-
Karig Sára-díj
A Raoul Wallenberg Emberség Háza Egyesület idén is meghirdette a Karig Sára-díjat azzal a céllal, hogy erősítsék a magyar társadalomban a demokratikus, átlátható viszonyokat, felhívják a figyelmet a példaértékű életet élő emberekre.
2025.04.14. -
Katyń áldozatai
Április 13-án van a Katyńi Áldozatok Emléknapja. Székesfehérváron hagyományosan a Jávor Ottó téren tartott méltó megemlékezést a Székesfehérvári Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat Lengyelország ma is fájó nemzeti tragédiája kapcsán, a lengyel és a magyar nép barátságának, összetartásának jegyében.
2025.04.11. -
Közgyűlési összefoglaló
Nincs döntés a Vörösmarty Színház következő igazgatójának személyéről. Székesfehérvár pénteki közgyűlése eredménytelennek nyilvánította a pályázati kiírást.
2025.04.11. -
Miyawaki-erdő a Palotavárosban
Japán minta alapján tervezett Miyawaki-erdőt telepítettek a Palotavárosi tavaknál. A különleges eljárással ültetett csemeték érdekessége, hogy mivel kis területen sorakoznak egymás mellett, versenybe kezdenek azért, hogy minél gyorsabban, minél magasabbra nőjenek.
2025.04.11.
Nagyinterjút közölt az Index Székesfehérvár polgármesterével
Az Index nagyinterjúját ITT olvashatja!

Cser-Palkovics András arról is beszélt, a szolidaritási hozzájárulkás kapcsán, hogy "azt szeretnénk látni, hogy ez a pénz helyben hasznosul. A helyben alatt én egy régiót, a város körüli agglomerációt értem. Székesfehérváron több mint 32 ezer ingázó munkavállaló dolgozik a különböző cégeknél. Szeretném hangsúlyozni, hogy ők a környező településekről járnak be nap mint nap. Azzal tudnék azonosulni, és azt szeretném elérni, hogy az ingázók lakóhelyei részesüljenek Székesfehérvár szolidaritási hozzájárulásából. Nem biztos, hogy ilyen arányban és mértékben, de úgy vélem, ez egy követhető elv lenne. A fehérvári adóbevételek egy részéből olyan szolgáltatásokat tudnánk támogatni, amelyeket egyébként az állam biztosít. Például az oktatást, a helyi egészségügyet vagy a közösségi közlekedést. A közlekedési dugók már Fehérváron is problémát jelentenek, elsősorban az agglomerációs forgalom miatt. Szívügyem, hogy össze tudjuk hangolni a közösségi közlekedést a helyközivel, és ezáltal meg tudjunk teremteni egy jó elővárosi közlekedést. A megfelelő infrastruktúra kiépítésével az egyre súlyosbodó parkolási nehézségeket és a környezetszennyezést is kezelni tudnánk."
A polgármester elmondta, hogy a fehérvári önkormányzatnak és a város intézményeinek 2022 utolsó negyedévére és 2023-ra összesen mintegy 9 milliárd forinttal nőttek meg a kiadásai. Emlékeztetett: Fehérváron a legnagyobb energiahatékonysági program a panelprogram volt. „A több mint 21 ezer fehérvári panellakás jelentős része felújításon esett át az elmúlt években. Akkor az állam, az önkormányzat és maguk a társasházak járultak hozzá a költségekhez. Az önkormányzat akkor hitelből finanszírozta a maga hányadát, amit később az adósságkonszolidációval az Orbán-kabinet átvállalt. A panelprogrammal körülbelül 30 százalékkal esett vissza a távhőfogyasztás. Érdemes megnézni, hogy az ingatlanpiacon mennyit adnak ma egy panelprogramos lakásért. Azt gondolom, ezzel a korszerűsítéssel mindenki jól járt.”