-
Emléktúra a doni hősökért
Emlékmenettel, túrával, koszorúzással emlékeznek ezen a hétvégén a doni hősökre. Január 10-én, pénteken hagyományőrző díszelgéssel, koszorúzással emlékezik a Honvéd Hagyományőrző Egyesület és a Doni Bajtársi Szövetség, január 11-én, szombaton pedig a MATASZ Székesfehérvári Szervezete indít emléktúrát.
2025.01.09. -
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14.
Nemzeti Közlekedési Hatóságot hoznak létre jövő év végéig
A kormány a hatékonyabb működés érdekében hozza létre a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, amelynek végleges formája - tervek szerint - 2007 végére alakul ki - tudatta a Kormányszóvivői Iroda. Mint a kormányszóvivő írja, "az új szervezet biztosítani tudja az egységes szemlélet és eljárási rend erősítését, az addigi területi sajátosságok miatti különbségek kiküszöbölését. a hatósági tevékenység jogorvoslati lehetőségét a szervezeten belül az elsőfok (területi szervezet) és másodfok (központi szervezet) továbbra is biztosítja, természetesen a bírósági szak lehetőségének nyitva hagyásával. A szervezet végleges formája 2007 végére alakul ki. A Nemzeti Közlekedési Hatóság létrejöttével mintegy 3 milliárd forintos költség-, és több mint 500 fős létszám-megtakarítás érhető el.
2006.11.27. 00:22 |
A kormány a hatékonyabb működés érdekében hozza létre a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, amelynek végleges formája - tervek szerint - 2007 végére alakul ki - tudatta a Kormányszóvivői Iroda.
"A kormány a hatékonyabb szervezeti működés kialakítása érdekében létrehozza a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, amely integrálja a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedési hatósági tevékenységeket" - fogalmaz Danks Emese kormányszóvivő. A közlekedési hatósági tevékenység jelenleg 22 önálló szervezet között oszlik meg. Az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításokról szóló kormányhatározat előírásainak teljesítésével e szervezetek beolvadnak a Nemzeti Közlekedési Hatóságba. Az összevonás során a 22 önálló költségvetésű jogi szervezet helyett egy végzi az eddigi tevékenységeket.
Mint a kormányszóvivő írja, "az új szervezet biztosítani tudja az egységes szemlélet és eljárási rend erősítését, az addigi területi sajátosságok miatti különbségek kiküszöbölését. A funkcionális tevékenységek ésszerűsítése és racionalizálása jelentős költség- és létszám megtakarítást tesz lehetővé. A létszám egy részének átcsoportosítása segíti az uniós források felhasználásával tervezett közlekedési fejlesztések engedélyezési eljárása miatt megnövekvő munka elvégzését".
A régiókon alapuló szervezeti forma kialakítása érdekében a Nemzeti Közlekedési Hatóság területi igazgatóságokat hoz létre - tudatja a kormányszóvivő, aki hozzáteszi: a hatósági tevékenység jogorvoslati lehetőségét a szervezeten belül az elsőfok (területi szervezet) és másodfok (központi szervezet) továbbra is biztosítja, természetesen a bírósági szak lehetőségének nyitva hagyásával.
A szervezet végleges formája 2007 végére alakul ki. A Nemzeti Közlekedési Hatóság létrejöttével mintegy 3 milliárd forintos költség-, és több mint 500 fős létszám-megtakarítás érhető el.
"A kormány a hatékonyabb szervezeti működés kialakítása érdekében létrehozza a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, amely integrálja a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedési hatósági tevékenységeket" - fogalmaz Danks Emese kormányszóvivő. A közlekedési hatósági tevékenység jelenleg 22 önálló szervezet között oszlik meg. Az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításokról szóló kormányhatározat előírásainak teljesítésével e szervezetek beolvadnak a Nemzeti Közlekedési Hatóságba. Az összevonás során a 22 önálló költségvetésű jogi szervezet helyett egy végzi az eddigi tevékenységeket.
Mint a kormányszóvivő írja, "az új szervezet biztosítani tudja az egységes szemlélet és eljárási rend erősítését, az addigi területi sajátosságok miatti különbségek kiküszöbölését. A funkcionális tevékenységek ésszerűsítése és racionalizálása jelentős költség- és létszám megtakarítást tesz lehetővé. A létszám egy részének átcsoportosítása segíti az uniós források felhasználásával tervezett közlekedési fejlesztések engedélyezési eljárása miatt megnövekvő munka elvégzését".
A régiókon alapuló szervezeti forma kialakítása érdekében a Nemzeti Közlekedési Hatóság területi igazgatóságokat hoz létre - tudatja a kormányszóvivő, aki hozzáteszi: a hatósági tevékenység jogorvoslati lehetőségét a szervezeten belül az elsőfok (területi szervezet) és másodfok (központi szervezet) továbbra is biztosítja, természetesen a bírósági szak lehetőségének nyitva hagyásával.
A szervezet végleges formája 2007 végére alakul ki. A Nemzeti Közlekedési Hatóság létrejöttével mintegy 3 milliárd forintos költség-, és több mint 500 fős létszám-megtakarítás érhető el.