-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Európai összefogás a gyorshajtás ellen - működött az összes traffipax
Az Európai Unió közlekedésrendészeti szerveit magába foglaló szervezet végrehajtó csoportja a TISPOL Operational Group ez évi ellenőrzési terve alapján Európa területére kiterjedő sebességellenőrzési akciót tartott 2005.október 10-16. között. A magyarországi ellenőrzés fontosságát mi sem indokolja jobban, mint az, hogy évek óta a legelterjedtebb szabálysértés hazánkban és a legfőbb baleseti ok a gyorshajtás. Az akció idején valamennyi sebességmérő műszert működtették Fejér megye rendőrei is
Az Európai Unió közlekedésrendészeti szerveit magába foglaló szervezet végrehajtó csoportja a TISPOL Operational Group ez évi ellenőrzési terve alapján Európa területére kiterjedő sebességellenőrzési akciót tartott 2005.október 10-16. között.
A magyarországi ellenőrzés fontosságát mi sem indokolja jobban, mint az, hogy évek óta a legelterjedtebb szabálysértés hazánkban és a legfőbb baleseti ok, mely szerepe – a biztonsági öv használata mellett – elsődleges a halálos, illetve a súlyos sérülések bekövetkezésében. Az akció idején valamennyi sebességmérő műszert működtették Fejér megye rendőrei is.
A megye területén két napra október 12. és 14-re koncentrálták az ellenőrzést 33 rendőr négy polgárőr és négy közlekedési ellenőr bevonásával. Egyidejűleg nyolc sebességmérő műszerrel dolgoztak az ellenőrzést végző rendőrök.
Az akció két napja alatt enyhe szabálysértés miatt 26 sofőrt részesítettek figyelmeztetésben, 179 fővel szemben helyszínbírságolást alkalmaztak. A 179 főből 165 a megengedett legnagyobb sebesség túllépése miatt kapott csekket a rendőröktől, öten a passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztása miatt. Egyéb közlekedési szabálysértés miatt nyolc sofőr részesült ilyen szankcióban.
A megengedett legnagyobb sebesség jelentős túllépése miatt 22 sofőr ellen éltek feljelentéssel. Egy –egy feljelentés született elsőbbségi-, előzési szabály megsértése miatt, illetve a vasúti átjárón való áthaladás szabályainak megsértése miatt. További 15 feljelentést egyéb szabálysértés miatt tettek az ellenőrzést végző rendőrök.
Ittas sofőrrel szemben nem kellett intézkedniük az akció két napja alatt a megyében. Vezetői engedély elvételére semmilyen ok miatt nem került sor. A járművek papírjaival már nem volt ennyire rendben minden. Összesen négy forgalmi engedélyt vettek el intézkedés közben. Érvénytelenség miatt és nem megfelelő műszaki állapot miatt egyet-egyet és további két hatósági engedély elvételét egyéb ok indokolt.
A két nap két mért „sebességrekordja” : 98 km/h volt a legmagasabb sebesség, amit lakott területen belül mértek, míg lakott területen kívül egy 60-as korlátozó táblánál mért 110 km/h volt a legjelentősebb túllépés.
Mint ismeretes a magyar közlekedéspolitika 2010-re a közúti balesetek és a halálos áldozatok számának 30 százalékos csökkentését tűzte ki célul. A célkitűzések teljesítése érdekében a gyorshajtókkal szembeni hatékony rendőri fellépés a jövőben is kiemelt fontosságú lesz Fejér megyében. A büntetés nem cél, hanem eszköz a az emberi élet és testi épség megóvása, a közlekedési morál, a közlekedés biztonsága javítása, érdekében.