-
Iskolába hívogató programok
Az iskolába készülő nagycsoportos óvodásoknak és szüleiknek érdemes figyelemmel kísérni a székesfehérvári általános iskolák honlapját, közösségi oldalát, ahol az iskolába hívogató programok időpontját közzéteszik. Novemberben és decemberben 17 helyszínen várják délutánonként a családokat.
2024.11.21. -
100 fát ültetettek
90 keskenylevelű kőrist és 10 ginkgo biloba páfrányfenyőt ültettek el a Városgondnokság kertészei a Mondelez Hungária Kft. székesfehérvári üzemének jóvoltából a Bregyóban. A 100 fa az ARAK idei jubileumát szimbolizálja és része annak a zöldítési projektnek, amit a Mondelez a napelemparkjának kialakításához kapcsolódóan kezdett el.
2024.11.21. -
Pénteken 16:30-kor nyit
Idén már közel ezer négyzetméterre növelt jégfelülettel és ötven méter hosszú jégfolyosóval, változatlan árakkal, megújult büfével várja a Kori Liget a téli sportok szerelmeseit a Zichy ligetben. November 22-én, pénteken 16:30-kor nyit a Kori Liget. Ezen a délutánon a pálya használata ingyenes lesz és mindenkit egy pohár meleg teával várnak!
2024.11.21. -
Ciszterci Médianapok
Első alkalommal szervezte meg a székesfehérvári Ciszterci Szent István Gimnázium a Ciszterci Médianapokat. A média iránt érdeklődő budai, egri és pécsi ciszteres diákok a kétnapos program során megismerik a Ciszterci Médiacentrum működését, és egy tréninget követően közösen készítik el a csütörtök reggeli napindító műsort, amely november 21-én 07.05 és 08.25 óra között lesz hallható a Mária Rádióban.
2024.11.20.
Fehérvári iskolák diákjait nevelik energiatudatosságra a szupertanárok
Két fehérvári fiatal - Molnár Janka Sára és Nagy Bence – nyerte el 2017-ben az Energiakövet címet. Az ELTE fizika, illetve biológia-földrajz szakán tanuló hallgatók a rendhagyó tanórákat is tartottak Székesfehérváron, a Kossuth Lajos Általános Iskolában, illetve a Vasvári Pál Általános Iskolában, felhívva a diákok figyelmét az energiatudatosság szempontjaira.
2017.10.31. 10:55 |
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal pályázatán nyerte el az Energiakövet 2017 címet két fehérvári fiatal, Molnár Janka Sára és Nagy Bence, akik szülővárosukban tartották első, rendhagyó tanóráikat. Az egyetemisták számára kiírt Energiakövet 2017 cím ösztöndíjjal, valamint azzal a lehetőséggel jár, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassák magukat.
Molnár Janka Sára, az Eötvös Loránd Tudományegyetem fizika szakos hallgatója „Gyűjts adatot és mentsd meg a Földet!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és nyűgözte le a Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulóit. Janka mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a megújuló és a nem megújuló energiaforrások közti különbségekről, érdekes példákon keresztül pedig konkrétan a hazai energiafelhasználásról. Az óra utolsó negyedében a diákok csoportokban elkészítették saját plakátjukat is az előadáson szerzett tapasztalataik nyomán, mellyel az egyén felelősségteljes hozzáállására és aktív szerepvállalására hívhatják fel a figyelmet a jövőben saját iskolájukban.
„Nagyon boldog vagyok, hogy engem is Energiakövetnek választott a zsűri, hiszen így lehetőséget kaptam értéket teremteni diákok számára, bátoríthatom, lelkesíthetem őket, felhívhatom a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára és elmesélhetem nekik, hogy látszólag kis emberként is mennyi mindent tudunk tenni környezetünkért.” – mondta Janka, aki már középiskolás kora óta kutat, kísérletezik, tervez és népszerűsíti a tudományt minden fórumon.
