-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Másfél milliárdnyi bírság és 3300 bevont jogosítvány május eleje óta
A közúti közlekedési balesetek visszaszorítására az objektív felelősség program bevezetése, május 1-je óta a szigorúbb ellenőrzések nyomán 3300 jogosítványt vontak be, és 1,4 milliárd forint bírságot szabtak ki a rendőrök, ugyanakkor csökkent a balesetek száma. A program folytatásaként fokozatosan új jogszabályok lépnek életbe: a gyalogos elsőbbségének fokozott védelmét és a kvadok, segédmotorok regisztrálásának rendjét szolgálják.
2008.06.26. 08:03 |
A közúti közlekedési balesetek visszaszorítására az objektív felelősség program bevezetése, május 1-je óta a szigorúbb ellenőrzések nyomán 3300 jogosítványt vontak be, és 1,4 milliárd forint bírságot szabtak ki a rendőrök, ugyanakkor csökkent a balesetek száma.
Az Európai Unió 2001-ben hirdette meg tízéves programját, amely a közúti halálos balesetek 50 százalékos visszaszorítását tűzte ki feladatul. Magyarország is csatlakozott e célkitűzéshez, és 2008 adatait vizsgálva 2001 óta javulás tapasztalható a közlekedésbiztonságban. A tendencia erősítésére lépett életbe az objektív felelősség irányelv, amely a zéró tolerancia jegyében szigorúbb fellépést ír elő a közlekedési szabályok megszegőivel szemben.
A program folytatásaként fokozatosan új jogszabályok lépnek életbe. Ezek a többi között a gyalogos elsőbbségének fokozott védelmét, a kvadok, segédmotorok regisztrálásának rendjét szolgálják. Új technikai eszközöket is alkalmaz a rendőrség. A jelenleg meglévő 120 sebességmérő mellé olyan, a civil autókba is beépített digitális kamerákkal kell a szabálytalankodóknak számolniuk, amelyek pontos fényképet készítenek a renitenskedőkről. E berendezéseket nemcsak a gyorshajtóknál, hanem a tilosban parkoló autóknál is felhasználják.
Az Európai Unió 2001-ben hirdette meg tízéves programját, amely a közúti halálos balesetek 50 százalékos visszaszorítását tűzte ki feladatul. Magyarország is csatlakozott e célkitűzéshez, és 2008 adatait vizsgálva 2001 óta javulás tapasztalható a közlekedésbiztonságban. A tendencia erősítésére lépett életbe az objektív felelősség irányelv, amely a zéró tolerancia jegyében szigorúbb fellépést ír elő a közlekedési szabályok megszegőivel szemben.
A program folytatásaként fokozatosan új jogszabályok lépnek életbe. Ezek a többi között a gyalogos elsőbbségének fokozott védelmét, a kvadok, segédmotorok regisztrálásának rendjét szolgálják. Új technikai eszközöket is alkalmaz a rendőrség. A jelenleg meglévő 120 sebességmérő mellé olyan, a civil autókba is beépített digitális kamerákkal kell a szabálytalankodóknak számolniuk, amelyek pontos fényképet készítenek a renitenskedőkről. E berendezéseket nemcsak a gyorshajtóknál, hanem a tilosban parkoló autóknál is felhasználják.