-
Moziműsor
A nyári időszakban is tartalmas kínálattal várja a filmkedvelőket a Barátság mozi. A város művészmozijának kínálatában az aktuális közönségkedvencek mellett számos érdekes alkotás közül csemegézhetnek a látogatók.
2024.07.17. -
Balett bérlet kapható
Különleges történetekkel várja a táncszínház szerelmeseit a Székesfehérvári Balett Színház az év második felében is. A négy estére szóló bérlet július 17-től érhető el, személyes vásárlással a Vörösmarty Színház jegyirodájában. A szeptemberben premierrel induló előadássorozatra Székesfehérvár polgármestere is az elsők között váltott bérletet.
2024.07.17. -
Tájképek és csendéletek
Egy apa-lánya alkotó páros festményeiből nyílt kiállítás a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban. Pintér László és Pintér Zsuzsanna az eredendőt hozta el tájképeivel és csendéleteivel Székesfehérvárra.
2024.07.17. -
Áldozati állatok a koporsókon
Áldozati állatok a koporsókon, különleges leletek kerültek elő a kora avar kori sírokból Csákberényben. Negyedik alkalommal indult tervásatás Csákberényben az Arató-szérűn.
2024.07.17.
Csizik Balázs vizuális alkotóművész tárlata nyílik meg pénteken a Pelikánban
Kapcsolódások – Relations című tárlata nyílik meg a Pelikán Galériában. A tárlatot szeptember 20-ig, keddtől péntekig 10-től 18 óráig láthatja a közönség, a belépés díjtalan.
![Csizik Balázs vizuális alkotóművész tárlata nyílik meg pénteken a Pelikánban](/_upload/images/news/55692/kep.jpg)
Csizik Balázs (Székesfehérvár, 1987) legújabb sorozataival mutatkozik be a székesfehérvári Pelikán Galériában, melyek „Kapcsolódások – Relations” címen összeérnek egy fontos téma, az ember alkotta mesterséges világ és a természet találkozásában létrejövő feszültség kapcsán.
Balázs számára különösen fontos a helyszín, hiszen székesfehérvári származásúként, több hazai és nemzetközi kiállítás után újra szülővárosában állíthat ki – ahol a műtárgyak egy része is készült.
„Fotóalapú munkáiban egyszerre reflektál az absztrakt fotográfia képiségére, a modern építészet formavilágára, valamint a konstruktív és szuprematista festészeti hagyományra. Sorozatainak közös vonása a redukció, a minimalizmus, amely egyszerre jelenik meg a színekben, a kompozícióban és a megjelenített látványban egyaránt. Ez a fajta reduktivitás némi ridegséget, távolságtartást, rezignáltságot is magában hordoz, ami összhangban van a megjelenített urbánus látvány elidegenedett formavilágával.” – írja róla Schneller János művészettörténész, a Ferenczy Múzeum kurátora.
A kiállítás három részből áll, a „Bauhaus100” sorozat egy tisztelgés a Bauhaus századik évfordulója kapcsán, a „Waste Suprematism” sorozatban szemétből kirakott kompozíciók esztétizálják a környezetszennyezés problematikáját, így adva etikai többletjelentést a sorozatnak.
Az „Urban Relations” sorozatban az épített környezet és természet közötti viszonyok az anyagszerűségben oldódnak fel. A kutatás alapját az ökológiai és szociológiai problematikák, illetve az identitás képezik. A természetbe beavatkozó ember esetlen pusztítására helyezi a hangsúlyt – vagy ennek ellenpólusaként az emberként létrehozott nyers matéria erős jelenlétére, megváltoztathatatlan beavatkozására.
Az épületmakettek érdekesnek, szépnek tűnnek, de közben riasztónak is, rámutatva, hogy a folyamatos jólétre törekvő emberi túlhalmozás, fejlődés sokszor a dekonstrukció, visszafordíthatatlan torzulás irányába mutatnak. Ezen fenti etikai kérdések komoly kérdéseket tesznek fel a műtárgyakat befogadó közönség felé, melyekre választ keresni szükséges.