-
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10.
Megfelelő ütemben folytatódhat a Bartók Béla tér felújítása
A „Bartók Béla tér, Fehérvár új Agórája és környezete közösségi térré fejlesztése” projekt II. ütemének kivitelezése a munkaterület átadás-átvétellel tavasszal kezdődött.
Az uniós forrásból támogatott munkálatok a Bartók Béla tér szabadtér-építészeti megújítása mellett a Csók István Képtár árkádsorára is kiterjednek, amelyet az Önkormányzat saját forrásból finanszíroz. A kivitelezési munkák régészeti megfigyelés mellett zajlanak – hasonlóan az első ütemhez.
A tavalyi évben, a víziközmű-felújítási munkák idején a tér északi részén kerültek elő falmaradványok, pincefalak. Az idei évben zajló kivitelezés földmunkái során a tér belső területén ismét falmaradványokat, pincéket, föld alatti járatokat fedeztek fel, a tér délnyugati sarkában pedig egy kőből kirakott vízgyűjtőt találtak.
A Szent István Király Múzeum Régészeti Örökségvédelmi és Tudományos Osztályának kollégái a maradványokon további feltárási munkákat végeztek, és megállapították, hogy a megfigyelt objektumok nem régészeti korúak, tehát nem az 1711. előtti évekből származnak. A boltozatos, téglából és másodlagosan beépített középkori kövekből készült falak a téren korábban álló borkereskedelemhez tartozó pincék. A téren korábban álló épületeket, házakat vélhetőleg a XIX. század második felében lebontották, azonban a pincék, alaptestek megmaradtak, a pincék visszatöltése nem történt meg. Az Örökségvédelmi és Tudományos Osztály az előkerült pincéket, falmaradványokat fotókkal, felmérésekkel dokumentálta, ezt követően azok eltakarását jóváhagyta.
A munkálatok azonban még nem folytatódhattak - így a kivitelezés végleges határideje is kitolódhat – ugyanis a műszaki tervek szerint a tér Csók István Képtár előtti részén esetenként mobilszínpad telepíthető, melynek „kiszolgálása” érdekében a tér belső területén tervezetten az autós áthaladás megengedett. A burkolat alatti rétegrend is ennek megfelelően lett megtervezve, biztosítva ezzel, hogy a tér elviselje az esetenkénti többletterhelést. A tér alatt lévő, ismeretlen állapotú, feltöltöttségű pincék teherbírása bizonytalan, méretezése nem lehetséges. Teljes feltárásuk, majd az elvárásoknak megfelelő mértékű teherbírás elérése érdekében történő teljes feltöltésük, a feltöltés tömörítése jelentős többletköltséget jelentett volna az Önkormányzat számára.
A projekt tervezőivel – és a városi főépítésszel – egyeztetve az a döntés született, hogy az elkészülő burkolt felületek épségének megőrzése, a balesetek elkerülése érdekében a tér belső területén a gépjárművel áthaladás nem lesz megengedett.
A megváltozott terhelési igényeket figyelembevéve új tervek készültek, kijelölve a különböző „alapozási” zónákat. Az eredeti tervekhez képest a leglényegesebb változás, hogy a feltárt pincék, járatok felett egységesen teherelosztó vasbeton lemez készül. A műszaki akadályok elhárultak, a kivitelezés tovább folytatódik.