Matók Ádám: Régóta vártuk már, hogy ismét legyen Fehérváron rali

Matók Ádám idén, nem áll rajthoz a magyar rali bajnokságban, a két éve, szemtelenül fiatalként kategória bajnoki címet szerző fehérvári versenyző azonban nem tud elszakadni szeretett sportágától. Matók az idei Fehérvár Rallye szervezőbizottságában dolgozik azért, hogy a Bajnokok Városába látogató versenyzők, nézők, újságírók megelégedve távozzanak a futamot követően.
2014.06.02. 10:01 |
Matók Ádám idén, nem áll rajthoz a magyar rali bajnokságban, a két éve, szemtelenül fiatalként kategória bajnoki címet szerző fehérvári versenyző azonban nem tud elszakadni szeretett sportágától. Matók az idei Fehérvár Rallye szervezőbizottságában dolgozik azért, hogy a Bajnokok Városába látogató versenyzők, nézők, újságírók megelégedve távozzanak a futamot követően.
 
Régóta várunk arra, hogy legyen újra Fehérvár Rallye, de amióta szervezzük és találkozom olyan emberekkel, akik nem bennfentesek, azt mondják, hogy milyen jó, hogy lesz újra, és várják már nagyon. De azok, akik velünk dolgoznak, az utakat csinálják, ők is azt mondják, hogy örömmel teszik mindezt, hiszen ez egy jó verseny, egy rangos esemény. Kérdésként csupán az merült fel eddig, hogy miért szűnt meg?- kezdte Matók Ádám 2012. 8-as kategóriájának magyar bajnoka.
 
Bár versenyezni nem versenyeztél itt, de mégis ilyen emlékeid vannak a korábbi Fehérvár Rallyekról?
 
Nagyon sok emlékem van a korábbi Fehérvár Rallyekról, hiszen valamennyin ott voltam, de a legszebb emlékem, az a dunaújvárosi városi gyorsasági szakasz volt, az egy remek része volt az akkori versenynek, és nagyon szeretem azt, amikor a pláza-tető megtelik a versenyautókkal.
 
Hogy kerültél a szervezők között?
 
A szervezőbizottságba a helyismeret, a helyi kapcsolatrendszereim miatt hívtak, többek között, de a gyorsaságik vonalvezetésében is tudtam segíteni, elég, ha csak az Aranybulla-gyorsaságit mondom, ami tulajdonképpen nekem gyerekkori álmom volt, hogy ott verseny legyen. Ez az én ötletem volt, és örülök, hogy sikerült betenni a programba.
 
Mi lehet az idei Fehérvár Rallye igazi különlegessége?
 
A legfontosabb gondolatunk már a szervezés legelején, hogy ezt a nézőknek akarjuk csinálni, talán ez… Cél volt, hogy minden programmal kielégítsük a modern szurkoló igényeit. Gondolok itt arra, hogy a modern szurkoló már nem feltétlenül akar órákat utazni két gyorsasági között, vagy nem akar nagyon kimenni a városból. És, ha így van, akkor be kell vinni a városba olyan programokat, amelyek igazán szórakoztatóak. Szerintem azzal, hogy van egy városi prológ, és van egy kifejezetten városhoz közeli szakasz, ezekkel közelebb tudjuk hozni a ralit a nézőkhöz.
 
Akkor ez egy, a lehetőségekhez képest egy igazán kompakt verseny lesz.
 
Így van! Fontos, hogy a néző meg tudja nézni a prológot, a szervizparkot szinte egy helyen, és emellett a város más rendezvényeit is megnézheti. Rengeteg olyan kiegészítő program lesz június 13-15.-e között a városban, amely más versenyeken nincs meg.
 
Mit profitálhat a Fehérvár Rallyeból a város, az itt élők, az itt dolgozók?
 
Én úgy tudom, hogy sem a városban, sem a Velencei-tó környékén nincs már szabad szállás a verseny idejére, ez már azt hiszem, önmagáért beszél.
 
Mit mondanál, egy fehérvári sportbarátnak, akinek eddig nemigen volt kapcsolata a ralival, az autósporttal miért érdemes kijönnie a versenyre?
 
Én azt mondanám, jöjjön ki, és nézze meg az Aranybulla gyorsaságit! Rendkívül látványos lesz, és gyakorlatilag az ember kisétál a városból és máris ott találja magát a verseny közepén. Ez egy nagyon kompakt pálya, a nézők sokáig látják az autókat, s nem egy cikcakkos pálya, hanem tempós, nagyon élvezetes. Ezt bárkinek, nyugodt szívvel tudom ajánlani.
 
Az idei Fehérvár Rallye vegyes talajú lesz, ami azt jelenti, hogy az első nap murván, a második nap aszfalton száguldoznak a versenyzők. Miért esett erre a megoldásra a választás?
 
Ha egy szóval akarnék válaszolni, akkor azt mondanám, hogy mert ilyen nincs még egy! Régen volt, most pedig szerettük volna visszahozni ezt a kihívást, mert ez tényleg az, valamennyi induló számára.
 
Kinek kedvezhet ez a vegyes talajú verseny?
 
Kazár Miklósnak mindenképpen kedvezhet, hiszen murván nagyon gyors, aszfalton szintén, és amit esetleg a murván megszerez előnyt, azt könnyen meg tudja tartani, be tudja osztani az aszfalton is, és nem kell sietnie.
 
Azt tudjuk-e már, hogy hány autó áll majd rajthoz?
 
Én 110 nevezőről tudok eddig, ebben benne van az első és a másodosztály, valamint a historic kategória is.
 
Ez egy jó szám?

Igen, az! Azt lehet mondani, hogy átlag feletti, én elégedett vagyok vele.
 
Mennyire tizedelheti meg az indulók számát az első napi murvás rész? Mennyire nehezek a pályák?
Minden pályát felújítottunk, vagy éppen most dolgoznak rajta, tehát nagyon jó, szinte autópálya minőségűek, egyáltalán nem autógyilkosak. Én tehát nem számítok arra, hogy a pályák minősége miatt esnek ki a versenyzők.
 
Milyen érzés lesz a pályaszéléről nézni a hazai futamot?
 
Biztos jobb lenne menni, de inkább örülök annak, hogy meg tudom nézni az Aranybulla gyorsaságit, amit gyerekkorom óta terveztem, hogy egyszer majd megcsinálom. Most végre az lesz, és remélem mindenkinek tetszik majd!
 
Látunk-e még versenyautóban?

Minden bizonnyal, de jósolni nem tudok, és nem is akarok, hogy mikor…