-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Nem halt meg senki az elmúlt héten Fejér megye útjain
A május 12-19 között terjedő időszakban történt 18 balesetben, heten súlyosan, tizenhatan könnyen sérültek Fejér megye közútjain. A hét változatos baleseti okokkal szolgált, ugyanakkor pozitív tény, hogy egyetlen halálos áldozatot sem követelt a közlekedés az elmúlt 168 órában. Hárman ittasan okoztak balesetet, de e mellett 14 sofőrt szűrtek ki az ellenőrzések alkalmával, akik alkoholt fogyasztottak az alkalmazott szondák tanúsága szerint.
A hat súlyos és 12 könnyű sérüléssel végződő balesetben 23 személy sérült könnyebb vagy súlyosabb fokban. Az elmúlt hetek fekete krónikái után pozitívumként könyvelhettük el, hogy ez a hét nem követelt halálos áldozatot a megye közútjain.
A balesetekért felelős okok között továbbra is előkelő helyen áll az elsőbbségi jog meg nem adása (4), de a balesetek zömében az áttérés, átcsúszás, útelhagyás (5) volt a jellemző. Ugyancsak figyelemre méltó az a két kerékpáros baleset, ahol mindkét esetben kisgyerek kerékpározott ki körültekintés nélkül, óvatlanul a szabályosan közlekedő jármű elé, vagy az a szintén kerékpáros baleset, amikor a biciklis lökött föl egy kisgyermeket, akinek eltörött az orrcsontja. Végezetül a klasszikus figyelmetlenség is jócskán szerepet játszott a balesetek bekövetkezésében, pl. amikor tolató autóbusz lökött föl jármű takarásban lévő kerékpárost, vagy azok a hátulról történő ütközések, amikor későn észlelték az előttük lassító, megálló járműveket a sofőrök.
A héten három balesetnél volt jelen az ittasság, mint mellék ok, ugyanakkor 14 sofőr esetében közúti ellenőrzések alkalmával színeződött el a szonda. Három sofőrt a vérvételt végző orvosok nem találtak ittasnak a klinikai tünetek alapján.
A balesetek bekövetkezésének időponti megoszlása hozta a papírformát a héten. A balesetek jellemzően a délelőtti (9) és a délutáni (6) órákban történtek. A reggeli órákra egy tehető, az éjszakai órákra 2. A 18.00-22.00 óra közötti időpont balesetmentesnek bizonyult.