-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Fa Nándor ismét útnak indul
Fa Nándor ugyan még néhány napig kénytelen a szárazföldön járni, ám hosszú évek után ismét vitorlát bont, hiszen Láng Róbert felkérte, hogy irányítsa hajójának 10 fős profi legénységét az ARC Transatlantic versenyen.
Fa Nándor ugyan még néhány napig kénytelen a szárazföldön járni, ám hosszú évek után ismét vitorlát bont, hiszen Láng Róbert felkérte, hogy irányítsa hajójának 10 fős profi legénységét az ARC Transatlantic versenyen.
Fa Nándor elsőként 1985-ben vágott neki egy földkörüli hajóútnak. Akkor barátjával, Gál Józseffel bontott vitorlát a Szent Jupát hajón. A világhódító út (Opátia, Gibraltár, Kanári-szigetek, Zöld-foki szigetek Tristan da Chuna, Fokváros, Sydney, Auckland , Horn-fok, Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, és Gibraltár) akkor pontosan 717 napig tartott, a távolság pedig 70.000 km volt. Később, 1991-ben a Boc Challeng versenyre neveztek be, mely az Egyesült Államokból indult és csak Dél-Afrikában, illetve Ausztráliában szállhattak partra. Ezen az úton az egyik legnagyobb kihívás a magánnyal való küzdelem volt Nándorék számára, akik úgy érezték, hogy a családon kívül senki sem hitt bennük.
Fa Nándor végül bizonyított és most is ezt szeretné. Győzni indul a közel 5000 km-es, és nagyjából 10-12 napig tartó hajóútra, ahol a legfontosabb dolog persze mégiscsak az lesz, hogy a 10 fős legénység - bárhogy is teljesítsenek - épségben térjen haza.