Közbeszerzésen a 81-es és a 63-as illetve az új M7-es csomópont tervezése

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Komárom és Sárbogárd közötti útvonalfejlesztés tervezésére vonatkozó közbeszerzéstA tervezőknek a 13-as, a 81-es és a 63-as főút bővítését kell előkészíteniük: a Komárom - Kisigmánd - Kisbér (81-es főút) - Székesfehérvár (M7-es) - Sárbogárd (leendő M8-as) útvonalon. A kiírás tartalmazza az új M7-es csomópont tervezését is.
2019.11.04. 22:04 |
Közbeszerzésen a 81-es és a 63-as illetve az új M7-es csomópont tervezése

Az érintett szakaszokon tanulmányterv és hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése a feladat.

A kormány már döntött a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról. Ezt a közlekedési sávot hosszabbíthatja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig.

A projektre azért is van szükség, mert a komáromi híd által beinduló szlovák-magyar teherforgalom várhatóan az M1-esen Budapest felé, illetve a 13-as és a 81-es főúton a déli régiók felé fog közlekedni. A négysávos 13-as és a 81-es ugyanakkor a Győr felől érkező forgalomnak is alternatívát adna Budapest elkerülésére, kiegészítve a jelentős fejlesztésen átesett 62-es főúttal (Székesfehérvár-Dunaújváros), illetve a most szóban forgó Székesfehérvár-Sárbogárd útvonallal.

A most megjelent közbeszerzés két részből áll. A Komárom és Székesfehérvár közötti részprojektben az alábbiakat tervezik:

  • a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
  • az M1-es és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es főút négysávosítása 85,0 kilométer hosszan, a települések elkerülésével.
  • az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.

A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti útvonalra ez a részprojekt vonatkozik:

  • a 63-as főút négysávosítása 35 kilométeren az M7-es autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8-as autópálya sárbogárdi csomópontja között.

A közbeszerzésre az ajánlattételi határidő 2019 december 5. 

„Nagyon örülünk, hogy egy olyan, konkrétumokat tartalmazó fejlesztési és tervezési csomag került kiírásra, amely Székesfehérvár és környéke számára választ ad a legfontosabb közlekedési kérdésekre, problémákra. Fontos a közlekedés biztonságának megteremtése, amely egyrészt a kis kapacitású, balesetveszélyes csomópontok bővítését jelenti, másrészt a tervek megvalósulásával korszerű négysávos út köti majd össze az M1-M7-M6-os utakat, amitől a balesetek számának csökkenését várjuk. Környezetvédelmi szempontból is előrelépést teszünk, és az új szakaszok jelentős mértékben tehermentesítik majd a város belső úthálózatát is az átmenő forgalomtól. A beruházás a Dunántúl két fontos erőközpontját – Székesfehérvárt és Győrt – hozza közelebb egymáshoz, valamint a megye déli részének integrációját segíti ez az útfejlesztés. A tervezett beruházásokkal tovább erősödik a város infrastrukturális helyzete, és ez biztosítja, hogy a fehérvári gazdaság nemcsak a mában, hanem a jövőben is prosperáljon, fejlődjön.” – erősítette meg dr. Cser-Palkovics András polgármester.