Hat Mercedes Citaro autóbusz állt forgalomba Székesfehérváron

Januárban forgalomba állt az a hat autóbusz, amelyet még tavaly év végén szerzett be a helyi közlekedési társaság összesen nettó 109 millió forintért. A fejlesztéssel a legidősebb járművek helyére kerülnek korszerű, használt autóbuszok. A járművek automata sebességváltóval és korszerű, EURO 3-mas motorral felszereltek, a korábbi D10-es helyett. Székesfehérváron az 1114 járaton egy hónapban, átlagosan 1.958.000 az utazások száma és átlagosan 254.400 kilométert futnak a buszok havonta.
2015.02.04. 13:12 |
Januárban forgalomba állt az a hat autóbusz, amelyet még tavaly év végén szerzett be a helyi közlekedési társaság összesen nettó 109 millió forintért. A fejlesztéssel a legidősebb járművek helyére kerülnek korszerű, használt autóbuszok.

A most forgalomba állt 4 csuklós és 2 szóló kivitelű autóbuszok Mercedes Citaro O530 és O530G. A járművek automata sebességváltóval és korszerű, EURO 3-mas motorral felszereltek, a korábbi D10-es helyett. Székesfehérváron az 1114 járaton egy hónapban, átlagosan 1.958.000 az utazások száma és átlagosan 254.400 kilométert futnak a buszok havonta.
A helyi közösségi közlekedésben ötven autóbusz szállítja az utasokat Székesfehérváron. A szolgáltatást igénybevevők kényelmének növelése, valamint a környezetszennyezés és a gépjárművek átlagéletkorának csökkentése érdekében hat autóbusz állt forgalomba januártól. A KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. mostani beszerzésével folytatódott az a modernizációs program, amelynek elsődleges szempontja a környezeti terhelés csökkentése. A székesfehérvári helyi közösségi közlekedésben résztvevő autóbuszok átlagéletkora így másfél évvel csökken 14,9 évről 13,4 évre. Ezt megelőzően legutóbb 2009-ben hét, majd 2011-ben pedig egy használt autóbuszt vásárolt a vállalat, amelyek azóta is Székesfehérvár helyi közlekedésében teljesítenek szolgálatot.

Az újonnan beszerzett buszokról Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András és Németh Tamás, KNYKK Zrt. vezérigazgatója közösen tartott sajtótájékoztatót.
 Fontos, hogy csökkenjen az átlagéletkora a Fehérváron közlekedő buszoknak, melyben a város támogatja a szolgáltatót, hiszen nem mindegy, hogy milyen buszokon lehet utazni - mondta Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere. "A közösségi közlekedés arányát növelni szeretnénk, mely akkor lehet versenyképes, ha a szolgáltatás színvonala emelkedik. Most hat fiatalabb autóbuszt sikerült beszereznie a szolgáltatónak, melyek környezetbarát motorral és kényelmes belsővel szereltek." Kiemelte, hogy fontos mérföldkő volt a 2012-es megállapodás, melynek vállalásait azóta is mindkét fél tartja. 2014-ben is számos járatátalakítás történt a lakossági igényeknek megfelelően és a pénteken beterjesztendő 2015-ös költségvetés is biztosítja a szolgáltatás fenntartását.
A város polgármestere beszélt arról a háromoldalú megállapodásról is, melyet az Alcoa, a KNYKK Zrt. és a város kötött azért, hogy Fehérváron készült alumínium keréktárcsákkal szerelik fel fokozatosan a városban közlekedő buszokat. A 2015 végén lejáró szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban pedig kiemelte, hogy várhatóan a nyáron írja majd ki az önkormányzat az európai közbeszerzést a közösségi közlekedési szolgáltatásra, melytől a színvonal javulását is várja a városvezetés.

A buszok korábban Hamburgban kölekedtek, belső terük és az ülések is újszerű állapotban vannak.
A most beszerzett autóbuszok az elmúlt hetekben a székesfehérvári helyi autóbuszok piros-kék színét kapták és felkerült rájuk az új közlekedési központ logója is. A KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. a Fejér megyei Alba Volán és a Komárom-Esztergom megyei Vértes Volán jogutódjaként működik január elsejétől.