-
Advent Szárazréten
Igazi családi karácsonyváró programok várták azokat, akik szombaton a Feketehegy-Szárazréti Közösségi Házba látogattak. Az ingyenes rendezvényen vásár, színpadi produkciók és gyermekprogramok várták a látogatókat.
2024.12.21. -
Városi Diákbál januárban
A Székesfehérvári Diáktanács egyik legnagyobb rendezvény évről-évre a Városi Diákbál. Január 31-én a Sóstói Stadionba várják a fehérvári középiskolásokat azért, hogy újra egy jót bálozhassanak intézményektől függetlenül is együtt. A jegyértékesítés a téli szünet után kezdődik, belépőket az iskolák diákönkormányzati tagjaitól lehet beszerezni.
2024.12.21. -
Megérkeztek a pingvinek
A héten kettő, korcsolyázást segítő kis pingvin érkezett a Kori Ligetbe. A Zichy liget korcsolyapályája a téli szünetben 10:00 és 20:00 között lesz nyitva, ettől eltérően csak december 24-én, amikor 8:00 és 12:00 között lehet korcsolyázni. A Kori Liget december 31-én is este nyolcig várja a korcsolyázókat, január elsején pedig csak 15:00-kor nyit majd a pálya.
2024.12.21. -
Gyertyagyújtás Öreghegyen
Az ünnepvárás jegyében telt a péntek délután az Öreghegyen, a Késmárki közben. A kültéri programokat a szél miatt igaz beköltöztették a Karl-villában található önkormányzati képviselői irodába, ahol a gyerekek mézeskalács házikót díszíthettek, a Tekergő Meseösvény pedig zenés meseelőadást tartott.
2024.12.20.
Nosztalgiavonat közlekedett a Székesfehérvár-Tapolca vasútvonal átadásának 110. évfordulóján
424-es gőzmozdony által vontatott nosztalgiavonat közlekedett Budapestről a Balaton északi partjára a Székesfehérvár-Tapolca vasútvonal átadásának 110. évfordulója alkalmából. A 29-es számú Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalat a Balatoni Szövetség kezdeményezésére 1907-ben kezdték építeni, majd két évvel később meg is indult rajta a forgalom.
2019.06.30. 08:34 |
A Székesfehérvár-Tapolca vasútvonal most ismét fejlesztés előtt áll, ugyanis ősszel kezdődik a villamosítás, első ütemben Balatonfüredig, majd Keszthelyig.
A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legsikeresebb. 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi, főként jóvátételi megrendelésre. Annak idején rendkívül elterjedt, mindennapos látvány volt a füstfelhőbe burkolózó mozdony a vonatok előtt, és igen hosszan szolgáltak, az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig.