-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Péntektől a MÁV applikációban is megválthatók a székesfehérvári helyi Volánbusz-bérletek
A székesfehérvári havi összvonalas bérlet, a székesfehérvári I. félhavi összvonalas bérlet, a II. félhavi összvonalas bérlet, valamint az összvonalas havi külterületi bérlet továbbá a székesfehérvári összvonalas negyedéves bérlet az alkalmazás "Térségi és városi jegyek" menüpontjában érhető el.
A MÁV mobilalkalmazás nyáron bővült a Térségi és városi jegyek menüponttal. Erre kattintva elsőként a Budapest–Szeged viszonylatra szóló, 24 és 72 órás napijegyet lehetett megvásárolni, november 20-tól pedig a Volánbusz székesfehérvári bérletei is bekerülnek a néhány kattintással, kényelmesen megvásárolható termékek listájába. A két társaság elkötelezett a projekt folytatása iránt, a szolgáltatás kiterjesztését tervezik több megyei jogú városra. A cél egy településeken és szolgáltatásokon átívelő, 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozása.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy idén július 15-én a Volánbusz tulajdonjoga átkerült a MÁV Zrt-hez, ami hatalmas lehetőséget ad a két társaságnak, hogy versenyképesebbé lehessen tenni a közösségi közlekedést. Össze kell hangolni a menetrendet, a felesleges párhuzamosságot meg kell szüntetni és egységes felületen kell értékesíteni a jegyeket bérleteket. Mint mondta 2022 év elejére szeretnének egységes tarifaközösséget is létrehozni.
Emlékeztetett, hogy két hónapppal elezőtt a MÁV - Volán integráció első komolyabb változása volt, hogy nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani a Székesfehérváron áthaladó, korábban pótjegyköteles vonatokra, ahogy a Keszthely-Szombathely és Pécs-Tapolca között közlekedő járatokra sem, ami 10-15 %kal csökkentette a jegyek árát.
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy a Volánbusz továbbra is elkötelezett a folyamatos modernizáció iránt, amely a MÁV–Volánbusz-integrációnak köszönhetően már közös erővel folytatódhat a közúti és a kötöttpályás közösségi közlekedésben.
A Volánbusz a megújuló buszflottával évente mintegy 410 ezer járatot indít 44 székesfehérvári vonalon, ami több mint 19 millió utazást jelent, utasaink pedig átlagosan 84 ezer dolgozóbérletet váltanak.
A bérletvásárlás lehetővé tétele a MÁV applikációban sokak számára biztosít egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebben elérhető szolgáltatást. Az app használata a jelenlegi, koronavírussal terhelt időszakban különösen fontos, mivel – a fizikai kontaktusok számának csökkentésével – biztonságosabbá teszi a közösségi közlekedés igénybevételét.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a Székesfehérvár - Budapest vasútvonal fejlesztése utáni utasszám növekedés egyértelműen mutatja, hogy többen ezen a vonalon. Sokat kell tenni annak érdekében, hogy többben használják a közösségi közlekedést Ehhez hozzá tartozik az is, hogy kényelmesebbé tegyük az utasoknak a jegy- és bérletvásárlást, hogy igénybe vegyék a szolgáltatásokat. A MÁV applikációban megváltható többféle székesfehérvári helyi Volánbusz-bérlet pedig egy kicsit meg is mutatja, hogy milyen is lesz majd a intermod közlekedési központ Fehérváron.
A Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vasútvonal az elmúlt években több száz milliárd forintnyi beruházással újult meg, az utazók modern, kényelmes FLIRT motorvonatok és InterCity kocsik fedélzetén juthatnak el úti céljukhoz. Fejlődött az utastájékoztatási rendszer is, valamint sok helyen P+R és B+R parkolók várják az állomásokra autóval vagy kerékpárral érkezőket. Jövő év nyarára befejeződik a villamosítás a Székesfehérvár–Balatonfüred szakaszon, környezetbarát, korszerű közlekedést biztosítva a Balaton északi fővárosáig.
A busztársaság több viszonylaton a vonatközlekedéshez igazította menetrendjét, például Budapest és Zalaegerszeg között öt, a főváros és Nagykanizsa között négy, a Budapest–Székesfehérvár vonalon hat új járatpárt közlekedtet naponta.
Az autóbuszjáratok többségének esetében a menetrendet úgy alakította ki a Volánbusz, hogy az InterCity vonatok indulásai között egyenletes, a fővárosba utazók számára optimális indulási és érkezési időpontokat biztosítson. Szeptember végén nemcsak a menetrend újult meg, hanem a járműpark fejlesztésére is sor került: összesen 23 új, Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz állt forgalomba Székesfehérvár helyi közlekedésében.