-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Intézményvezetők – Goóts Ferencné, Széna Téri Általános Iskola
Székesfehérvár egyik legnagyobb általános iskolájában 665 diák tanul, 52 pedagógus dolgozik az intézményben. Az iskolában hagyományosan erős az idegen nyelv oktatása, már első osztály második félévétől megismerkedhetnek a tanulók az angol, vagy a német nyelv alapjaival, továbbá kiemelten kezelik a matematika és az informatika oktatását. Goóts Ferencné több mint 30 éve van a pályán, óvónőként, általános iskolai tanítóként tanárként, igazgató-helyettesként, majd 1995-től a Széna Téri Általános Iskola igazgatójaként dolgozik.
Székesfehérvár egyik legnagyobb általános iskolájában 665 diák tanul, 52 pedagógus dolgozik az intézményben. Az iskolában hagyományosan erős az idegen nyelv oktatása, már első osztály második félévétől megismerkedhetnek a tanulók az angol, vagy a német nyelv alapjaival, továbbá kiemelten kezelik a matematika és az informatika oktatását.
Goóts Ferencné több mint 30 éve van a pályán, óvónőként, általános iskolai tanítóként tanárként, igazgató-helyettesként, majd 1995-től a Széna Téri Általános Iskola igazgatójaként dolgozik. Főiskolán tanári diplomát szerzett, majd a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán szerzett egyetemi végzettséget magyar nyelv és irodalom szakon, illetve a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatás-vezetői szakát is elvégezte.
Nagy az érdeklődés az iskola iránt, minden évben három első osztály indul, kollégáimnak köszönhetően nem érezzük a demográfiai válságot – mondja Goóts Ferencné iskolaigazgató, aki elmondta, az iskola nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy zökkenőmentes legyen a diákoknál az óvodából az iskolába való átmenet, valamint a differenciált képességfejlesztés. Ötödik osztálytól emelt szintű matematika, idegen nyelvi, vagy humán osztályba járhatnak a diákok. Az ismeretközpontúság felső tagozaton kap nagyobb szerepet.
- Milyen a továbbtanulási arány a Széna tériben végzett diákok körében?
- A végzősök 85-90%-a érettségit adó középiskolában tanul tovább, osztályonként 4-5 tanuló már menet közben 6 osztályos gimnáziumban folytatja tanulmányait. Tanulóink nagy többsége az első két helyen megjelölt középiskolába nyer felvételt.
- Milyen infrastruktúrával rendelkezik az intézmény?
- Utoljára 2001-ben volt bővítés, ekkor 3 új tanteremmel bővült az iskola. A Széna Téri Általános Iskola az átlagnál jobban felszerelt. Korszerű számítógépteremmel, színvonalas könyvtárral rendelkezik. A tanulók eredményei mellett a testvériskolai kapcsolatokra is büszkék lehetünk, jó kapcsolatot ápolunk a longtoni iskolával, legközelebb május végén látogat hozzánk 20 tanuló és három pedagógus. Diákjaink utoljára tavaly jártak Angliában. A németül tanuló diákjaink számára Ausztriába szervezünk nyári tábort, és télen sítábort. Az iskola felvállalta a vak és gyengénlátó gyerekek integrált oktatását.
- Jelenleg hány vak, illetve gyengénlátó tanuló jár az iskolába?
- Négy vak és két gyengénlátó tanulónk van. Az oktatásukat segítő eszközöket a Lion’s Club támogatásával szerezzük be. Igyekszünk minden segítséget megadni a gyerekeknek. Felhívjuk a szülők figyelmét a pályázati lehetőségekre, segítségünkkel már minden kisdiákunk számítógéphez jutott.
- Hogyan viszonyulnak hozzájuk az egészséges diákok?
- Úgy látom, hogy a vak tanulók integrált oktatása jó hatással van társaikra, segítik őket, megtanulják elfogadni a másságot.