Megnyílt a közösségi szolgáltatásokat nyújtó LISZI iroda a Fehérvári Civil Központban

December 19-én megnyitotta kapuit az Alba Pont- Lakóközösségi Információs Szolgáltató Iroda a Fehérvári Civil Központban. A projekt célja a József utca környéki lakótelepeken élők számára olyan közösségi szolgáltatást nyújtani, amelyek a társadalmi cselekvére, az aktív állampolgárságra és közösségi összefogásra ösztönzik a társasházakban élőket.
2013.12.19. 12:52 |
December 19-én megnyitotta kapuit az Alba Pont- Lakóközösségi Információs Szolgáltató Iroda a Fehérvári Civil Központban. A projekt célja a József utca környéki lakótelepeken élők számára olyan közösségi szolgáltatást nyújtani, amelyek a társadalmi cselekvére, az aktív állampolgárságra és közösségi összefogásra ösztönzik a társasházakban élőket.
Az irodában hétfőtől szombatig várja közösségszervező koordinátor, közösségszervező munkatárs, valamint gyermek és ifjúságsegítő a környéken lakókat. Első lépésként felmérik a a környéken lakók igényeit, miben kérnek segítséget, mivel tudnák kialakítani, vagy éppen megerősíteni a közösségeket. A későbbiekben tanácsadásokat, programokat, rendezvényeket szerveznek, szabadtéri közösségi teret fejlesztenek, közösségi tervezéssel akciótervet készítenek az együttműködő partnerekkel, amelyeknek megvalósítása nagy mértékben segíti a helyben élő lakosokat.
Az iroda közvetlen célja, hogy a lakótelepen élők megtapasztalják a közösségi összefogás erejét, erősödjön identitásuk és elköteleződésük a lakótelepen élő más családok problémáinak megoldása érdekében. Az iroda feladatairól a helyszínen tájékozódott Kovács Zsolt, a körzet önkormányzati képviselője is. Domokos Tamás, az Echo Szociológiai Kutatóintézet módszertani igazgatója elmondta, felmérésükből az derül ki, hogy csupán a József utcai lakótelepen élők 31%-nak fontos a lakótelepi közösség, kevesen veszik ki a részüket a közösségi életből.
A kölcsönös segítségnyújtás sem terjedt el a környéken, de a válaszadók 41%-a szívesen segítene a lakótelepen élő más lakóknak, ha cserébe ők is számíthatnak valamilyen segítségre. A Szolgáltató Iroda létrejöttét az ottélők 69%-a hasznosnak és fontosnak vélte.