-
Mozinet a Barátságban
Hamisítatlan francia humorral és környezetben meséli el egy fiatal felnőtté válásának történetét a 14. Mozinet Filmnapok márciusi filmje – Louise Courvoisier rendezőnő a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon mutatkozott be első nagyjátékfilmjével, ahol elnyerte a Un Certain Regard szekció ifjúsági díját.
2025.02.28. -
Hermannos sikerek
Kiváló eredménnyel szerepeltek a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola diákjai az iskolában szerdán megrendezett régiós furulyaversenyen.
2025.02.27. -
Emlékszoba és kiállítás az iskolában
A kommunizmus áldozatainak állít emléket a Vasvári Pál Általános Iskola új kiállítása, melyet a Siklósi Gyula Pincegalériában nyitottak meg.
2025.02.28. -
Világlátó
Fűrész István volt a Vörösmarty Mihály Könyvtár Budai úti Tagkönyvtárának vendége. P. Maklári Éva legutóbbi verseskötetéről, a Világlátóról beszélgetett a költővel.
2025.02.28.
Csizik Balázs vizuális alkotóművész tárlata nyílik meg pénteken a Pelikánban
Kapcsolódások – Relations című tárlata nyílik meg a Pelikán Galériában. A tárlatot szeptember 20-ig, keddtől péntekig 10-től 18 óráig láthatja a közönség, a belépés díjtalan.

Csizik Balázs (Székesfehérvár, 1987) legújabb sorozataival mutatkozik be a székesfehérvári Pelikán Galériában, melyek „Kapcsolódások – Relations” címen összeérnek egy fontos téma, az ember alkotta mesterséges világ és a természet találkozásában létrejövő feszültség kapcsán.
Balázs számára különösen fontos a helyszín, hiszen székesfehérvári származásúként, több hazai és nemzetközi kiállítás után újra szülővárosában állíthat ki – ahol a műtárgyak egy része is készült.
„Fotóalapú munkáiban egyszerre reflektál az absztrakt fotográfia képiségére, a modern építészet formavilágára, valamint a konstruktív és szuprematista festészeti hagyományra. Sorozatainak közös vonása a redukció, a minimalizmus, amely egyszerre jelenik meg a színekben, a kompozícióban és a megjelenített látványban egyaránt. Ez a fajta reduktivitás némi ridegséget, távolságtartást, rezignáltságot is magában hordoz, ami összhangban van a megjelenített urbánus látvány elidegenedett formavilágával.” – írja róla Schneller János művészettörténész, a Ferenczy Múzeum kurátora.
A kiállítás három részből áll, a „Bauhaus100” sorozat egy tisztelgés a Bauhaus századik évfordulója kapcsán, a „Waste Suprematism” sorozatban szemétből kirakott kompozíciók esztétizálják a környezetszennyezés problematikáját, így adva etikai többletjelentést a sorozatnak.
Az „Urban Relations” sorozatban az épített környezet és természet közötti viszonyok az anyagszerűségben oldódnak fel. A kutatás alapját az ökológiai és szociológiai problematikák, illetve az identitás képezik. A természetbe beavatkozó ember esetlen pusztítására helyezi a hangsúlyt – vagy ennek ellenpólusaként az emberként létrehozott nyers matéria erős jelenlétére, megváltoztathatatlan beavatkozására.
Az épületmakettek érdekesnek, szépnek tűnnek, de közben riasztónak is, rámutatva, hogy a folyamatos jólétre törekvő emberi túlhalmozás, fejlődés sokszor a dekonstrukció, visszafordíthatatlan torzulás irányába mutatnak. Ezen fenti etikai kérdések komoly kérdéseket tesznek fel a műtárgyakat befogadó közönség felé, melyekre választ keresni szükséges.