-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
160 kilométeres sebesség vonattal: Székesfehérvár - Budapest 25 perc
Hamarosan megkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, ami része a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának - közölte a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője. Az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek.
Hamarosan megkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, ami része a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának - közölte a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője. Molnár Richard tájékoztatása szerint a vonal fejlesztése 45 milliárd forintba kerül. Ennek során átépítik a tárnoki, kápolnásnyéki, gárdonyi és dinnyési állomásépületeket, gyalogos aluljárókat alakítanak ki, valamint átépítik a felsővezeték-biztosító berendezését és a vasúti pályát is.
Az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek.
Egyébként az elővárosi vasútfejlesztés részeként eddig a Budapest-Cegléd vonalon befejeződött a vecsési és üllői állomások átépítése, felújították az Albertirsa-Cegléd pályaszakaszokat is. Korszerűsítik 2007-ig Monor, Pilis és Cegléd állomásait, a folytatódó pálya- és felsővezeték-felújítások óránként 140 kilométeres haladási sebességet tesznek lehetővé a személyvonatok számára. A beruházás várhatóan 8,5 milliárd forintba kerül.
Molnár Richard közölte: a Budapest-Tatabánya vonalon folytatódik a 2003-ban megkezdett Törökbálint-Biatorbágy vonalszakasz átépítése, ezen a szakaszon a vonatok megengedett sebessége 120-ról 140 kilométerre növekszik a 3,5 milliárdos fejlesztés nyomán. A tervek szerint 2005-ben fejeződik be az 1999-ben megkezdett Budapest-Nagykáta vonal 13 milliárd forintba kerülő korszerűsítése, a Tápiószecső és Nagykáta közötti pályaszakasz felújításával.