-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Mind a 12 elektromos autóbusz forgalomba állt Székesfehérváron
A közlekedési vállalat az utolsó járművet október 13-án vette át a gyártó Ikarus cégcsoporttól, így már valamennyi e-busz a megyeszékhely utasainak rendelkezésére áll.
A projekt keretében Székesfehérváron 12 darab Ikarus 120e típusú elektromos meghajtású autóbusszal gyarapodott a helyi flotta. A szóló kivitelű, alacsony padlós, kéttengelyes járművek 30 ülő és 55 álló utas egyidejű szállítására alkalmasak és egy feltöltéssel – az időjárási körülményektől, útviszonyoktól függően – akár közel 300 kilométert is képesek megtenni. A légkondicionált buszok kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, fedélzeti és vezetéssegítő kamerarendszerrel, valamint USB-töltővel biztosítják az utasok színvonalas és biztonságos kiszolgálását.
Az ünnepélyes projektzáró eseményen Steiner Attila, a Technológiai és Ipari Minisztérium energetikáért felelős államtitkára elmondta: „A közlekedés a legtöbb országhoz hasonlóan hazánkban is jelentős hányadát adja az üvegházhatású gázkibocsátásnak. A Zöld Busz Programot éppen azért indította el a kormány, hogy a jelenlegi buszparkot zéró emissziós elektromos buszok válthassák fel, elősegítve a klíma- és természet védelmét. A projekt nemcsak zöldebb, gazdaságosabb működést és magasabb színvonalú szolgáltatást eredményez, de lendületet adhat a hazai buszipar fejlődésének is. Eddig 79 e-buszt adtunk már át országosan, amit terveink szerint továbbiakkal folytatunk majd a közeli jövőben.”
„Nagy öröm számunkra, hogy immár mind a 12 Ikarus elektromos autóbusz forgalomba állt Székesfehérváron. A hozzám érkezett visszajelzések alapján szeretik is őket az utasok! Fontos mérföldkő ez, egyrészt azért, mert a korszerű, környezetbarát technológia jelentős térnyeréséről van szó, másrészt pedig az új, jól felszerelt autóbuszok is segíthetik a közösségi közlekedés népszerűsítését. Ebben Önkormányzatunk további lépéseket is tett már, például az idei évre bevezetett 280 forintos diák havibérlettel, aminek köszönhetően – a járványidőszak előtti számokhoz viszonyítva – több mint két és félszeresére nőtt az eladott diákbérletek száma. Az előttünk álló időszak fontos kérdése a fenntarthatóság, annak nemcsak környezetvédelmi, hanem anyagi oldalát tekintve is. Bízom abban, hogy az elektromos autóbuszok beszerzéséhez nyújtott támogatáshoz hasonlóan ebben is számíthatunk majd központi forrásokra.” – hangsúlyozta dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár Megyei Jogú Város polgármestere. Hozzátette, a város készen áll a további együttműködésre, akár új buszok beszerzések vonatkozásában, akár újabb és újabb technikai és technológiai újdonságok bevezetése tekintetében, példaként említve az energiatárolást. Ezek egymásra épülésével – a szinergiákat kihasználva – lesz fenntarthatóbb a közösségi közlekedés.
Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a HUMDA által koordinált Zöld Busz Program nagy mértékben hozzájárul a hazai tömegközlekedés korszerűsítéséhez. „A járműállomány megfelelő ütemű fiatalítása elengedhetetlen az ország kibocsátás-csökkentési céljainak eléréséhez. 2050-re szeretnénk elérni a nettó klímasemlegességet, bár távolinak tűnik ez az időpont, de már most komoly erőfeszítéséket kell tennünk a megvalósítás érdekében. Hosszú út vár ránk, amelynek egyik fontos mérföldköve az, hogy a székesfehérvári flotta immár teljeskörűen szolgálja a helyi lakosságot. Bízunk benne, hogy a zöldebb, kényelmesebb és csendesebb közösségi közlekedést minél többen használják majd a hétköznapokban, akár a személyautó helyett.”
Kruchina Vince, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója elmondta: „A 12 zöldautóbusz összértéke 1,76 milliárd forint, aminek 75 százalékét a Zöld Busz Programból finanszíroztuk. A fejlesztés a megyeszékhely csaknem százezer lakója számára biztosít magasabb színvonalú személyszállítási szolgáltatást, tisztább levegőt és élhetőbb környezetet, mintegy 734 tonnával, több mint 400 autó kibocsátásának megfelelő mennyiséggel csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást évente. Társaságunk mindent elkövet annak érdekében, hogy az elektromos autóbuszok üzemeltetése hosszútávon költséghatékony legyen. Ennek érdekében átfogó fejlesztési program előkészítését kezdtük meg, amelynek keretében a töltéshez szükséges energia jelentős részét előállító napelem-rendszerek telepítésének lehetőségeit vizsgáljuk.”
Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy székesfehérvári vállalatként külön büszkeség, hogy a városban 12 db Ikarus 120e járul ezentúl hozzá a városi közlekedés színvonalának emeléséhez. Az Ikarus mérnökeinek a munkájával kapcsolatban pedig legfontosabb visszajelzés, hogy mind a járművezetők, mind pedig az utasok egyaránt kedvelik az Ikarus legújabb fejlesztésű elektromos buszát.
Székesfehérvár életében a közösségi közlekedés fontos szerepet játszik, amit jól mutat, hogy a Volánbusz még a pandémia idejében, 2021-ben is 11,8 millió utast szállított 35 autóbuszvonalon. Az elektromos autóbuszok mostantól Székesfehérvár valamennyi városrészében megfordulnak, hozzájárulva a kényelmes, színvonalas utazáshoz. A zöldbuszokat az utasok örömmel fogadták, és a Volánbusz üzemeltetési tapasztalatai is rendkívül kedvezőek.