-
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03. -
Szájkosárral és pórázzal Balatonra
Változott szerdától a kutyák szállítását érintő szabályozás a vonatokon: már zárt doboz nélkül, csupán szájkosár és póráz használatával is lehet velük utazni a balatoni InterCity és expresszjáratokon - közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján.
2024.06.26.
„Jobb, ha el se dobod!” - ma éjfélig lehet jelentkezni a szemétgyűjtési akcióra
![„Jobb, ha el se dobod!” - ma éjfélig lehet jelentkezni a szemétgyűjtési akcióra](/_upload/images/news/55933/csala teszedd04.jpg)
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Jobb, ha el se dobod!” című tavaszi szemétgyűjtési akciója során több mint 12 ezer résztvevő, mintegy 400 helyszínen gyűjtötte a szemetet. A társaság 93 mérnökségének több száz teherautója közel egymillió kilogrammnyi hulladékot szállított el. Ez a hatalmas szám így is eltörpül amellett, hogy a cég évente átlagosan mintegy 12,5 millió kilogramm illegálisan kihelyezett és eldobált szemetet gyűjt össze az országos közutak mellől.
A társaság elkötelezett abban, hogy érezhető szemléletváltást hozzanak szemétszedési kampányai. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt években a lehetőségeihez mérten jelentős erőforrásokat fordított arra, hogy a közúti, főleg gyorsforgalmi pihenők területe rendezett legyen. Ugyanakkor így is napi probléma, hogy a kihelyezett szemetes tárolókba és mellé olyan hulladékot helyeznek ki, melyek nem a közlekedés során keletkeznek, vagyis rendszeres, hogy ezen hulladéktároló edényekbe háztartási hulladékot és lomtalanításra ítélt szemetet dobnak be, amelynek elszállítása plusz feladat, nem mellesleg rövid időn belül eltelíti a nem erre a célra telepített szemeteseket. Az is gyakori probléma, hogy kevésbé frekventált útszakaszokon, útcsatlakozásoknál, a közút melletti bokros, fás területre is illegálisan helyeznek ki háztartási szemetet, sittet, egyes esetekben akár veszélyes hulladékot is. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mérnökségei átlagosanegy hónapot csak szemétszedéssel és annak elszállításával töltenek, ami jelentős mértékben lefoglalja a humán erőforrás kapacitásait, nem mellékesen hatalmas költséget is jelent. Az idei évben előreláthatóan 1,5 milliárd forintot fordíthat a társaság ezen munkájára, ami elegendő lenne 60 ezer tonna melegaszfalt beszerzésére, de akár 15 kilométernyi mellékút teljes körű felújítására is. Vagyis az illegális szemetelők miatt a társaság az éves költségvetési keretéből ennyivel kisebb összeget és időt tud fordítani burkolatjavítási, kaszálási, burkolatjelfestési, táblázási, felújítási és fejlesztési munkákra.
A társaság minden csatlakozó számára térítés nélkül kesztyűt, láthatósági mellényt és zsákokat biztosít, valamint gondoskodik az összegyűjtött hulladék maradéktalan elszállításáról is. Továbbá az utak menti szemétszedéshez a cég a lehetséges mértékig szakmai felügyeletet is biztosít, szükség esetén ideiglenes forgalomkorlátozást vezet be.