-
Pénztárgép nélküli és adatszolgáltatást nem végző masszőröket ellenőrzött a NAV
A masszőrök munkája fontos segítséget adhat a testi és lelki felüdüléshez, de a számla- és nyugtakibocsátás, és az adatszolgáltatás szabályai rájuk is vonatkoznak. A NAV ellenőrei ezúttal ezt vizsgálták. A revízió megállapította: van mit pótolniuk az ellenőrzött vállalkozásoknak.
2025.01.08. -
Online vásárlás - csak biztonságos weboldalról rendeljünk!
Az internetes vásárlási csalások egyik gyakori módszere, hogy bűnözők hamis online áruházakat vagy alkalmazásokat hoznak létre. Ezeket előszeretettel hirdetik a közösségi médiában, sokszor bankok vagy közüzemi szolgáltatók webhelyeire megszólalásig hasonlító felületeken.
2025.01.05. -
Baltával balhéztak?
Verekedés fajulhatott Székesfehérváron odáig, hogy egy kisebb balta is részese lett a garázdaságnak az óév végén. A szerszámot január 4-én délelőtt a nyomozók kérésére a Baptista Szeretetszolgálat Huba Rescue24 mentőcsapata találta meg a hármas hídnál a Gaja-patakban.
2025.01.04. -
Útzár a 62-es főúton
Összeütközött egy kamion és egy furgon sofőrje a 62-es főúton hétfőn délelőtt. Börgöndpuszta közelében végeztek műszaki mentést a tűzoltók. A furgont vezető 30 éves férfi a helyszínen életét veszítette. A mentési munkák idejére lezárták a főút érintett szakaszát.
2024.12.30.
Megtalálták Kulcsár Anita halálának okát
Elkészült a részletes szakértői vélemény a Kulcsár Anita halálát okozó, idén január 19-én történt közlekedési baleset ügyében. Január 19-én délelőtt a Dunaferr női kézilabdacsapat játékosa, a női kézilabda válogatott tagja autójával haladás közben a hókásás úttesten elhagyta az útpályát és fának ütközve állt meg a Velencét Pusztaszabolccsal összekötő úton. Kulcsár Anita sérüléseibe a helyszínen belehalt. A VW Golf az ütközés után kigyulladt, teljes egészében kiégett.
A baleset ügyében kirendelt szakértők szerint a baleset bekövetkezéséért esetleges műszaki hiba okozó szerepe kizárható. A gépkocsi sebessége a baleset előtt, a balra tartó mozgás kezdetén 85-90 km/h volt. A 90-100 méteres úton a balra tartó gépkocsi legfeljebb motorfékkel lassult. A VW Golf a fának 65-70 km/sebességgel ütközött.
A szakértői vizsgálat megállapítja, hogy a gépkocsi folyamatos, kis szögű balra tartására, a letérésre, annak okára közlekedés szakértői eszközökkel válasz nem adható. A hókásás úton közvetlenül a letérés előtti megcsúszásra, stabilitás vesztésre, annak esetleges korrigálására utaló nyom nem volt. A letérés legvalószínűbb oka, vezetéstechnikai hibában keresendő.
Az igazságügyi szakértő a számított ütközési adatok, az igazságügyi orvos szakértő által megállapított sérülések, a jármű felépítése és az ütközési kísérletek alapján közlekedési szakértői kompetenciájába tartozóan megállapította, hogy a bekötött biztonsági öv esetén a halálos eredmény kialakulása nem lett volna valószínű, mert a korszerű gépkocsinál a biztonsági öv, az övfeszítő és a légzsák együttesen meggátolta volna a test előrezuhanását, a halálos sérülés kialakulását.
Olyan sérülés nem volt a vezetőn, mely szabályszerűen bekötött öv mellett, a fellépő lassulás mellett is kialakulhatott volna. A sportoló közvetlen halálát az ütközéskor elszenvedett koponyasérülés okozta.