"Ilyet én is tudok festeni!" - sikeresek voltak a múzeumi órák

 Napjainkban nagyon sok olyan vélemény hangzik el pedagógusoktól, szülőktől, nagyszülőktől, hogy a mai fiatalokat semmi nem érdekli. Az „Ilyet én is tudok festeni!” Iskolai programok a kortárs képzőművészeti gyűjteményben című program legfontosabb tapasztalata az volt, hogy ez nem igaz. A programban résztvevő 11-18 éves korosztály meglepően érdeklődő, nyitott, közreműködő volt, és markáns véleménye van az őt körülvevő világról és a képzőművészetről.
2011.06.03. 07:47 |
 Napjainkban nagyon sok olyan vélemény hangzik el pedagógusoktól, szülőktől, nagyszülőktől, hogy a mai fiatalokat semmi nem érdekli. Az „Ilyet én is tudok festeni!” Iskolai programok a kortárs képzőművészeti gyűjteményben című program legfontosabb tapasztalata az volt, hogy ez nem igaz. A programban résztvevő 11-18 éves korosztály meglepően érdeklődő, nyitott, közreműködő volt, és markáns véleménye van az őt körülvevő világról és a képzőművészetről.
Az eseménysorozatban részt vevő pedagógusok és képzőművészek koordinálásával az Új Magyar Képtár anyagából merítve a gyerekekben rengeteg kreatív alkotói ötlet és gondolat fogalmazódott meg.
 
 A pályázati program keretében az Új Magyar Képtárban 4 múzeumi óra-sorozat (24 alkalom), 4 tematikus foglalkozás-sorozat (40 alkalom), 1 szabadegyetemi előadássorozat (10 alkalom) és 4 egész napos családi foglalkozás került megrendezésre. Ez összesen 78 foglalkozási alkalmat, 500 bevont diákot jelent. A program célja a múzeum oktatási szerepének erősítése és az iskolabarát szemlélet kialakítása volt.
 
 Négy székesfehérvári iskola, a Ciszterci Szent István Gimnázium, a Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, a Kodolányi János Középiskola és a Munkácsy Mihály Általános Iskola vett részt a programban. A diákokkal pedagógusok, képzőművészek, művésztanárok, drámapedagógusok, etnográfusok, zenészek, művészettörténészek foglalkoztak.
 
 Az iskolai rendszerben a tanulók ritkán jutnak el a XXI. század művészetéig. Amennyiben mégis, a rajzórákon a kortárs képzőművészet megértetése, elfogadtatása nem egyszerű. A múzeumi óra hatékonyan bizonyította be azt, hogy a képzőművészet kiváló eszköz lehet arra, hogy a megismerő, befogadó képességek, az esztétikai tudatosság és kifejezőképesség, a nyitottság, a problémamegoldó, a kreatív gondolkodás, valamint a kommunikációs képesség fejleszthető - hangzott el a program záró sajtótájékoztatóján. Elsősorban nem a lexikális tudás gyarapítása volt a cél, hanem a képtár alkotásai által nyújtott inspiráció.
 
 A legnagyobb publicitással kísért esemény „A Kortárs szemmel” című szabadegyetemi előadássorozat és a négy családi nap volt. A program szervezői különösen örültek annak, hogy volt lehetőség a családokat is megmozgatni. A 4 családi napon több mint 250 gyermek és felnőtt vett részt.