-
Versenyképes járás
Elindult a Versenyképes Járások Program, amely valódi fordulatot jelenthet a hazai fejlesztéspolitikában - számolt be közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András. Többek között a kórház mammográfiai eszközbeszerzésének, a közösségi közlekedés fejlesztésének és az uszoda működtetésének támogatására is igényt nyújtott be Fehérvár Szabadbattyánnal és Táccal együttműködve.
2025.04.14. -
Útfelújítások Öreghegyen
A hétfői munkaterület-átadással megkezdődik a Krasznai és az Udvardi utcák csapadékvíz-elvezetésének, majd az új útpályaszerkezeteknek a kialakítása. A tavalyi ivóvízvezeték cserével együtt a két ütem mintegy 400 millió forintból valósul meg, és a remények szerint a nyáron elkészül – tájékoztatott Róth Péter, a városrész önkormányzati képviselője. Az utca teljes áramhálózatát is felújították.
2025.04.14. -
Miyawaki-minierdő Fehérváron
Különleges minierdő létesült a déli palotavárosi tó közelében, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. és a DENSO Gyártó Magyarország Kft. jóvoltából. A két cég ajándékaként, a Városgondnokság közreműködésével létrehozott kertben 12 féle növényt, fákat és cserjéket ültettek el, melyek egyedi ökoszisztémát alkotva fejlődnek majd a következő években.
2025.04.10. -
Elkészült a Géza tér felújítása
A Belváros megújult közösségi terén, a Géza nagyfejedelem téren 11 nagyobb fát, 20 lombhullató cserjét, 28 rózsát, 817 tő évelő növényt, díszfüveket és 2610 virághagymát is ültettek. A Bazilika felújítása és régészeti feltárások után kezdődhetett el a tér felújítása, ahol egy szabadtéri vitrinben az ásatáson előkerült leleteket is meg lehet nézni.
2025.04.02.
Kerékpársávok lesznek a Zámoly utcában és megépül a járda Kiskút útján a Park centerig
A tervek szerint még idén elkezdődik a Zámoly utcai körforgalomtól a Fecskeparti útig a kerékpársávok építése. Onnantól pedig egészen a Kiskút útja végéig önálló nyomvonalon járda és kerékpárút épül az év második felében induló beruházás keretében.
2021.03.23. 06:03 |

Az útpálya forgalmi sávonként három-három méter széles marad, mellette az utca mindkét oldalán másfél-másfél méter széles kerékpársávokat építenek. Ehhez több helyen a jelenlegi nyílt csapadékvízelvezető árkokat a föld alá kell süllyeszteni. A kerékpársávok szélei szegélyezettek lesznek és víznyelők biztosítják majd az út szélén a csapadékvíz elfolyását.
A Zámoly utcában több helyen burkolt árok lesz, hogy elférjenek a kerékpársávok, és a házak előtti zöldterületet a legkevésbé érintse az útfejlesztés. A fenti keresztmetszeten látszik, hogyan alakítják majd ki a burkolt árkok fölött a kerékpársávokat mindkét oldalon.