Közmeghallgatás és rendkívüli közgyűlés volt pénteken délelőtt

 Pénteken reggel közmeg- hallgatást tartott Székesfehérvár Önkormány- zatának Közgyűlése a Városháza Dísztermében, mely után rendkívüli ülést tartottak a képviselők. A közmeghallgatást az Integrált Településfejlesztési Stratégiája (ITS) tárgyában rendezték, ahol személyesen bárki feltehette kérdését, javaslatát. Az ITS kiemelt jelentőségű, hiszen többek között ez határozza meg a 2014-2020 között az uniós források lehívását.
2014.12.05. 11:34 |
Pénteken reggel közmeghallgatást tartott Székesfehérvár Önkormányzatának Közgyűlése a Városháza Dísztermében, mely után rendkívüli ülést tartottak a képviselők. A közmeghallgatást az Integrált Településfejlesztési Stratégiája (ITS) tárgyában rendezték, ahol személyesen bárki feltehette kérdését, javaslatát. Az ITS kiemelt jelentőségű, hiszen többek között ez határozza meg a 2014-2020 között az uniós források lehívását. Jelenleg mintegy 17 milliárd forintos keret áll majd a város rendelkezésére ahhoz, hogy megvalósítsa a fejlesztési programot.
KÉPGALÉRIA a közmeghallgatásról
Hónapok óta zajlik a program megalkotása, melynek legfontosabb pillérei a 2014 és 20 közötti időszakban a város gazdasági erőcentrummá való növelése, de rendkívül fontos a versenyképes, szakképzett munkaerő és a műszaki értelmiség képzése, a város népességének megtartása és megtartó szerepe illetve az infrastruktúra fejlesztése.
A program kialakítása során is nagyon sok vélemény érkezett, amit folyamatosan beépítettnek a stratégiába. A város polgármestere kiemelte, hogy éppen december 3-án döntött a kormány a városokhoz érkező keretösszegekről, ami Fehérvár esetében 17 milliárdra nőtt.
 
Lakossági kérdés érkezett, hogy a Várkörút felújítása után milyen parkolási lehetőség lesz a környéken. A válaszban elhangzott, hogy 54 parkolóval lesz kevesebb, azonban a Rákóczi úton ötven új parkolóhely létesül és tervezés alatt van egy további ötven férőhelyes parkoló a Jávor Ottó téren a Vasalóház mögött, illetve parkolóház építést is terveznek, melynek a helye még nem eldöntött.
 
A Balatoni úti járdával kapcsolatban kérdezte egy lakó, hogy mikor újítják fel, melyre válaszként elhangzott, hogy a Veszprémi vasútvonal felújításával együtt a felüljárók is megújulnak, azonban jelenleg a támfal megerősítése a legfontosabb dolog, utána lehet a járda felújításán gondolkozni.
 
A Mészöly Géza utca Palotai út kereszteződésének forgalmi rendjéről és a Prohászka Horvát István utca kereszteződésének szabályozásáról is kérdés hangzott el. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője válaszában elmondta, hogy tervben van a Jankovics utcánál – már 20 éve a rendezési tervben lévő – átkötő út megvalósítása, így biztosított lesz a Palotai útról a balra kanyarodás a lakótelep irányába. A Prohászka Ottokár utca és a Horvát István és Széchenyi utca kereszteződésben a lámpák vezérlő berendezéseit cserélik hamarosan, így ezen a részen jobban összehangolhatóvá válik majd a kereszteződések forgalma
Egy közlekedési szakember kérdezett a tömegközlekedéssel kapcsolatban: mint mondta túlsúlyban van a magánközlekedés a tömegközlekedéssel szemben, amin szerinte változtatni szükséges. Mint a kérdésfeltevő részéről elhangzott a felvetés, hogy sokat tehet azért a város, hogy rákényszerítse az embereket a tömegközlekedés használatára.
 
A válaszban a város polgármestere arról beszélt, hogy 2010 után azzal szembesült az önkormányzat, hogy finanszírozhatatlanná vált a tömegközlekedés, melynek megtörtént a konszolidációja, azonban éves szinten 63 milliós összeget a város fizet a múlt adósságának rendezésére. Évente egyébként mintegy 350-400 millió forintjába kerül a városnak a jelenlegi rendszer fenntartása a jegy és bérletárakon felül. A válaszban elhangzott az is, hogy a város felvette a kapcsolatot egy magyar buszgyártóval, hogy esetlegesen elektromos buszokat lehessen beszerezni. Szó volt arról is, hogy 2015 december 31-én lejár a város és az Alba Volán közötti szerződés és EU-s közbeszerzést kell kiírni a tömegközlekedés beszerzésére.
 
Szóba került az állandó lakosságszám százezer alá csökkenése is, azonban ennél jóval többen élnek Székesfehérváron, akik tartózkodási helyként laknak a városban. Az ő számuk 7 ezer körül van jelenleg.

 
A Közmeghallgatás után rendkívüli ülést is tartott a testület, ugyanis több halaszthatatlan döntést kellett meghoznia.
 
A szerkezeti terv módosítása kapcsán a Sóstói Stadion és a Sóstó Természetvédelmi Terület rekonstrukciójáról alakult ki vita. Ez teszi lehetővé egy egész városrész rekonstrukcióját, mely a parkolóhelyek kialakítását, az útkapcsolatok fejlesztését és a Sóstó Természetvédelmi Terület megmentése, rehabilitációja is a terv része. A közgyűlésen politikai vita is kialakult a fejlesztéssel kapcsolatban, melynek során elhangzott, hogy az épülő elkerülő út, a teljes felújítás alatt lévő Vasútállomás is több kormányzati támogatást kapott, mint a Sóstó és környéke.
Elfogadta a testület Aba Novák Vilmos szobrának megvalósítását, melyre Pogány Gábor Benő szobrászművészt kérik fel. A művész tervét pályázat útján választották ki megvalósításra. Aba Novák Vilmos emlékének adózik a város a szoborral. A Bartók Béla térre, a Városháza udvarára vagy a Nemzeti Emlékhely mellé kerül majd jövőre az alkotás.