Nagy Bence, a Eötvös Loránd Tudományegyetem Biológia-Földrajz tanárszakos hallgatója a háztartások energiafelhasználásának csökkentését választotta órája témájául. A Vasvári Pál Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóinak Bence nemcsak általános áttekintést nyújtott a jelenlegi energetikai és globális állapotokról, de gyakorlati példákon keresztül be is mutatta a környezettudatos és pazarló energiafogyasztási magatartás közti különbségeket, három alapvető szegmenst kiemelve: elektromos áram, ivóvíz és szennyvíz, fűtés-főzés. Izgalmas kísérleteket elemezve, olyan megoldásokat keresett a problémákra a diákokkal közösen, melyeket valóban tudnak a mindennapi életük során használni.
„Úgy gondolom, akkor lehet gyökeres változást elérni, ha a fiataloknak olyan szemléletet adunk át, mely által értékként tekinthetnek Földünkre, energiaforrásainkra, és ezáltal tisztában lesznek ezek végességével. Ezt a célt szem előtt tartva szeretnék minél szélesebb körben fiatalokat megszólítani, és óráimmal hatással lenni rájuk.” – mondta el Nagy Bence, aki igazán kiváltságosnak érezte magát, hiszen azon túl, hogy szülővárosában, de ráadásul épp volt iskolájában szerepelhetett elsőként, mint Energiakövet.
Molnár Janka Sára, az Eötvös Loránd Tudományegyetem fizika szakos hallgatója „Gyűjts adatot és mentsd meg a Földet!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és nyűgözte le a Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulóit. Janka mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a megújuló és a nem megújuló energiaforrások közti különbségekről, érdekes példákon keresztül pedig konkrétan a hazai energiafelhasználásról. Az óra utolsó negyedében a diákok csoportokban elkészítették saját plakátjukat is az előadáson szerzett tapasztalataik nyomán, mellyel az egyén felelősségteljes hozzáállására és aktív szerepvállalására hívhatják fel a figyelmet a jövőben saját iskolájukban.
„Nagyon boldog vagyok, hogy engem is Energiakövetnek választott a zsűri, hiszen így lehetőséget kaptam értéket teremteni diákok számára, bátoríthatom, lelkesíthetem őket, felhívhatom a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára és elmesélhetem nekik, hogy látszólag kis emberként is mennyi mindent tudunk tenni környezetünkért.” – mondta Janka, aki már középiskolás kora óta kutat, kísérletezik, tervez és népszerűsíti a tudományt minden fórumon.
Nagy Bence, a Eötvös Loránd Tudományegyetem Biológia-Földrajz tanárszakos hallgatója a háztartások energiafelhasználásának csökkentését választotta órája témájául. A Vasvári Pál Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóinak Bence nemcsak általános áttekintést nyújtott a jelenlegi energetikai és globális állapotokról, de gyakorlati példákon keresztül be is mutatta a környezettudatos és pazarló energiafogyasztási magatartás közti különbségeket, három alapvető szegmenst kiemelve: elektromos áram, ivóvíz és szennyvíz, fűtés-főzés. Izgalmas kísérleteket elemezve, olyan megoldásokat keresett a problémákra a diákokkal közösen, melyeket valóban tudnak a mindennapi életük során használni.
„Úgy gondolom, akkor lehet gyökeres változást elérni, ha a fiataloknak olyan szemléletet adunk át, mely által értékként tekinthetnek Földünkre, energiaforrásainkra, és ezáltal tisztában lesznek ezek végességével. Ezt a célt szem előtt tartva szeretnék minél szélesebb körben fiatalokat megszólítani, és óráimmal hatással lenni rájuk.” – mondta el Nagy Bence, aki igazán kiváltságosnak érezte magát, hiszen azon túl, hogy szülővárosában, de ráadásul épp volt iskolájában szerepelhetett elsőként, mint Energiakövet.