Közgyűlés - Fő utca, ARÉV Sportcsarnok, Hiemer-ház III. ütem

 Több olyan ügy miatt volt szükség a rendkívüli közgyűlésre, ami nem tűr halasztást – mondta az ülés elején a város polgármestere. Tájékoztatott, hogy a Brájer Éva alpolgármester lemondott költségtérítéséről, továbbá arról, hogy a Várkörút 44-ben lesz országgyűlési képviselői irodája. Az ülés elején három bizottsági tag eskütétele után a város gazdálkodásáról, a Fő utca felújításáról és Fehérvár közegészségügyi helyzetéről és a maroshegyi illetve csalai iskolabuszokról is tárgyalt a közgyűlés.
A legfontosabb közgyűlési döntéseket ismertette Székesfehérvár polgármestere
2010.10.28. 10:08 |
 Több olyan ügy miatt volt szükség a rendkívüli közgyűlésre, ami nem tűr halasztást – mondta az ülés elején dr. Cser-Palkovics András a város polgármestere. Tájékoztatott, hogy a Brájer Éva alpolgármester lemondott költségtérítéséről, továbbá arról, hogy a Várkörút 44-ben lesz országgyűlési képviselői irodája. Az ülés elején három bizottsági tag eskütétele után a város gazdálkodásáról, a Fő utca felújításáról és Fehérvár közegészségügyi helyzetéről és a maroshegyi illetve csalai iskolabuszokról is tárgyalt a közgyűlés.
A legfontosabb közgyűlési döntéseket ismertette Székesfehérvár polgármestere
 A képviselők tárgyaltak az önkormányzat és intézményeinek ez évi gazdálkodásáról. Gál Péter Pál képviselő a város adósságállományáról szólt, mint kérdezte várható-e pénzügyi számonkérés az adósságállománnyal kapcsolatban. A város polgármestere válaszában elmondta, hogy a 18.5 milliárdos adósságállomány meghatározza az elkövetkezendő évek munkáját. A Pénzügyi Bizottságot arra kérte, hogy vizsgálja meg a hitelállomány keletkezését: „fontos kideríteni, hogy jogi és pénzügyi tekintetben mi történt.” Ügyvédi irodát is bevonnak a vizsgálatba: „akkor fogunk tiszta képet kapni, ha elfogulatlan, alapos pénzügyi vizsgálatok lesznek az elkövetkezendő időszakban” – mondta.
 
 Székesfehérvár lakosságának 2009. évi egészségügyi és közegészségügyi helyzetéről Dr. Almási Ferenc tisztifőorvos tartott beszámolót. Östör Annamária hozzászólásában megköszönte az ANTSZ munkáját. Kiemelte, hogy a beszámoló alapján alakítják majd a város egészségügyét. Szó volt az óvodai és az iskolai étkeztetésről is, továbbá a város orvosi rendelőinek felújításáról. A napirendhez kapcsolódóan elhangzott, hogy a Fiskális Úti Orvosi rendelő teljes felújítása is megtörténik. A beszámolót egyhangú döntéssel elfogadta a testület.
 
 Beszámolót hallgatott meg a Közgyűlés a Videoton Labdarúgó Közalapítvány 2009. évi közhasznúsági tevékenységéről. Kovács Ferenc a város Díszpolgára, a kuratórium elnöke. Mint mondta örömmel vesz részt az utánpótlás nevelésben.
 
 Székesfehérvár, Fő utcájának rehabilitációjával kapcsolatos támogatási szerződés aláírásáról is tárgyalt a testület. A testület felhatalmazta a város polgármesterét, hogy aláírja a támogatási szerződést, így hamarosan elkezdődhet a város Fő utcájának felújítása.
 
 A Vörösmarty Színház állami támogatásának és gazdálkodásának ellenőrzéséről készült számvevői jelentésről is tárgyalt a testület, melyet egyhangúlag elfogadott.
 
 Helyi kiegészítő autóbusz-járatok indításáról is tárgyaltak a képviselők. A Közgyűlés tavasszal döntött arról, hogy Csalára nem indít helyi járatot, hanem a közlekedésért felelős szakminisztériummal megállapodást köt további öt évre a helyközi járatok igénybevételére. Akkor a terület képviselője Östör Annamária kezdeményezte, hogy tanítási napokon 7.15 órakor indul a csalai buszfordulóból. A Maroshegyen élőknek is könnyebbé válik az utazás: a járat tanítási napokon itt reggel 7 órakor indul a Balatoni útról. A két járat egy tanév alatt mintegy 2800 km-t tesz meg. A járatok költségeinek fedezetét a 2011-es költségvetésben biztosítják.
 
