-
Jönnek a Lime kerékpárok
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik, az egyetlen különbség, hogy a kerékpárokat csak a városban kijelölt több mint 170 helyszínen lehet leparkolni.
2024.07.26. -
Több hallgató a Kodón!
A ponthúzást követően, a tavalyi tendenciát folytatva idén is emelkedett a felvételt nyert hallgatók száma a Kodolányi János Egyetemen. A következő tanévben több mint 1200 fő kezdheti meg tanulmányait az intézményben alap- és mesterképzéseken Székesfehérváron, Budapesten és Orosházán.
2024.07.25. -
Lime-biciklik Fehérváron
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik.
2024.07.26. -
Folyamatosan locsolnak
Hosszú ideje jelentős csapadék nélkül telik a nyár. Székesfehérvár fáira, növényeire a nagy szárazságban még jobban odafigyel a Városgondnokság. Minden nap locsolókocsival járják a várost, hogy a zsákos fákat öntözzék.
2024.07.26.
Jövőre épül az új buszpályaudvar - élhető Piac tér
Az autóbusz-pályaudvar közlekedése hasonló lesz a jelenlegihez. Ahhoz hogy szabványos fordulók alakuljanak ki, a Palotai út nyomvonalát kis mértékben el kell majd tolni nyugati irányba. A középsziget mellett tizenhat megállóhely létesíthető, amelyből tizennégy helyen csuklós autóbuszok is elférnek. A jelenlegi kettő sávos kiszolgáló út három sávosra bővül, így a visszafordulások biztonságosan végrehajthatók. A részletes tervezés során vizsgálni kell, hogy az északi irány számára a felvételi épület előtt legyenek megállóhelyek kialakítva, ezzel az egyirányú forgalom pedig kétirányúra módosul -tájékoztatott Nagy Zsolt közlekedési irodavezető. (képgaléria tervekkel)
További részletes vizsgálat szükséges még ahhoz, hogy a pályaudvar a Mátyás király körút helyett a Selyem utca csomópontba csatlakozzon egy negyedik csomóponti ágként, a jelzőlámpás irányítás megtartásával. Erre készült már helyszínrajz is és a szakmai egyeztetés folyamatban van.
A gyalogosok számára újabb gyalogos-átkelőhely létesül a meglévő kettő csomópont között. Itt pénzügyi lehetőségeink figyelembe vételével a Palotaváros és a pályaudvar középszigete között egy aluljáró is létesíthető a gyalogosforgalom számára legmegfelelőbb helyen. A taxik a Palotai úton, Mátyás király körúton és a Megyeháza előtti parkolóban is kaphatnak helyet.
Az épület a Városgondnokság udvarán lesz. Az egyik részében kapnak helyet az utasforgalmat kiszolgáló helyiségek és a pályaudvar irányításához szükséges helyiségek. Az épületegyüttes másik részében különböző szolgáltatások lehetnek majd, így például hírlap-, könyvárusítás és az emeleten egy kávéház tetőterasszal együtt, amelyről a várfal és a Belváros lesz látható. A két épület között egy fedett rész lesz, amelyről egy gyalogoshíd vezet fel a múzeum udvarára. Természetes a tulajdonosokkal a szükséges megállapodásokat meg kell kötni, de a híd működhet a múzeum nyitvatartási idejében.
Természetesen nem maradnak fedél nélkül a várakozó utasok, egyrészt a pénztáraknál lesz egy kisebb méretű várakozóhely kialakítva, illetve a felszállóhelyeknél előtető létesül. Ennek anyagát, kivitelét a tervezés során kell tisztázni.
Az autóbusz-pályaudvar rekonstrukciójának tervezéséhez az alábbi kritériumokat kellett figyelembe vennie a tervezőknek:
Az autóbusz-pályaudvar rekonstrukciós munkáit úgy kell megtervezni, hogy az egyes építési ütemek olyan módon valósuljanak meg, hogy ideiglenes autóbusz-pályaudvart ne kelljen építeni.
Időben el kell választani az épület és közlekedési létesítmények építési ütemét.
A pályaudvar épülete a Városgondnokság udvarára kerüljön, megszüntetve ezzel az ott lévő méltatlan városképi állapotokat.
A jelenlegi forgalmi épület elbontása után felszabaduló teljes területen kell megoldani a közlekedési felületek elhelyezését.
A közlekedési felületek kialakításakor lehetőleg a terület ne növekedjen, a gyalogosforgalom az autóbuszoktól elválasztható legyen. Amennyiben lehetséges, szűnjön meg a Mátyás király körúti kapcsolat, és a Várfalpark egységes területe növekedjen meg az Alba Pláza előtti tér felé.
A tervezett átalakítás olyan legyen, hogy az későbbi városfejlesztési koncepciókat ne lehetetlenítsen el.
Az autóbusz-pályaudvar kapacitása a jelenleginek feleljen meg, mivel hosszú távon ez csak decentrumként, turistabusz parkolóként üzemel majd.
Nem kell a területen autóbuszok hosszabb idejű elhelyezéséről gondoskodni.
A terület rendezése során törekedni kell a zöldfelületek kialakítására, helyet kell biztosítani térplasztikák, szökőkutak stb. elhelyezésére.