-
Jazzkarácsony a Városház téren
Különleges zenei élménnyel gazdagodik az adventi programkínálat december 20-án, szombaton 18 órától, amikor a Kodolányi János Egyetem Modern Zenei Tanszékének hallgatói – köztük Gudics Máté, a 2024-es Megasztár hetedik évadának nyertese – adnak ünnepi koncertet a Városház téri Adventi színpadon.
2025.12.17. -
Hozz egy meleg takarót!
Több mint száz takaró érkezett a Vörösmarty Színház Hozz egy meleg takarót! felhívására az elmúlt hetekben. Az adventi időszakban meghirdetett kampányban résztvevők az utcán élő, fedél nélküli otthontalanoknak nyújtottak segítséget felajánlásukkal. Az adományokat a Kríziskezelő Központ munkatársai osztják szét a téli időszakban.
2025.12.17. -
Karácsonyi koncert
Ebben az esztendőben is a Szent Imre Templomban rendezte meg karácsonyi hangversenyét a Kodály Iskola. Az esten az intézmény valamennyi korosztályának kórusa fellépett.
2025.12.17. -
Több mint 100 takarót gyűjtöttek
Lezárult a Vörösmarty Színház hagyományos Hozz egy takarót! jótékonysági akciója, amely során idén több mint száz takarót gyűjtöttek össze a székesfehérváriak és a színház közössége.
2025.12.17.
Nagyon szerethető előadás lett a Chicago - beszélgetés Váradi Eszter Sárával
„Igazán nagy élmény számomra ez az előadás. Intenzív, ámde vidám, jó hangulatú volt a Chicago próbaidőszaka. Remek társaság jött össze, és mindenki hozzátette a magáét. Lenyűgözött, ahogy a tánckarban szereplő kollégák is egészen heroikus munkát végeztek az alatt a néhány hét alatt. Horváth Csaba színháza nagyon érdekelt, ugyanis eddig még nem dolgoztam vele együtt. Ezzel nagy vágyam teljesült, és örültem neki, amikor kiderült, hogy ő is gondolkozott bennem.” - mondja a színésznő a Chicago musicalről.
Hogyan emlékszel vissza az alkotói folyamatra?
„A munka során öles léptekkel haladtunk. Csaba rendkívül határozott és kreatív alkotó, ahogyan a mozgást megkomponálta, azzal nagyjából sínre is rakta az előadást, nem is nagyon hagyott kérdést. Szikáran és letisztultan kért mindent. Ez számomra külön kihívás volt, mert egy szertelen nő vagyok, az életben és a színpadon is. Itt végig éreztem, hogy pont elég annyi, amit ő kér. Precízen végre kell hajtanom az instrukciókat, mert máshogy nem fog működni. Nagyon sokat néztem a többieket, amikor éppen nem voltam színpadon, mert pontosan tudom azt, hogy akármilyen rendezővel dolgozom, elképesztően fontos, hogyan illeszkedem bele az egészbe.”
Morton mama karakteréről mit gondolsz?
„Örültem Morton Mama szerepének, hiszen egy nagyszájú, vérbő, simlis karakter. Igazán játszani való. Szeretem a dalait, és van egy remek duettem is. Az egész előadást furcsa erotika lengi körül, ráadásul egy nagyon női darab. Mindenki a maga kis huncutságát bele tudta csempészni. A zene is fülledt, jazzes világot idéz.”
Nem féltél-e attól, hogy szerepedet összehasonlítják a nézők a filmbelivel?
„A filmmel összehasonlítani botorság lenne. Ott sokszor felvesznek egy-egy jelenetet, és végül kiválasztják a legjobbat, míg a színházban a színész az adott előadásban mindvégig megpróbálja a maximumot nyújtani. Pont az az izgalmas, hogy aznap este, itt, ahogy együtt vagyunk csapatként, mindenki a saját állapotát, a saját készültségét belerakja, és ebből alakul ki az aznapi teljesítmény. A Chicago nagyon szerethető előadás lett, remek zenével. Ritka, hogy élő zenekar játszik mögöttünk, így hát ez nekünk, szereplőknek mámor. Egyfelől egy szórakoztató előadást láthat a néző, sok humorral, másfelől felfedezhet néhány momentumot, ami bár kicsit sem vicces, nagyon is rímel mai világunkra.”