-
Felépült a kórhát új tömbje
Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.
2024.11.18. -
Megszépül a kis park
A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.
2024.11.15. -
Fákat és több ezer évelőt is ültetnek
A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.
2024.11.13. -
BIM alapú tervezés a Jákyban
Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.
2024.11.11.
A Budai úttól a körforgalomig teljes szélességében felújítják a Seregélyesi utat
Székesfehérvár belterületén, a Seregélyesi úti körforgalom után, a bal oldali buszöbölnél kezdődik a felújítás, ami a 62-es út végszelvényéig, a Budai útig tart. A felújítás tartalmazza a Budai út-Kadocsa út csomópont burkolatcseréjét is.
A teljes egészében állami finanszírozásból megvalósuló felújításról Vargha Tamás országgyűlési képviselő, Cser-Palkovics András polgármester és Molnár István a Magyar Közút Fejér Megyei Területi Igazgatóságának vezetője közösen számolt be.
Vargha Tamás országgyűlési képviselő a felújítás kapcsán kiemelte, hogy ütemezetten, a nyári szünetben újítja fel az állam az utat, mely teljes egészében hazai forrásból valósul meg.
Cser-Palkovics András Fehérvár polgármestere kiemelte, hogy másfél kilométeren újul meg a út és magas teherbírású burkolatot fog kapni. A felújítás alatt türelmet és megértést kért a közlekedőktől, majd megköszönte a több mint 270 millió forintos állami támogatást.
Molnár István a Magyar Közút területi igazgatója elmondta, hogy a 62-es főút M7-es autópálya és a Seregélyesi út között 2008-ban kapott új burkolatot, a Székesfehérvár és Dunaújváros közötti szakasz felújítása pedig 2015 nyarára készült el. Most a Seregélyesi úti körforgalom és a Budai út – Kadocsa utca közötti szakasz újul meg másfél kilométer hosszan.
Az útszakasz a város egyik legnagyobb forgalmú útja, naponta átlagosan 15 ezer jármű halad át rajta, melyből 1300 nehézgépjármű és mintegy 300 autóbusz.
Olyan technológiával újítják fel az utat, hogy hosszú ideig ne kelljen hozzányúlni ami azt jelenti, hogy a szélső forgalmi sávokban 11 cm vastag nagy teherbíró képességű aszfaltburkolatot építenek, a belső sávokban 4 cm-es kopóréteg csere lesz.
A másfél kilométer hosszú szakaszon változatos életkorú kopóréteg található, nagy részben 30 évnél öregebb szakaszok, ennek megfelelően erősen elhasználódott, kátyús repedezett, nyomvályús a szakasz. Az elhasználódott útburkolati rétegeket teljes szélességben lemarják, majd új, nagy teherbírású aszfaltrétegeket húznak az útra. A burkolatban lévő szennyvízcsatorna fedlapokat az új kopóréteg szintjére megemelik és a vízelvezetést biztosító víznyelőrácsokat is kicserélik. A szakaszon található három autóbusz öblöt szintén teljesen felújítják amik bazaltbeton burkolatot kapnak, így nem süllyednek majd meg. A forgalombiztonság javítása érdekében a kopott KRESZ táblákat is cserélik, illetve tartós útburkolati jeleket festenek fel.
A munkakezdés a tanév befejezése után, június közepén indul és a szerződés szerint a kivitelezőnek 90 nap áll rendelkezésre a munkák elvégzésére. Cél azonban, hogy iskolakezdésre a munka elkészüljön, a forgalom lehetséges legkisebb zavarása mellett. A kivitelezést csak folyamatos sávzárások mellett lehet végezni, ezért torlódások várhatók, de a nyári időszakban valószínűleg ezek mértéke kisebb lesz.