-
Kerékpáros híd épül
Március végén elkezdődnek az M7-es felett átívelő, velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok. A jelenlegi, 3 méter széles, 9%-os emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet.
2025.04.25. -
Versenyképes járás
Elindult a Versenyképes Járások Program, amely valódi fordulatot jelenthet a hazai fejlesztéspolitikában - számolt be közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András. Többek között a kórház mammográfiai eszközbeszerzésének, a közösségi közlekedés fejlesztésének és az uszoda működtetésének támogatására is igényt nyújtott be Fehérvár Szabadbattyánnal és Táccal együttműködve.
2025.04.14. -
Útfelújítások Öreghegyen
A hétfői munkaterület-átadással megkezdődik a Krasznai és az Udvardi utcák csapadékvíz-elvezetésének, majd az új útpályaszerkezeteknek a kialakítása. A tavalyi ivóvízvezeték cserével együtt a két ütem mintegy 400 millió forintból valósul meg, és a remények szerint a nyáron elkészül – tájékoztatott Róth Péter, a városrész önkormányzati képviselője. Az utca teljes áramhálózatát is felújították.
2025.04.14. -
Miyawaki-minierdő Fehérváron
Különleges minierdő létesült a déli palotavárosi tó közelében, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. és a DENSO Gyártó Magyarország Kft. jóvoltából. A két cég ajándékaként, a Városgondnokság közreműködésével létrehozott kertben 12 féle növényt, fákat és cserjéket ültettek el, melyek egyedi ökoszisztémát alkotva fejlődnek majd a következő években.
2025.04.10.
Csütörtökön kezdődik a Szilvamag felújítása a Maroshegyen

A Szilvamag teljes felújítása során jelentős mennyiségű, az útra merőleges parkoló mellett egy olyan kis parkot alakítanak ki intenzív növénytelepítéssel, ami enyhíti a városrész központjában a Balatoni út forgalmának hatását. A Balatoni út irányába mintegy 38 millió forintból kezdődik parkosítás az út- parkoló- és járdaépítések után.
Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője köszöntötte a fórumon a lakókat, akiket a tervezők is tájékoztatták a munkálatokról. A kivitelezés ideje alatt türelmet kért az utcák lakóitól.
A Temesvári és a Gyimesi utca teljes felújítása az ideiglenes felszíni ivóvízvezeték építésével veszi kezdetét és az új ivóvíz hálózat és új csapadékvíz elvezető rendszer mellett új pályatest és útburkolat továbbá járdák is épülnek.
A Szilvamag felújításának tervezője Grósz Krisztina a Fejér Európa Kft. tervezője elmondta, hogy a Szilvamagban az üzletek előtt végig merőleges állású parkolók épülnek járdákkal, de az élelmiszerbolt és a kocsma mellett is lesznek parkolók. A területen több helyen, összesen 65 új parkolóhely épül. Az elmúlt években létrejött több kisebb üzlet hatalmas parkolási igényt is hozott magával, de a reggeli, illetve a délutáni intenzív forgalom is kihívást jelentett a tervezéskor. A Szilvamag a Maroshegy kiemelt része, így nem csak út, hanem parképítést is tartalmaznak a tervek. A Balatoni út és az üzletek között pedig egy olyan zöld sétányt építenek rengeteg növénnyel. A felújítás után megváltozik a forgalmi rend is: a Nagyváradi utcából érkezőknek lesz elsőbbsége a Szilvamagnál.
A Szilvamag felújításának kivitelezése csütörtökön kezdődik a Maroshegyen. Az utca aszfaltburkolatának kialakítása lesz a kivitelezés utolsó része és várhazóan júniusban végeznek. A Temesvári utcában márciusban kezdődik a kivitelezés.
A Temesvári utcában elsődlegesen az a probléma, hogy nem megfelelő a vízelvezetése az utcáknak, nem tud elfolyni az esővíz és ez tönkreteszi a burkolatot – mondta Pálffy György a Temesvári utca és a Gyimesi utca felújításának tervezője. Ez okozza azt is, hogy a burkolaton emiatt hálós repedezés történik, mert a pályaszerkezetet meggyöngíti a víz. Az út mellett ahol csak lehetséges és a szélesség megengedi, mindenhol lesz járda. A Temesvári utca teljes hossza 859 méter. (csak a déli rész a vasúttól) A Gyimesi utcában is kiépítik az új csapadékvíz elvezető rendszert és 3.5 méter széles útburkolatot kap az utca. Teljesen új pályaszerkezet épül úgy, hogy a csapadékvíz elfolyhasson a területen.
A Temesvári utcában a meglévő azbesztcement ivóvíz vezetéket mintegy 900 méteren kicserélik a házi bekötésekkel együtt. A Gyimesi utcában pedig száz méter hosszan az öntöttvas vezetéket cserélik ki. A munka azzal kezdődik, hogy a Temesvári utcában, kiépítik először a felszínen az ideiglenes ivóvízvezetéket.
Letölthető tervek