-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Lakossági fórum a Malom utca közlekedéséről - a jelenlegi káoszt szüntetnék meg
Rendezett állapotot szeretnének kialakítani, ami a lakóknak és a város egészének is a legmegfelelőbb – mondta Földi Zoltán a Felsőváros önkormányzati képviselője. Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője kiemelte, hogy mindkét oldalon a járda teljes felújítása is része a tervezett fejlesztésnek.
Polányi Péter a parkolók és a Malom utca Szent Vendel utcai kis körforgalom tervezője - aki több helyen tervezett már Fehérváron sikeresen és jól működő parkolókat - beszélt arról, hogy milyen szempontok szerint kezdtek neki a tervezésnek. Mint mondta fehérváriként a magánéletében is nap-mint nap tapasztalja a parkolási problémákat. A Malom utcában jelentős az átmenőforgalom, azonban egy családi házas övezet és „lakó utca” is. A Táncház, a Tiszti Klub és néhány üzlet is megnöveli a forgalmát utcának, ráadásul közel van a belvároshoz is. A jelenlegi terv szerint merőleges beállású parkolók lennének, amiből összesen 211 parkolóállás férne el és minden kapubeálló előtt csak a saját lakó által használható terület lenne. Az előző lakossági fórumon 271 parkolóhelyet mutattak be a Malom utcaiaknak és az ott elhangzott vélemények alapján áttervezték oly módon, hogy a mostani terv 211 új parkolót jelent. Jelenleg a Malom utcában napközben 146-an tudnak leparkolni az utcában.
Volt aki felvetette, hogy a Szent Vendel Malom utca körforgalmat a házaktól távolabb tervezzék és akkor a jelenleginél nagyobb lenne a kanyarban a házaktól a távolság. Az áttervezés lehetőségét megnézik és lehetőség szerint az ottlakók kérését figyelembe véve tervezik át a körforgalmat. Elhangzott, hogy a Móri út - Szent Vendel utca kereszteződésben is körforgalmat terveznek.
Cser-Palkovics András polgármester arról is beszélt a fórumon, hogy évtizedek óta nem épültek gyűjtőutak Fehérváron és a jelenlegi 46-47 ezer fehérvári autó, amihez hozzájönnek napközben a bejárók autói is nem tudnak a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban közlekedni. A P+R parkolókról elmondta, hogy a Depónia 2019-ig kiköltözik a Malom utcából a szervizközponttal és a teherautókkal együtt, amit a város saját forrásból valósít meg. Ez jelentős nagyságú felszabaduló területet jelent. A kríziskezelővel kapcsolatban elmondta, hogy jelenleg nem látják a lehetőségét a kríziskezelő elköltöztetésének, viszont a Depónia kiköltözésével együtt lehetőséget szeretnének teremteni arra, hogy a kríziskezelő jelenlegi házirendjénél alacsonyabb küszöbű ellátási formát hozzanak létre és a kerítés előtt látható állapotot a kerítésen belülre vihessék.
Szó volt arról is, hogy meg kell egymástól különböztetni a napi egy-két órát parkolókat azoktól, akik egész napra foglalnak el egy parkolóhelyet.