-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Több helyen 6 méter mélyen van a csatorna - közműcserékkel kezdődik a Prohászka és a kis-Budai felújításatöbb helyen 6 méter mélyen van a csatorna
A lakóházak ivóvíz ellátása miatt ideiglenes úgynevezett repülővezetékeket építenek ki a felszínen, amíg az egyes szakaszokon az út alatt futó régi vezetékeket kicserélik. A Prohászka utcai közműfelújítás így három ütemben, három szakaszon valósul meg az ősszel oly módon, hogy az utca az egyes szakaszok határáig várhatóan zsákutca lesz. A korlátozások pontos idejéről, és módjáról folyamatosan közlemények kerülnek kiadásra.
A Prohászkán a vízvezeték a fák alatt, a szennyvízvezeték a fák mellett húzódik, amiket természetesen nem érint a kivitelezés. Itt olyan technológiával újítják fel a csöveket, ami nem jár jelentős földmunkával.
A közműcserék után a burkolatfelújítás következik, ezzel párhuzamosan, várhatóan szeptember végétől a kis Budai úton az ivóvíz, a szennyvíz és csapadékcsatorna cseréje és felújítása is megkezdődik.
A teljes kivitelezésre hét hónapja van a vállalkozónak.
A felújítás során a szennyvízcsatorna rekonstrukció a legnagyobb munka, ugyanis van ahol hat méter mélyen található a vezeték és egy szakaszon a folyásirány is változik.
A Prohászka úton az új burkolaton nyitott kerékpársávok lesznek mindkét oldalon és a csomópontokban a csatlakozások is úgy lesznek kiépítve, hogy a kerékpáros kapcsolatok biztosítottak legyenek a meglévő hálózathoz, így biztonságosabban lehessen majd közlekedni.
A Budai út - Várkörút kereszteződésében is két nagy aknát kell építeni, akárcsak a Horvát István - Prohászka kereszteződésben, de teljes csomóponti lezárás nem lesz, egyes forgalmi irányok a munkálatoktól függően használhatóak lesznek. Mindkét útszakaszon a lehető leggyorsabban dolgoznak majd a kivitelezők és párhuzamosan zajlik majd több munkafolyamat egymás mellett - tájékoztatott Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője.
A kis Budain szintén az út alatti közműcserék után lesz burkolatfelújítás.
Sokszor olvasható közösségi oldalakon, hogy ha éjjel-nappal dolgoznak gyorsabban végeznének egy-egy felújítással...
Amit az ott élők érthető módon nem tolerálnak, így ez nem várható el. A közműcserék az út alatt általában hosszabb és bonyolultabb feladatok, nem olyan mint egy szimpla kopóréteg csere. Az útjaink felújításánál pedig az összes aknafedlapot meg kell bolygatni. Általában ezek mindegyike öreg, anyaguk öntöttvas és ridegségük miatt nem lehet ezeket úgy kibontani, hogy ne keletkezzenek rajta mikrorepedések. Éppen ezért ezeket a fedlapokat, víznyelőket cserélni kell, amihez kézzel hozzá kell építeni az aknákat. Egy másik fontos dolog, hogy a betonnak meg kell kötnie, ami mindenhol a világon 28 nap alatt éri el a végső szilárdságát. Ki kell várni sajnos, és ha nincs technológiai fegyelem, akkor rossz minőségű végeredmény lesz és nem lesz majd tartós az út.