 Az „ARÉV Sportcsarnok bővítésére vonatkozó engedélyes és kiviteli tervek beszerzése” címmel közbeszerzési eljárást indított a testület. Ugyancsak elindították a képviselők a „C-0-0 csapadékvíz főgyűjtő megépítése a Donát utca – Topolyai utca közötti szakaszon” elnevezésű közbeszerzési eljárást.
 
 A „Hiemer-Font-Caraffa épülettömb III. ütem rekonstrukciójának belső építészeti tervek elkészítése” tárgyában általános egyszerű közbeszerzési eljárást indított a testület. Szintén döntöttek a „Királyi Séta – Történelmi időutazás az ezeréves Székesfehérváron” című, építési-kivitelezési munkák műszaki ellenőrzése és az ahhoz kapcsolódó bonyolítói feladatok ellátása” valamint „Székesfehérvár Fő utca rehabilitációjának kivitelezéséhez kapcsolódó műszaki ellenőri szolgáltatások” tárgyában nyílt közbeszerzési eljárás megindításáról.
 
 A Fiskális úti orvosi rendelő kiviteli terveit készítő tervező kiválasztására is közbeszerzési eljárást indított a testület. Továbbá Székesfehérvár Önkormányzatának és intézményeinek 2010. évi összesített közbeszerzési tervének módosításáról is határoztak a képviselők.
 
 Az „Alsóvárosi rét” városrész több földterületének belterületbe csatolásáról és a fejlesztőkkel együttműködési megállapodás megkötéséről is tárgyalt a testület. A Közgyűlési döntés felhatalmazza a város polgármesterét, hogy a befektetővel funkcióváltásról tárgyaljon, hiszen sok évre meghatározza a város jövőjét a döntés. Brájer Éva a Maroshegy képviselője örömét fejezte ki, hogy további tárgyalások várhatóak a funkcióváltás tekintetében. Megnyugtatónak nevezte, hogy a zöld környezet biztosított a jogszabályokban. Márton Roland képviselő hozzászólásában arra kérte a testületet, hogy ne támogassa az előterjesztést és hozzon létre vizsgálóbizottságot az ügyben. Cser-Palkovics András polgármester felhívta a figyelmet, hogy a 2008-ban kötött együttműködési megállapodást, Pénzes Mihály akkori alpolgármester írt alá. A megállapodásban logisztikai központ szerepel és annak érdekében, hogy ne ilyen funkció legyen a területen vagy esetleg máshol valósítsa meg a befektető a terveket, tárgyalni kell a céggel. Hozzászólásában elmondta, hogy ha akkoriban a tartalék fejlesztési területeket megvásárolta volna a város, akkor ma egyenrangú félként tárgyalna a befektetőkkel. Felhívta a figyelmet, hogy kötelezettségei vannak a városnak a korábban aláírt együttműködési megállapodás alapján.
 
 A Harmatosvölgy Úrhidai úttól északra eső területét érintő ingatlanfejlesztési szerződés megkötéséről is tárgyalt a testület. Dr. Bóka Viktor jegyző felhívta a figyelmet arra, hogy mintegy 30 hektáros fejlesztési területről van szó és mintegy 300 millió forintba kerülne a közművesítés. Ezt a befektetőnek, az-az a terület tulajdonosának kell finanszíroznia. Vannak azonban olyan telektulajdonosok, akik megépítették banki hitellel házukat a területen, illetve banki hitelből telket vásároltak, őket szeretné segíteni az önkormányzat. Ha zúzott kaviccsal, szintbehozott csatornafedelekkel készen van az út, akkor ideiglenes használatba vételt adhatna a város, így a banki hitelből megvett telkekre is építési engedélyt tudna adni a hatóság. Egy olyan szerződést, együttműködési megállapodást köt a város a fejlesztőkkel, melyben az önkormányzat megfelelő biztosítékot épít be, arra az esetre, ha mégsem tudná teljesíteni az elvárásokat a tulajdonos. Brájer Éva a körzet képviselője elmondta, hogy 2002 és 2006 között az akkori képviselők döntöttek a Harmatosvölgy szabályozásáról. Felhívta a figyelmet, hogy infrastrukturális fejlesztések terén egyébként is nagy lemaradása van Maroshegyen. Fontosnak nevezte, hogy az építkezések beindulásával a csapadékvíz elvezetést is meg kell oldania a fejlesztőnek.