-
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03. -
Szájkosárral és pórázzal Balatonra
Változott szerdától a kutyák szállítását érintő szabályozás a vonatokon: már zárt doboz nélkül, csupán szájkosár és póráz használatával is lehet velük utazni a balatoni InterCity és expresszjáratokon - közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján.
2024.06.26.
Készpénzmentes fizetést vezet be a Volánbusz valamennyi helyközi járatán
![Készpénzmentes fizetést vezet be a Volánbusz valamennyi helyközi járatán](/_upload/images/news/79335/Bankkartyas_fizetes_Volanbusz.jpg)
A Volánbusz 2023. január 30-tól február 26-ig 10 darab, Baja és Budapest között közlekedő autóbuszon vizsgálta a bankkártyás fizetés lehetőségét.
A tesztek kedvező tapasztalatainak köszönhetően június második felében immár megkezdődhet a készpénzmentes fizetés kiterjesztése valamennyi helyközi járatra, így szeptember végéig összesen 5330 autóbuszra kerül fel a POS-terminál.
A fejlesztés Pest vármegyében indul, és országszerte hetente közel 300 további járművön válik majd elérhetővé a készpénzmentes jegy- és bérletváltás.
A terminálok természetesen nemcsak bankkártya, hanem a fizetésre alkalmas applikációval rendelkező okoseszközök (telefon, okosóra) használatát is lehetővé teszik. A MÁV-VOLÁN-csoport az utaskiszolgálás folyamatának gyorsulását és a működési költségek csökkenését is várja a szolgáltatásbővítéstől. A társaság bízik abban, hogy a fedélzeti elektronikus fizetés bevezetése hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket.