-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Forgalomba állt az első öt használt német személykocsi
A hónap elején öt felújított kocsi már forgalomba is állt a Dél-balatoni vasútvonalon, július 13-án további tizet is forgalomba állítanak.
A Máv a szolgáltatási színvonal emelése érdekében 300 használt, felújított német vasúti személyszállító kocsit szerez be, lízing konstrukcióban. A kocsik a tervek szerint a Dunántúlon járnak majd: a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, és a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécsvonalon közlekednek, leváltva az elöregedett balatoni járműparkot is.
Április 5-én került aláírásra a szerződés a háromszáz használt személykocsi lízingbe vételéről. A járművek 3 év bérleti viszony után jelképes értéken kerülnek át a MÁV ZRt. tulajdonába. A pénzügyi lízing törlesztése egyenletes féléves ütemekben, hét féléven keresztül történik, a fizetés fedezetét az éves terv biztosítja, a kocsik beszerzési ára 13 millió euró. A projekt gazdaságosságát jelzi, hogy a MÁV használatában lévő személykocsik felújítása a használt kocsik vételárának hatszorosába, míg a vezérlő-kocsik esetében akár négyszeresébe is kerülne.
A szerződés értelmében idén októberig 250 kocsi - 223 személykocsi, 27 vezérlő-kocsi -érkezik, 2007 nyarán érkezik meg a további 50 személykocsi. Az első szállítmány április 25-én érkezett meg a MÁV-hoz, ezt követően minden második héten érkezett, s érkezik 20 kocsi.
A műszaki vizsgálatokat és a szükséges átalakításokat a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft.-ben végzik. A hazai forgalomba helyezéshez a járművek átalakítása, honosítása szükséges, azaz a magyar jelzések feltűntetése, lépcső-, fűtés- és világítás-átalakítás. A fővizsgát követően kerülnek a járművek a telepállomásukra, Pécsre és Nagykanizsára.
Az első öt kocsi forgalomba helyezése június 30-án megtörtént, július 13-án további tizet is forgalomba állítanak. A további járművek forgalomba helyezése azért késlekedik, mert a járműjavítók júliusban két hét termelési szünetet tartanak, a nyári szabadságok és a tervezett karbantartásaik elvégzése céljából. Ennek megfelelően augusztusban kerülhet sor további 40 jármű forgalomba állására.
A személykocsik egy része vegyes, 1. és 2. osztályú, ahol másodosztályon is magas komfortfokozatot kínálunk majd utasainknak. A kényelmes, fejtámlás-karfás ülések bársonyborításúak, a kocsik belső kialakítása között egyaránt megtalálható az egyterű és a fülkés elosztás. A járművek központi ajtózárral rendelkeznek, amely a le- és felszállás megkönnyítése mellett a biztonságot is növeli. A vezérlő-kocsik kialakítása mind mozgáskorlátozottak részére, mind kerékpárral utazók számára megfelelő, illetve a kerékpárszállítás biztosított a járművek bizonyos további sorozatain is. A járművek távvezérlésre, és akár 140 km/h sebességre is alkalmasak, üzemelési idejük 20 évre prognosztizálható.