Véleményezzék a fehérvári autóbusz-hálózat bővítését!
Az alábbiakban elérhető az a hálózati térkép és útvonaltervező, amellyel a helyi közösségi közlekedésben tervezett hálózatbővítés részleteit megismerhetik a fehérváriak. A szakemberek minden járatútvonalra vonatkozóan szövegesen is összefoglalták, hogy hol milyen változtatások várhatóak, illetve hol nem történik majd módosítás.
LETÖLTHETŐ dokumentum az egyes járatok változásairól
Nagyításhoz kattintson a képre!
A korábbi tervezetek tapasztalatai alapján jelentős, évi mintegy plusz 350 ezer km teljesítménnyel megnövelt rendszerrel terveznek, valamint az üzemidő is bővül, így a városrészek jelentős része egészen éjfél környékéig elérhető lesz. A hálózatbővítés eredményeként javul a kórház elérése, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is. Az új menetrend várhatóan augusztustól léphet életbe. Mindenkitől azt kérik: nézze át és május 8-ig véleményezze a tervezetet!
Az észrevételeket folyamatosan várjuk a buszmenetrend@szekesfehervar.hu email címre!
A 31-es, 32-es járatok átalakítása, az új 2-es busz - LETÖLTÉS
- A 31-es vonal meghosszabbodik a Béla utcától a Nagyszombati utcán át a Kassai utcai végállomásig.
- A 32-es vonal meghosszabbodik a vasútállomástól a Sóstó Ipari Parkig. Műszakváltáshoz, irodai munkavégzéshez igazítva az Angol utcáig, azon kívül a bevásárlóközpontig jár. Csúcsidőszakban sűrűbben közlekedik.
- A rendszeresen felmerülő utasigények kiszolgálására kísérleti jelleggel új vonalat hozunk létre Kisfalud–Pozsonyi út–Kórház–Vasútállomás–Sóstói bevásárlóközpont útvonalon, amely munkanapokon, csúcsidőben közlekedik.
- A 12-es járatok továbbra is a Szedreskerti lakónegyed és a Sóstói bevásárlóközpont között járnak, de a Sóstó Ipari Park munkarendjéhez igazítva az Angol utcáig, egyes járatok a Gáztelepig közlekednek.
- A 15-ös járatok munkanapokon 60 percenként, csúcsidőben óránként kétszer járnak, így a 12-essel közösen csúcsidőben egyenletes 20 percenként közlekednek.
A 13-as, a 36-os és a 37-es viszonylatok átalakítása - LETÖLTÉS
- A 13 és 13A vonalakat összevonjuk, végállomásuk a Hernád utca és az Alba Ipari Zóna új területén lesz.
- A 36-os járat üzemideje csökken, mert a 13-as járatok is kiszolgálják az Új Csóri utat. A 13-as és 36-os járatok közösen adják ki az Új Csóri úton a mai járatszámot.
- A 36-os vonal hosszabb útvonalon jár, a vasútállomás után a kóráz érintésével a Budai úton át a Zsolnai útig közlekedik.
- A 37-es vonal hosszabb útvonalon jár, a vasútállomás után a 36-oshoz hasonlóan a kórház érintésével a Budai úton át a Zsolnai útig közlekedik. Nem érinti a Kőrösi utcát.
- A 37A járatok a mai 37-es útvonalán járnak Feketehegy és a vasútállomás között. Minden esetben érintik a Kőrösi utcai fordulót. Csak munkanapokon, csúcsidőben közlekedik.
- A 13Y vonalat meghosszabítjuk a Zsurló utcától a Babér utcáig.
- A 16-os és 42-es vonalak rendszerben kezelése lehetővé teszi Börgöndön a járatok sűrítését. A 16-os járatok továbbra is a Király soron közlekednek, de betérnek a Kórház, Rendelőintézet megállóhoz. A 42-es útvonala is megváltozik, a Budai útról az Áron Nagy Lajos téren át az Uszoda érintésével jár a Csapó utcáig. Az Autóbusz-állomáshoz legközelebbi megálló a Halász utcánál lesz.
- Egyes 42-es járatok reggel Börgönd felé, délelőttől Börgönd felől betérnek az Alba Ipari Zónába. Hétvégén csak a műszakváltásokhoz igazodva térnek be járatok az Alba Ipari Zónába.
- A mai 30-as járatot kiváltja a módosított 16-os, és a Feketehegy és a kórház közötti átszállásmentes kapcsolatot adó 37-es vonal.
A 20-as és a 29-es járatok összevonása
A 43-as és a 44-es viszonylatok módosítása - LETÖLTÉS
- A 20-as vonal hosszabb útvonalon jár a Jancsár utcától a Kelemen Béla utcán át a Hübner András utcáig. A meghosszabbítással a 29-es vonal megszűnik. A 20-as vonal menetrendje a vasúti csatlakozások és a Köfém dolgozóinak érdekében megváltozik.
