Kreatív Építő Kezek - a szabadkai csapat nyerte a három napos szakmai versenyt

Vasárnap délelőtt a Kreatív Építő Kezek szakmai vetélkedő eredményhirdetésén adták át az idei Jáky Életmű-díjakat is. Tövisháti Andrásné, Irénke néni 1965 és 2000 között volt a Jáky útépítéstan tanára, Csillag György pedig 1973 és 2007 között volt az iskola műhelyfőnöke, gyakorlati oktatási vezetője. A három napos kreatív versenyt a Szabadkáról érkezett POLI nevű csapat nyerte.
2016.05.29. 12:37 |
Vasárnap délelőtt a Kreatív Építő Kezek szakmai vetélkedő eredményhirdetésén adták át az idei Jáky Életmű-díjakat is. Tövisháti Andrásné, Irénke néni 1965 és 2000 között volt a Jáky útépítéstan tanára, Csillag György pedig 1973 és 2007 között volt az iskola műhelyfőnöke, gyakorlati oktatási vezetője. A három napos kreatív versenyt a Szabadkáról érkezett POLI nevű csapat nyerte.
A Jáky József Középiskola meghívását két határon túli és nyolc anyaországi iskola fogadta el. A versenyre Keszthelyről, Debrecenből, Győrből, Békéscsabáról, Sepsiszentgyörgyből, Szombathelyről, Salgótarjánból, Szabadkáról, Pécsről és Egerből jöttek diákok. A „Kreatív Építő Kezek” szakmai vetélkedőt az Építők Napjához kapcsolódóan a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Jáky József Középiskolája, valamint a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Építőipari Tagozata szervezte hagyományteremtő szándékkal.
A vasárnapi eredményhirdetésen Székesfehérvár nevében Brájer Éva alpolgármester köszöntötte a résztvevőket. Fontosnak nevezte, hogy a jövő sikeres Magyarországához elengedhetetlen, hogy jól képzett szakemberek kerüljenek ki olyan fontos szakközépiskolákból, mint a Jáky.
A háromnapos program során közelebb kerülhetnek egymáshoz a diákok és az építőipari szakma képviselői, hiszen több vezető építőanyag gyártó is támogatta a szakmai versenyt. A játékos vetélkedő kiváló alkalmat biztosított arra is, hogy az építőanyag gyártóktól, forgalmazóktól és az építési vállalkozásoktól a diákok sok fontos információt megtudhattak a mai technológiákról. A versenyen tizennégy állomáson mérhették össze tudásukat a diákok: mérési, szakmai fordítási, vakolás-modellezési, térábrázolási gyakorlat és terheléses teszt is volt, ezen kívül az ókori világ építményeivel is tesztelték a tanulók tudását.