –írta Cser-Palkovics András válaszában. „Olyan megoldást kellett keresnünk, amely a közterületekre vonatkozó azonos használói jogoknak is eleget tesz, illetve az óvodát is kiszolgálja. Ez a hétfőtől péntekig az óvodai érkezések és távozások időszakában a maximális várakozási idő szabályozásával tehető meg. Ennek megfelelően az óvoda előtti szakaszra Várakozni tilos jelzőtáblát, „20 perc, hétfőről péntekig 7.30-8.30 és 15.00-16.00” kiegészítő jelzésekkel fog a közeljövőben (várhatóan jövő héten) a Városgondnokság kihelyezni.”
A fogadóórán szóba került a Palotai út és a Kelemen Béla úti csomópont közlekedése is. Egy palotavárosi kérdező érdeklődött, hogy visszaállítják-e a régi forgalmi rendet és a balra kanyarodási lehetőséget. A Polgármesteri Hivatal szakirodáinak segítségével rendkívül részletes, forgalomszámlálási adatokat is tartalmazó választ írt. „Az elmúlt években folyamatosan gondot okozott a Palotai u. zsúfoltsága, különösen a délutáni csúcsidőszakban a városból kivezető irányban. A Mészöly Géza utcai jelzőlámpától a torlódás sok esetben a György Oszkár térig ért. A Palotai úti jelzőlámpa-rendszer 2010-ben történt átprogramozásakor a Schwäbisch Gmünd utcai csomópont módosításával (sávkiosztás módosítása, egyetlen egyenesen menő sáv kialakítása) a helyzet valamelyest javult, de már akkor is látszódott, hogy a problémát a Mészöly Géza utcai csomópont okozza. Akkor ezt a csomópontot nem tudtuk korszerűsíteni forráshiány miatt. A jelzőlámpa korszerűsítési program keretében a tervezők vizsgálták a csomópont forgalmi rendjét, annak áteresztő képességét, és az úthálózatban betöltött szerepét. A legnagyobb gondot az okozta, hogy mivel a Mészöly Géza utcán áthaladó gyalogosoknak nem tudunk külön zöldidőt adni (mert ez a Palotai út kapacitását rontaná) így a jobbra kanyarodók (akik a gyalogoknak elsőbbséget adtak) a velük egy sávban haladó egyenes irányt is feltartották. Az új jelzőlámpa program kialakítása során tehát az elsődleges cél a jobbra kanyarodó és az egyenes irány különválasztása volt. A beépítettség nem teszi lehetővé, hogy újabb külön sávot alakítsunk ki a kivezető irány részére, így a balra fordulók csak az egyenesen haladókkal egyidőben kaphattak volna zöld jelzést. Ez a megoldás az egymással szemben haladó egyenes irányok szétválasztását is eredményezte volna, ami szintén a zöld idők csökkenésével jár. „telezöldes” irányítás esetén a Balra kanyarodóknak külön felálló sávot kell létesíteni, így az sem megoldás. A Palotai út forgalma nem teszi lehetővé, hogy külön fázisba tegyük a balra kanyarodókat, mivel az-az egyenes iránytól venne el zöldidőt, a kapacitást jelentősen rontva. A mostani beavatkozással a Mészöly Géza utcai csomópontban a Palotai út áteresztő képessége jelentősen megnőtt, több program esetében a zöldidőt is növelni tudtuk, ezzel a torlódás megszűnt, illetve a teljes szakasz elkészülte után a forgalom „zöldhullámban” haladhat a főirányban.
A tervezés során a forgalomszámlálások azt mutatták, hogy a balra kanyarodók száma a csúcsidőszakban is jelentéktelen a többi irányban haladókhoz képest (63 jármű/óra délután a 440 egyenes haladóhoz képest). Ezt a forgalmat a Schwäbisch Gmünd utcai csomópontban a korábbi módosításkor kialakított hosszabb balra kanyarodó sáv le tudja vezetni, illetve a Palotavárosba több ponton is megoldott a beközlekedés. Megkezdtük egy újabb palotavárosi kapcsolat tervezését a Schwäbisch Gmünd utcától a Jankovics utca felé, amely az érintetteknek közvetlenebb kapcsolatot adhat. Természetesen, amennyiben szükség lesz rá a tapasztalatok alapján, a körzet képviselőjével és a szakemberekkel felülvizsgáljuk a kérdést." - írta válaszában a polgármester.
 
