-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Ne kapkodjon, gondolkodjon! - a rendőrség bűnmegelőzési felhívása
Furcsa e-mailt vagy SMS-t kapott? Legyen körültekintő! Naponta más és más trükköt vetnek be az online csalók. Ahhoz, hogy ne váljon áldozattá, fogadjon el néhány jótanácsot a Mátrix Projekt keretében a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányságtól.
2024.01.10. 13:32 |
A csalók napról napra élnek vissza különféle nagy ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató – pl. közmű-, telekommunikációs-, kábelszolgáltató, csomagküldő- vagy futárszolgálat – nevével, és hivatalosnak tűnő adathalász e-mailt vagy SMS-t küldenek. Így próbálják meg rávenni az óvatlan célpontokat a személyes vagy bankszámlaadatok megadására, fizetésre, pénz utalására, vagy adathalászat segítségével rosszindulatú szoftver telepítésére.
Mit tehetünk kéretlen üzenetek esetén?
Első és legfontosabb teendő, mely az élet szinte minden területén kiválóan használható: vegyen három mély levegőt! Azért fontos ez az egyszerű lépés, mert sok esetben a csalók az érzelmekre próbálnak hatni és ezt kihasználva félrevezetni az áldozatot! Amennyiben Ön az objektivitás szemüvegén keresztül vizsgálja a beérkezett e-mailt, SMS-t, sokkal könnyebb dolga lesz.
A következőkben néhány lépés átvezeti Önt az átgondolandó kérdések tárgykörén, rávilágítanak néhány lehetőségre, melyre figyelnie kell:
Gondolja át, várt-e hasonló tartalmú levelet? Rendelt-e csomagot?
Hivatalos szolgáltatótól rendszeresen kap-e e-mailben tájékoztatást?
Ellenőrizze a szolgáltató hivatalos csatornáin, hogy valóban az küldte-e a levelet, a felszólítást, és annak tartalma valós-e!
Minél sürgetőbb az üzenet, annál gyanúsabb!
Magyarország egyetlen hivatalos állami szervezete és szolgáltatója sem küld olyan tartalmú levelet e-mail-ben, amelyben bármilyen privát adatot (bankkártya adatok, PIN-kód, belépési azonosító, CVC kód, SMS-ben kapott jelszó) kérne.
Hivatalos szervek nem utasítják ügyfelüket arra, hogy bármilyen programot telepítsen informatikai eszközére. Nem irányítják át semmilyen linkre, ahol az ügyfél személyes adatainak megadására kérnék.
Érdemes alaposan megvizsgálni az e-mail címet és a levél tárgyát! Hiába tűnik valamely hivatalos cég megkeresésének a levél, ha furcsaság tapasztalható az e-mail címben, a szövegben, az nem véletlen. Sokszor a tárgy tartalma nem fér össze a levél tartalmával, a szöveg megfogalmazása összefüggéstelen, a mondatszerkesztések nem követik a magyar nyelvtan szabályait. A csatolt fájlok, linkek esetén a teendő: mindent a szemnek, semmit a kéznek! Ne klikkeljen!
Ha az óvintézkedések ellenére becsapták, tegyen feljelentést bármely rendőri szervnél személyesen, írásban, vagy online. A csalási szándékú üzeneteket, hívásokat jelentse a szolgáltatónak is!
További hasznos tanácsokat az alábbi linken olvashatnak az online csalásokkal kapcsolatban.
Mit tehetünk kéretlen üzenetek esetén?
Első és legfontosabb teendő, mely az élet szinte minden területén kiválóan használható: vegyen három mély levegőt! Azért fontos ez az egyszerű lépés, mert sok esetben a csalók az érzelmekre próbálnak hatni és ezt kihasználva félrevezetni az áldozatot! Amennyiben Ön az objektivitás szemüvegén keresztül vizsgálja a beérkezett e-mailt, SMS-t, sokkal könnyebb dolga lesz.
A következőkben néhány lépés átvezeti Önt az átgondolandó kérdések tárgykörén, rávilágítanak néhány lehetőségre, melyre figyelnie kell:
Gondolja át, várt-e hasonló tartalmú levelet? Rendelt-e csomagot?
Hivatalos szolgáltatótól rendszeresen kap-e e-mailben tájékoztatást?
Ellenőrizze a szolgáltató hivatalos csatornáin, hogy valóban az küldte-e a levelet, a felszólítást, és annak tartalma valós-e!
Minél sürgetőbb az üzenet, annál gyanúsabb!
Magyarország egyetlen hivatalos állami szervezete és szolgáltatója sem küld olyan tartalmú levelet e-mail-ben, amelyben bármilyen privát adatot (bankkártya adatok, PIN-kód, belépési azonosító, CVC kód, SMS-ben kapott jelszó) kérne.
Hivatalos szervek nem utasítják ügyfelüket arra, hogy bármilyen programot telepítsen informatikai eszközére. Nem irányítják át semmilyen linkre, ahol az ügyfél személyes adatainak megadására kérnék.
Érdemes alaposan megvizsgálni az e-mail címet és a levél tárgyát! Hiába tűnik valamely hivatalos cég megkeresésének a levél, ha furcsaság tapasztalható az e-mail címben, a szövegben, az nem véletlen. Sokszor a tárgy tartalma nem fér össze a levél tartalmával, a szöveg megfogalmazása összefüggéstelen, a mondatszerkesztések nem követik a magyar nyelvtan szabályait. A csatolt fájlok, linkek esetén a teendő: mindent a szemnek, semmit a kéznek! Ne klikkeljen!
Ha az óvintézkedések ellenére becsapták, tegyen feljelentést bármely rendőri szervnél személyesen, írásban, vagy online. A csalási szándékú üzeneteket, hívásokat jelentse a szolgáltatónak is!
További hasznos tanácsokat az alábbi linken olvashatnak az online csalásokkal kapcsolatban.