-
Emléktúra a doni hősökért
Emlékmenettel, túrával, koszorúzással emlékeznek ezen a hétvégén a doni hősökre. Január 10-én, pénteken hagyományőrző díszelgéssel, koszorúzással emlékezik a Honvéd Hagyományőrző Egyesület és a Doni Bajtársi Szövetség, január 11-én, szombaton pedig a MATASZ Székesfehérvári Szervezete indít emléktúrát.
2025.01.09. -
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14.
Kezdődik a Velencei-tó partfalának komplex felújítása
A projektnyitó rendezvényen Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos Fejér megye legnagyobb beruházásának nevezte a projektet, hiszen a megye Top-forrásai 36 milliárd forintot tesznek ki, ez a beruházás önmagában 14 milliárdos. Emlékeztetett arra, hogy a 2013-as székesfehérvári kihelyezett kormányülésen született döntés a beruházás elindításáról, majd a tervezésre a Velencei-tó-Vértes Kiemelt Térségi Fejlesztési Tanács nyert 792 millió forintot.
A munkálatok tervezett befejezése 2021 augusztus.
Hozzátette, hogy ha egy másik kormánydöntéssel kiemelt turisztikai területté válhat a tókörnyék, akkor újabb fejlesztési lehetőségek nyílhatnak meg. A folyamat a végső szakaszába lépett, mert a kormány a Magyar Turisztikai Ügynökség előterjesztését első olvasatban támogatta, s a budapesti agglomeráció részeként, Etyek és térségével és a főváros keleti agglomerációjával együtt kiemelt turisztikai területté teheti.
L. Simon László országgyűlési képviselő elmondta, hogy jelenleg a partszakaszok "retro hangulatot árasztanak", a strandok és kikötők pedig "katasztrofális állapotban" vannak, ezért a projektet nagyon szükségesnek tartja. A tervekben szereplő összes fejlesztés megvalósításához szerinte további 3-4 milliárd forint kellene. Amit a kivitelező cég a projekt során áfaként befizet a költségvetésbe, fedezné a plusz forrásszükségletet, és ennek átengedését kérni is fogják a kabinettől.
A Kehop keretében megvalósuló projektre az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság konzorciuma nyert támogatást. Láng István az OVF műszaki főigazgató-helyettese kiemelte, hogy a beruházás végeredményeként a tó a távoli jövőben is fenntartható és üzemeltethető lesz, nem úgy, mint az elmúlt 50 évben, amikor folyamatosan romlott a vízminőség, illetve kezelhetetlen területek, nádasok alakultak ki sok helyen.
Csonki István a KDTVIZIG igazgatója elmondta, hogy a mai partfal az 1970-es években alakult ki, azóta jóformán semmi nem történt a tavon, ami akár a vízminőség javítását, akár a turizmust szolgálta volna, kivéve a Velencei-tó Kapuja projekt, amely megvalósulása óta igen népszerű a strandolók körében.