A Mészöly Géza utcai gyalogos átkelőhelyek is szóba kerültek. Egy ottlakó kérdezte, hogy mikorra várható ezeknek az átadása. „Augusztusban kaptuk meg a hatósági engedélyeket, a járdakapcsolatok kiépítése megtörtént mindegyik helyen, de a közvilágítás elégtelen volt, amit sajnos nem lehetett izzócserével megoldani, hanem a lámpatesteket is ki kell cserélni és egy helyen (Liget sor) oszlopot kell állítani. Ennek tervezése, engedélyeztetése megtörtént a kivitelezés december 6-ra elkészül, és utána az időjárás függvényében megtörténik a felfestés és a táblázás.”
 
Egy sportbarát az új hokipályára kérdezett rá: „Tudtommal a TAÓ pályázati pénz meg van rá, az önkormányzattól ígéret a többi részre meg van , de nem történik semmi. C pálya nélkül a mostani 20 éves korosztálynak esélye sem lesz a MOL ligában indulni, fejlődésük folyamatossá tétele miatt lenne ez szükséges!” A város polgármestere válaszában leírta, hogy „a beruházásra a pénz rendelkezésre áll és aterv is hónapokkal ezelőtt elkészült és a kitűzés is megtörtént. Az ehhez kapcsolódó telekvásárlással kapcsolatban a MÁV egy szükséges nyilatkozatára várunk, melyet várhatóan napokon belül megkapunk. Az eredményes közbeszerzési eljárásokat követően, kedvező körülmények esetén a projekt mintegy 120 napon belül tud megvalósulni.
 
Volt, aki a Liget sor felújításáról kérdezett a fórumon. Az út felújításának terve készül, sajnos a teherbírás-mérések azt mutatják, hogy a teljes pályaszerkezetet ki kell cserélni - olvasható a válaszban. „A tervek parkoló bővítési lehetőséget, az autóbusz-megállóhelyek között új gyalogos-átkelőhelyeket és új járdaszakaszokat is tartalmaznak. Az út felújítása előtt kicseréljük az ivóvízvezetéket és a sérült szennyvíz-csatorna szakaszokat. Jelenleg az épülő hotel közműellátását biztosító vezetékek kiépítése folyik, ezért vannak ideiglenes forgalomkorlátozások”.
 
Az Attila utca felújításáról is szó esett. Cser-Palkovics András polgármester egyetértett a kérdezővel, miszerint „vitán felül áll, hogy az Attila út felújítására nagy szükség van, ami azért szenved késedelmet, mert nem épült még ki teljes mértékben az a csapadékbefogadó rendszer, amely a teljes Felsőváros területéről a csapadékvizeket elvezeti. Ez részben a Berényi út, részben az A-0-0 csapadék-főgyűjtő kiépítésének befejezésével tudjuk megoldani.
Mindkét projekt prioritásként szerepel az integrált településfejlesztési stratégiánkban, így uniós források bevonásával kívánjuk azt végrehajtani. A szakterületek a jövő évi költségvetésben a Berényi út II. ütemének megépítését javasolják tervezni (ehhez a tervek és az engedélyek rendelkezésre állnak). Amennyiben ezt tudjuk finanszírozni és megépülhet, azt követően tudjuk az Attila utcát és a többi felsővárosi utcát a programba felvenni. A Kund és az Ond utca felújítására vonatkozó szerződést pedig napokon belül aláírjuk. Ezek időjárástól függően valósulhatnak meg.”