Így igényelhetik az átlagon felüli fogyasztók az önkormányzati rezsitámogatást

A tűzifa beszerzési költségeire vonatkozó támogatás iránt már benyújtható a kérelem, amennyiben kérelmező 2022. július 15. napját követően tűzifavásárlást végzett és rendelkezik a vásárlást igazoló számlával, valamint fatüzelésű fűtőberendezéssel. Az átlagon felüli áram és gázfogyasztásra 2022. szeptember 1-től lehet benyújtani a támogatási kérelmeket.
2022.08.23. 12:53 |
Így igényelhetik az átlagon felüli fogyasztók az önkormányzati rezsitámogatást

A Székesfehérvári Veszélyhelyzeti Lakásfenntartást segítő Települési Támogatás Program célja, hogy kifejezetten azokat a székesfehérváriakat segítse, akik a legnehezebb anyagi helyzetben vannak és a legkiszolgáltatottabbak az energiaár változásainak. A Program előkészítésekor szempont volt a hosszú évek óta tartó, sok területre kiterjedő és jelentős mértékű állami támogatási rendszer szociális alapú kiegészítése.

A Program keretei között a szociális támogatás az áram- és gázfogyasztás, illetve tűzifa beszerzése költségeire igényelhető.

Az „önkormányzati rezsitámogatást” azok a Székesfehérváron  bejelentett lakóhellyel, más településen tartózkodási hellyel nem rendelkező és életvitelszerűen a bejelentett – a szociális ellátásra való jogosultsággal érintett – székesfehérvári lakóhelyén élő egyedül élők, gyermeküket/gyermekeiket egyedül nevelők, valamint a legalább négy gyermeket nevelő nagycsaládosok igényelhetik, akik/amely család esetében az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a 115.000 forintot.

Az Önkormányzat közvetlenül a jogosultaknak juttatja el a pénzbeli támogatást átutalással vagy postai úton.

Fenti feltételeken túl azokban a hónapokban lesz valaki jogosult a támogatásra, amelyekben lakossági piaci árat, illetve versenypiaci költségeket tükröző árat fizetett és csak ezen összegre, legfeljebb a támogatási összeg erejéig. Tehát az áramfogyasztás költségeire a piaci áron számolt összeg, de legfeljebb havi 5.000,- Ft, a gázfogyasztás költségeire a versenypiaci költségeket tükröző áron számolt összeg, de legfeljebb havi 15.000,- Ft, a tűzifa beszerzési költségeire a beszerzési költség, de legfeljebb 75.000,- Ft egyszeri, egy összegben folyósított támogatás adható.

A Program támogatás-elemei fő szabály szerint 2022. szeptember 1-től 2023. február 28-ig adhatóak.

A tűzifa beszerzési költségeire vonatkozó támogatás iránt 2022. augusztus 19. napjától már benyújtható a kérelem, amennyiben kérelmező 2022. július 15. napját követően tűzifavásárlást végzett és rendelkezik a vásárlást igazoló számlával, valamint fatüzelésű fűtőberendezéssel.

Az áram-, a gázfogyasztás, a tűzifa beszerzése költségeire a támogatás párhuzamosan is igényelhető. Az Alba Bástya Család-és Gyermekjóléti Központ a jogosultsági feltételek meglétét – különösen az életvitelszerű székesfehérvári tartózkodás tényét – környezettanulmány útján ellenőrizheti, a fatüzelés alkalmazhatóságát ellenőrzi.

Kérelem benyújtásának módja:

A Székesfehérvári Veszélyhelyzeti Lakásfenntartást segítő Települési Támogatás Program keretében nyújtott szociális rászorultságtól függő ellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmet formanyomtatványon kell előterjeszteni.

A formanyomtatvány elérhető:

1. LETÖLTHETŐ INNEN! (.pdf)
2. a Székesfehérvár, Városház tér 2. szám alatti épületben kihelyezett formanyomtatvány személyesen elvihető,
3. az Alba Bástya Család-és Gyermekjóléti Központ ügyfélszolgálatán (Irányi Dániel u. 4.) személyesen átvehető,

Az Alba Bástya Család-és Gyermekjóléti Központ ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 8,00-16,00
Kedd: 12.30-16,00
Szerda: 8,00-18,00
Csütörtök: 8,00-16,00
Péntek: 8,00-13,00

4. személyesen: időpontfoglalást követően, ügyfélfogadási időben (szerda: 8,00-12,00 és 13,00-18,00 és péntek: 8,00-12,00) a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (Kossuth u.) személyesen átvehető.

A kérelem benyújtható:
1. postai úton;
2. elektronikus úton (Ügyfélkapu regisztrációval a http://epapir.gov.hu oldalon)
3. a Székesfehérvár, Városház tér 2. szám alatti épületben elhelyezett gyűjtődobozban;
4. személyesen: időpontfoglalást követően, ügyfélfogadási időben (szerda: 8,00-12,00 és 13,00-18,00 és péntek: 8,00-12,00) a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (Kossuth u.)

időpontfoglalás:
1. Telefonon: (22) 537-200-as telefonszámon vagy
2. E-mail-ben: az ugyfelszolgalat@pmhiv.szekesfehervar.hu elektronikus levelezési címen.

A támogatást érintően bővebb tartalmi információ ITT olvasható:

A támogatást érintő kérdések megválaszolásában a Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztálya keretei között létrehozott Ügyfélkapcsolati Információs Központ munkatársai nyújtanak munkaidőben segítséget. Forduljanak kedves kollégáinkhoz bizalommal. Telefonos elérhetőség: +3670/6699199