Ez az út vége és eleje - bemutatták a várostörténeti képregény első könyvét

 Bemutatták pénteken délelőtt a Szent Imre serege címmel készített képregényt, ami a Titkos helyek füzetek első darabja. A képregény egy belvárosi kávéházban kezdődik, ahol két fiatal egy szlovák sörgyár padlásán talált irat alapján némi várostörténeti nyomozás után a zeneiskola pincéjéből nyíló titkos helységben találja magát, ahol előkerül Szent Imre seregének története. A nyomozás ezzel nem ér véget, hiszen „ez az út vége és eleje” egyben.
2014.07.18. 10:49 |
Bemutatták pénteken délelőtt a Szent Imre serege címmel készített képregényt, ami a Titkos helyek füzetek első darabja. A képregény egy belvárosi kávéházban kezdődik, ahol két fiatal egy szlovák sörgyár padlásán talált irat alapján némi várostörténeti nyomozás után a zeneiskola pincéjéből nyíló titkos helységben találja magát, ahol előkerül Szent Imre seregének története. A nyomozás ezzel nem ér véget, hiszen „ez az út vége és eleje” egyben.
 A Szent Imre serege képregény a székesfehérvári "Titkok Parkja" mobiltelefonos játék azonos című játékmenete alapján készült, a "Titkos helyek füzetek" első darabjaként. A képregényben szereplő helyszíneket és karaktereket valóban létező helyszínekről és személyekről mintázták és a történelmi események is valódiak, pontosak - a történet viszont természetesen kitalált.

Az ötletgazdák és a város polgármestere Cser-Palkovics András közösen mutatta be a képregényt, melyet Török Péter szövegkönyve nyomán Duics Donáta, Szögi Krisztián és Versegi Ádám rajzolt. A történész szakértő Csurgai Horváth József, a kreatív producere pedig dr. Kovács Krisztián volt.
  „Azt gondolom, hogy nagyon fiatalon, már gyerekként kell elkezdeni a lokálpatrióta nevelést" - mondta a város polgármestere. "A 2013-as Szent István Emlékévben elindult több hasonló kezdeményezés, amelynek a visszajelzése is nagyon pozitív volt. Ez a képregény pedig egy újabb színfoltja ennek a kezdeményezésnek, és nagyon örülök annak, hogy a város történelmének bemutatására a szerzők, az ötletgazdák a képregényt választották, hiszen ezzel nagyon sok fiatalt tudunk megszólítani. Az is különleges, szerintem, hogy nemcsak a múlt, hanem a jelen is megjelenik az igényesen kidolgozott képeken, hiszen a titkok megfejtése közben ismert helyek és közismert szakemberek bukkannak fel.”
 A július 25-én, pénteken 16.00 órakor nyíló Koronás Parkban a játszóeszközök mellett interaktív feladatok is várják a fiatalokat, amelynek során a rejtélyek megoldása a Titkok Parkjában folytatódik. A „Titkok Parkja” mobiltelefonos kalandjáték elsősorban a székesfehérvári „Koronás Park” területén játszható, érintőképernyős mobileszközökkel. A játék során a parkban található információs táblákon elhelyezett QR-kódok irányítják a játékost. Az, hogy a kódokat milyen sorrendben kell leolvasni, a feladat része. Nem könnyű, de nem is megoldhatatlan. A sikeres játékhoz az információs táblákon és a QR-kódok mögött elhelyezett leírások is segítséget nyújtanak. Érdemes figyelni minden apró részletre - ha valamit nem sikerül elsőre megoldani, az egyes helyszínek újbóli felkeresésével megtalálható a válasz.