- A 43-as és 44-es vonalakat összevonjuk, körjárati jellegét megszüntetjük. A 44-es vonal a Hübner András utca–Csapó utca–Budai út–kórház–vasútállomás–Jancsár utca útvonalon jár mindkét irányban, így Palotaváros és Tóváros is átszállás nélkül juthat el a kórházhoz. A 43-ast a 36-os és 37-es járatok pótolják.
A 27-es és 38-as járatok összevonása
A 23-as és 35-ös járatok módosítása - LETÖLTÉS
- A 38-as vonalat összevonjuk a közel azonos útvonalon közlekedő 27-essel. Az új 27-es járat a Jancsár utca, az Európa Ipari Park és a Videoton hátsó kapuja között jár óránként, műszakváltásokkor rásegítő járatokkal, hétvégén pedig csak a műszakváltásokhoz igazítva. A Szent Flórián körút helyett a sűrűbben lakott Tompa Mihály utcán jár.
- A 23-as vonal a Budai út felújítása alatt használt terelőútvonalon jár, a vasútállomáson keresztül. Végállomása a Videoton Ipari Park helyett az Európa Ipari Park.
- A 35-ös vonal a vasútállomástól a Jancsár utcáig meghosszabbodik, menetrendje módosul a Zone Bevásárlópark dolgozóinak, és a belváros felé iskolába, munkába járók igényeihez igazítva. A Prohászka Ottokár út–Várkörút helyett a Deák Ferenc utca–József Attila utca útvonalon közlekedik. Műszakváltásokkor a Zone Bevásárlóparktól az Európa Ipari Parkig hosszabbodik meg.
- A vonalak körjárati jellege megszűnik.
- A 33-as vonal a Fecskepart–Várkörút–vasútállomás–kórház–Köfém lakótelep útvonalon közlekedik, így Fecskepart átszállásmentes kapcsolatot kap a kórházhoz és a Köfém lakótelephez. Munkanapokon sűrűbben, 20-30 percenként jár, üzemideje bővül.
- A 34-es vonal a Csapó utca–vasútállomás–Lövölde utca–Áron Nagy Lajos tér–Móri út útvonalon átmeneti megoldást nyújt a Fecskepart–Piac tér igényekre. Munkanapokon és hétvégén délelőtt óránként jár.
- A 90-90 percenként közlekedő 40-es és 41-es körjáratok helyett könnyebben megjegyezető, és sűrűbben közlekedő járatokat hozunk létre.
- A 43-as és 44-es vonalakat összevonjuk, körjárati jellegét megszüntetjük. A 44-es vonal a Hübner András utca–Csapó utca–Budai út–kórház–vasútállomás–Jancsár utca útvonalon jár mindkét irányban, így Palotaváros és Tóváros is átszállás nélkül juthat el a kórházhoz. A 43-ast a 36-os és 37-es járatok pótolják.
- Maroshegy és a belváros gyors kapcsolatának megteremtése érdekében, a beérkezett észrevételek alapján a 40-es vonalat úgy módosítjuk, hogy útvonala mindkét irányban a Maroshegy–Szilvamag–Balatoni út–Jancsár utca–Csapó utca lesz. Munkanapokon, csúcsidőben 30 percenként jár, így a 10-essel közösen 15 percenként közlekednek.
- A 41-es buszok útvonala módosításra kerül, mindkét irányban a Csapó utca–Budai út–kórház–vasútállomás–Maroshegy útvonalon jár, ezzel a Maroshegyen élők számára továbbra is átszállás nélkül érhető el a vasútállomás és a kórház. Munkanapokon óránként közlekedik.
- A 24-es, a 32-es és a 33-as járatok egymáshoz csatlakozva, bővebb üzemidővel közlekednek, a belvárosból 0 óra előtt pár perccel indulnak utoljára. Az Áron Nagy Lajos téren és a vasútállomásnál biztosított csatlakozásoknak köszönhetően, egy átszállással a város átszelhető éjfélig tömegközlekedéssel.
- A jobb területi lefedettség érdekében a 37-es járat, normál üzemidő utáni két járata módosított útvonalon jár, a kórház helyett a Budai úton, és – mivel a Zsolnai utcát a 24-es járat kiszolgálja – Kisfalud felé közlekedik. A módosított útvonal miatt külön számot kap, 937-es jelzéssel közlekedik.
- Az utolsó indulás a vasútállomásról a külső végállomások felé, valamint a Jancsár utcából Öreghegy felé 23:54-kor van.
- A 10-es viszonylaton 0 órakor egy új járat indul a Piac tértől az Orsovai utcáig, amire a vasútállomástól 23:54-kor induló 37-es buszról is át lehet szállni.
- Az Öreghegy felé közlekedő 24-es járatok az Áron Nagy Lajos téren csatlakoznak a vasútállomás felől érkező 32-es járatokhoz.