-
Hogy tetszik a Bartók Béla tér?
Az elmúlt esztendők egyik fontos fejlesztése volt a Bartók Béla tér megújulása. A Belvárosban létrejött közösségi tér kapcsán kérik most a lakosság segítségét: január 14-ig egy rövid kérdőívet kitöltve mondatja el mindenki – a személyes adatok rögzítése nélkül – a véleményét.
2025.01.10. -
Hatékonyabban a tisztaságért
Elektromos ipari hulladékporszívóval bővült a Városgondnokság gépparkja. A gép nemcsak a vegyes szemét felporszívózására alkalmas, hanem fertőtlenítő rendszerének köszönhetően különböző felületek hatékony tisztítására is használható. Az új eszközzel elsősorban a Fő utcán, a Belvárosban takarítanak.
2025.01.09. -
Örömteli évkezdés
Újabb jelentős állomásához érkezett a székesfehérvári iskolafelújítási program, elkészült ugyanis az egykori Ybl Miklós Általános Iskola felújítása. A szomszédos Kodolányi János Gimnázium befogadására alakították át az épületet, melyet a diákok és tanáraik máris birtokba vettek a téli szünet utáni első tanítási napon.
2025.01.06. -
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25.
Jövőre kezdődhet a fehérvári vasúti csomópont átépítése
Megjelent a közbeszerzési kiírás a székesfehérvári vasúti csomópont pályainfrastruktúrájának átépítésére. A székesfehérvári vasúti csomópont korszerűsítése során átépítik, egyszerűsítik az elavult vágányhálózatot, ami lehetővé teszi a vonatok gyorsabb közlekedését. Átépítik a váltókat, ami csökkenti a rezgést és a zajt, emellett csaknem tízezer négyzetméternyi zajvédő falat telepítenek.
2013.05.21. 19:48 |
Megjelent a közbeszerzési kiírás a székesfehérvári vasúti csomópont pályainfrastruktúrájának átépítésére - közölte Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kedden az MTI-vel. A munka a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal felújításához kapcsolódik, ebből a Tárnok és Székesfehérvár közötti pályaszakasz már elkészült, a Tárnok és Kelenföld közötti rész átépítése pedig folyamatban van.
A székesfehérvári vasúti csomópont korszerűsítése során átépítik, egyszerűsítik az elavult vágányhálózatot, ami lehetővé teszi a vonatok gyorsabb közlekedését. Megújul a biztosítóberendezés és a felsővezeték-hálózat. Átépítik a váltókat, ami csökkenti a rezgést és a zajt, emellett csaknem tízezer négyzetméternyi zajvédő falat telepítenek - mondta el a kommunikációs igazgató.
Az állomáson a jelenlegi hét, személyforgalmat lebonyolító vágányok számát kilencre növelik, a peronokat szélesítik, komfortosabbá teszik, akadálymentesítik, javul a megközelíthetőségük. Megújul az utastájékoztató rendszer is.
Az állomás épülete jó állapotban van, ott kiegészítő fejlesztéseket végeznek, főleg akadálymentesítést, emellett az utascsarnok is megújul, átépítik a lépcsőket, és kormányablak is nyílik majd. Az épület mellett P+R parkolót alakítanak ki, 138 férőhellyel - ismertette a részleteket Loppert Dániel.
A tervek szerint az eredményes közbeszerzési eljárást, illetve szerződéskötést követően, 2014 elején indulhatnak a munkák, a teljes felújítás 2016-ra fejeződhet be - közölte a NIF kommunikációs igazgatója. A beruházást az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedési Operatív Program forrásaiból finanszírozzák, a költségek 85 százalékát uniós támogatásból biztosítják.