Irodavezető: dr. Erdélyi Éva
Telefonszám: (22) 537-635, (22) 537-180
E-mail: erdelyi.eva@pmhiv.szekesfehervar.hu
Levelezési cím: 8000 Székesfehérvár, Városház tér 1.
Az Iroda által ellátott feladatok a következők:
Az Iroda ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal személyes adatok védelmével és a közérdekű adatok nyilvánosságával kapcsolatos feladatait, ellátja a Hivatal informatikai rendszereivel kapcsolatos adminisztratív feladatokat, továbbá kezeli a Polgármesteri Hivatal Központi Irattárát és Tervtárát.
- A Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatának elkészítése és aktualizálása
- Adatkezelési tájékoztatók készítése az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal által végzett adatkezelésekhez, a tájékoztatók aktualizálása
- Adatfeldolgozói szerződések készítése az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal számára adatfeldolgozást végző személyekkel és szervezetekkel
- Nyilvántartás vezetése az adatvédelmi incidensekről
- Érdekmérlegelési tesztek készítése és adatvédelmi hatásvizsgálatok lefolytatása az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal adatkezeléseihez (szükség esetén)
- Közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét rögzítő szabályzat készítése és aktualizálása
- Közérdekű adatok megismerése iránti igények megválaszolása
- Nyilvántartás vezetése a teljesített és az elutasított közérdekű adatigénylésekről
- Éves jelentés a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság számára a beérkezett adatigénylésekről
- A közérdekű adatok internetes megjelenítését szabályozó Elektronikus közzétételi szabályzat készítése és aktualizálása
- Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal Általános és Különös közzétételi listájának rendszeres frissítése
- Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal alkalmazottai munkavégzéséhez szükséges számítástechnikai eszközök beszerzése
- Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal által használt szoftverekkel kapcsolatos ügyintézés (új licence vásárlása, meglévő licence hosszabbítása)
- Számítástechnikai eszközök beüzemelése, számítástechnikai programok telepítése
- A Polgármesteri Hivatal informatikai rendszeréhez való hozzáféréshez jogosultságok kiosztása
- A Polgármesteri Hivatal alkalmazottai munkavégzéséhez informatikai segítség nyújtása
- Folyamatos szakmai együttműködés az informatikai rendszer üzemeltetését végző Önkormányzati Informatikai Központ Nonprofit Kft-vel
- Az ASP Keretrendszerrel kapcsolatos rendszeradminisztrátori feladatok ellátása
- Az ASP rendszer IRAT szakrendszerének adminisztrátori feladatainak ellátása
- Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal, az Önkormányzat társulásai és a nemzetiségi önkormányzatok hivatali kapuival kapcsolatos adminisztrátori feladatok ellátása
- Postai úton beérkező küldemények átvétele, ASP IRAT szakrendszerben történő érkeztetése és továbbítása az illetékes szakiroda számára
- A hivatali kapukra érkező elektronikus küldemények ASP IRAT szakrendszerbe történő betöltése, az elektronikusan érkezett iratok papír alapú hiteles okirattá alakítása és továbbítása az illetékes szakiroda számára.
- A Polgármesteri Hivatalba postai úton, személyesen vagy elektronikus úton érkező számlák ASP rendszerben történő érkeztetése és továbbítása a Pénzügyi Iroda számára.
- Beérkező iratok iktatása a Polgármesteri Hivatal egyes szervezeti egységei számára
- A szervezeti egységek által előkészített postai küldemények postai továbbítása
- Iratkezelési Szabályzat készítése és aktualizálása
- A Polgármesteri Hivatal központi irattárának kezelése, határidő-nyilvántartás kezelése
- Az irattári anyag levéltárba adásának intézése
- Az irattári anyag selejtezésének intézése
- A tevékenységi körébe tartozó információknak az Önkormányzat portálján való megjelenéséről, az információk naprakészen tartásáról való gondoskodás
- A tevékenységi körébe tartozó ügyekben közgyűlési, bizottsági előterjesztések készítése, a közgyűlési, bizottsági döntések végrehajtása
- Együttműködés a tevékenységébe tartozó feladatok körében a Hivatal más szervezeti egységeivel
- Ágazati statisztikák készítése, statisztikák összegyűjtése, összesítése, jogszabályban előírt adatszolgáltatások, jelentések elkészítése
SZABÁLYZATOK
Panaszok és közérdekű bejelentések intézése:
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesterének és Jegyzőjének a panaszok és közérdekű bejelentések kezeléséről szóló 21/53-1/2020. számú együttes utasítása alapján történik.
Panaszok és közérdekű bejelentések tehetők:
a) szóban, a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, ügyfélfogadási időben,
b) írásban, papír alapon, Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesterének vagy Székesfehérvár Megyei Jogú Város Jegyzőjének címezve vagy
c) elektronikus úton, a polgarmester@pmhiv.szekesfehervar.hu vagy a jegyzo@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címen vagy az alapvető jogok biztosa által üzemeltetett, "közérdekű bejelentések védett elektronikus rendszerében".
Szervezeti integritást sértő és korrupciós kockázatokra vonatkozó bejelentések intézése:
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármestere és Székesfehérvár Megyei Jogú Város Jegyzője 21/52-1/2020. számú együttes utasítása alapján történik.
Szervezeti integritást sértő és korrupciós kockázatokra vonatkozó bejelentések tehetők:
a) szóban, a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, ügyfélfogadási időben,
b) írásban, papír alapon vagy
c) elektronikus úton, az integritas@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címen.