-
25 mázsa pontyot telepítenek
Két ütemben telepít halat a Bregyó melletti tóba a Széchenyi István Horgász Egyesület. A három nyaras pontyok egy részét már múlt héten, a maradék halat pedig jövő héten engedik a tóba. Az egyesület egy sikeres pályázatnak köszönhetően tud ennyi halat telepíteni a fehérvári tóba.
2025.04.02. -
Képeslapok és amigurumi
Két izgalmas kiállítás várja az érdeklődőket áprilisban, a Vörösmarty Mihály Könyvtár két tagkönyvtárában. A Tolnai utcai intézményben amigurumi technikával készült alkotások, míg a Budai útiban Székesfehérvár várostörténetéhez kapcsolódó képeslapok láthatóak.
2025.04.02. -
Programok az autizmus világnapján
Több napon át tartó programsorozattal készült az autizmus világnapjára az Arany EGYMI. A rendezvények között szerepel pedagógustréning, gyerekeknek szóló rendőrségi bemutató, zenés színpadi előadás és szemléletformáló találkozó, valamint a hagyományos belvárosi KÉK séta, melyhez bárki csatlakozhat.
2025.04.02. -
Meggyógyultak a gólyák
A Sóstó Vadvédelmi Központ szakemberei egy csodálatos vizes élőhely mellett, Székesfehérvártól és a Velencei-tótól délre engedték útjára azokat a gólyákat, melyek a tavalyi vonulásba már nem tudtak becsatlakozni rehabilitációjuk miatt.
2025.04.01.
Nagy Digitális Kaland Székesfehérváron kétszáz kisiskolással

Olyan logikai és kombinatorikai feladatokat kaptak a gyerekek, ami akár a matekórán is előkerülhetnek. Egy órájuk volt a digitális tudásukról számot adni a versenyen, ami nem arról szólt, hogy ki tud jobban programozni.
A fehérvári versenyt idén két helyszínen a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskolában és a Széna téri Iskolában rendezte a fehérvári Logiscool. „Nagyon örülünk annak, hogy nagy számban jelentkeztek a gyerekek és 30-30 csapat versenyzett mindkét helyszínen” - mondta Balogh Dániel a fehérvári Logiscool vezető oktatója.
A Logiscool Digitális Tudásért Alapítványa és a Vodafone közös szervezésében országszerte 38 helyszínen, több ezer diák vesz részt a versenyen.
A digitális világ nem csak kalanddal jár, hanem veszélyekkel is, amiket meg kell ismertetni a gyerekekkel, hiszen a digitális világban jóval kiszolgáltatottabbak - mondta Balogh Dániel a fehérvári Logiscool vezető oktatója. "A gyerekek számára nagyon fontos továbbá, hogy megtanuljanak algoritmikusan gondolkozni, mert ha az életben meg kell oldanunk egy problémát, mindig át kell gondolnunk azt, hogy milyen lépésekkel és hogyan tudjuk megoldani a gondunkat, ráadásul azt is át kell gondolnunk, hogy ezek milyen sorrendben történjenek."A versenyen játékos problémákat kellett megoldani, az egyszerűbbektől a bonyolultakig. Erősítik a fiatalok a kreativitásukat, a gondolkozásukat és vannak olyan feladatok is, ahol azt is át kell gondolniuk a gyerekeknek, hogy többféle megoldás is lehetséges. Olyan programozási feladatokat is kaptak továbbá, amik nem a programozásról szólnak, hanem az algoritmikus lépésekről, ami mindenkiben benne van.