Online fogadóórát tartott Székesfehérvár polgármestere a közlekedéssel kapcsolatban

Online fogadóórát tartott hétfőn dr. Cser-Palkovics András polgármester, aki ezúttal közlekedéssel kapcsolatos kérdésekben várta a lakossági megkereséseket Facebook oldalán. Az online fogadóóra keretében hétfőn reggel 8 órától bárki megoszthatta, posztolhatta kérdését. A legtöbb kérdés a Várkörúttal és a közösségi közlekedéssel kapcsolatban érkezett, ezekkel kapcsolatban önálló bejegyzésekkel válaszolt Székesfehérvár polgármestere.
2015.09.22. 07:30 |
Online fogadóórát tartott hétfőn dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, aki ezúttal közlekedéssel kapcsolatos kérdésekben várta a lakossági megkereséseket Facebook oldalán. Az online fogadóóra keretében hétfőn reggel 8 órától bárki megoszthatta, posztolhatta kérdését.
A közösségi portálon szervezett fogadóórán a fehérváriak gyorsan, az érintett szakemberek bevonásával kaptak választ kérdéseikre. A parkolási problémákra adott válaszokból kiderült, hogy átfogó megoldásban gondolkodik az önkormányzat. Elsőként két parkolóház létesítését tervezik a Belvárosban, az egyik a Jávor Ottó tér környékén lehet. Ezt követi majd a teljes felszíni rendszer felülvizsgálata. A legtöbb kérdés a Várkörúttal és a közösségi közlekedéssel kapcsolatban érkezett, ezekkel kapcsolatban önálló bejegyzésekkel válaszolt Székesfehérvár polgármestere.
Az első téma kapcsán Cser-Palkovics András kiemelte, hogy a Várkörút felújításával egy sokkal rendezettebb, a Belvároshoz méltó környezetet sikerült kialakítani. „A felújítás teljes egészében pályázati forrásból készült és ezzel együtt megújult az óvoda, sikerült megmenteni a Zsuzsanna forrás környezetét és a Lakatos utca is méltó lett a Belvároshoz. A Várfalat is ennek a programnak a keretében tisztítottuk le, megújult a sétány a volt Alba Regia Hotel előtt és a Városház téren a hivatal kettes épülete is megújul valamint 44 fát és rengeteg cserjét ültettünk. Célunk volt, hogy a történelmi Belvárost tágítsuk és tehermentesítsük az autós forgalomtól, továbbá kifejezetten előnyben részesítsük a gyalogos, a biciklis és közösségi közlekedést a belváros környékén.” – írta posztjában Székesfehérvár polgármestere, aki kiemelte, hogy a Várkörúton a buszöblök hiánya részben a járdák alatti közműveknek köszönhető, ugyanis nincs mód kiváltani ezeket, illetve egy „szándékos” forgalomcsillapító beavatkozás volt. „A kéklámpások járművei akár a sétányon áthajtva jobbról is ki tudják kerülni a buszokat, a feltorlódott járműveket, a kerékpárosok, motorosok balról elférnek, az autósok pedig alkalmanként néhány másodpercet várakoznak. Ez tudatos tervezői kialakítás.” – fogalmazott. Székesfehérvár polgármestere, aki beszámolt arról is, hogy az útburkolat állapotát a szakemberek felmérték, hibát azonban nem tapasztaltak.
„Amíg most irányonként kettő-kettő buszmegálló van, addig korábban még 54 parkolóhely is volt, ami sokkal nagyobb időveszteséget okozott a haladók számára a ki- és beparkolások miatt, mint megvárni egy busz mögött a fél perces le és felszállást. A várakozási időket a Rákóczi úti jelzőlámpás csomópont is növelte, ahol korábban 60-70 másodpercet kellett állnia az autóknak, ha sikerült egy lámpaváltással áthaladni a csomóponton. Ha nem, akkor még további 90 másodpercet kellett vesztegelni a forgalomban. Kifejezett cél volt az is, hogy minél kevesebb lámpás csomóponttal és több körforgalommal folyamatosabbá tudjuk tenni a közlekedést és csökkentsük a környezetszennyezést is.” – írta Facebook oldalán dr. Cser-Palkovics András, aki szerint további cél, hogy a városban kizárólag a Széchenyi út, Palotai út és a Budai út tengely legyen jelzőlámpás irányítású. Mindenhol máshol körforgalmakat szeretnének kialakítani.
A Várkörút gyalogos közlekedésével kapcsolatban kiemelte, hogy természetes módon a gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak is figyelnie kell és féktávolságon belül nem léphet az autósok elé, az autósoknak pedig csak a saját oldalukon lévő járda és a középsziget között kell elsőbbséget biztosítani a gyalogosoknak. „ Ez a fajta zöldszigetes kialakítás a Rákóczi utcai vagy József utcai parkolósávnál nagyobb takarást nem okoz. A forgalomba helyezési eljárásnál a rendőrkapitányság előírására az útszakasz sebességét 30 km/h-ra csökkentjük.” – írta posztjában a polgármester, aki kiemelte, hogy a beruházás Fehérváron eddig nem ismert, új megoldásokat is tartalmaz, ezért folyamatosan figyelemmel kísérik és amennyiben szükségessé válik, felülvizsgálják a forgalmi rendet.
Székesfehérvár polgármestere önálló posztot tett közzé a közösségi közlekedéssel kapcsolatban is. Beszámolt arról, hogy elkészült a javaslat az új buszhálózat kialakítására, amelyet néhány héten belül bemutatnak a város honlapján, valamint lakossági fórumokon. Ennek társadalmi vitája a napokban elkezdődik. „Az Önök által is felsorolt problémákat igyekszünk kezelni a javaslattal, amely minden bizonnyal támogatókra és ellentáborra is talál. Célunk, hogy a meglévő kereteink között a Belváros környéki túlzott kapacitásokat a kertvárosokra helyezzük át, így biztosítva, több irányba eljutási lehetőséget. Elsősorban a munkahelyek, oktatási intézmények elérését kívánjuk jelentős mértékben javítani. Mivel a jelenlegi szolgáltatóval lejár a szerződésünk, itt lesz az alkalom, hogy már az új hálózaton történő szolgáltatást pályáztassuk meg. Reményeink szerint - ennek feltétele a sikeres és eredményes pályáztatás - jövő év közepén vagy végén már az új szolgáltatás fog működni.” – írta Facebook oldalán Cser-Palkovics András polgármester, aki kiemelte, hogy a jelenlegi járműpark annak ellenére rendkívül leromlott, hogy tavaly 6 új jármű érkezett, idén pedig várhatóan 8 korszerű jármű beszerzésére kerül sor.
A közeljövőben kiírásra kerülő új pályázat során előírják a szolgáltatásnak azon minimális feltételeit, amelyek napjainkban már alapvetőek. Ennek komoly költségvonzata lesz, így keresik az optimális szolgáltatási szintet. „Fontos azonban látni, hogy a közösségi közlekedés veszteséges üzleti alapon, állami és önkormányzati támogat nélkül nem fenntartható. Önkormányzatunk évi 300 milli forintot költ rá, az új pályázat eredményeként pedig a szolgáltatási színvonal emelkedésével együtt várhatóan ez az összeg nőni is fog. A közösségi közlekedés prioritását az jelzi a legjobban, hogy a jegy és bérletárakat az önkormányzat évek óta nem emeli és most sem tervezi.” – tette hozzá posztjában Székesfehérvár polgármestere.
Cser-Palkovics András polgármester egy kéréssel is fordult a fehérváriakhoz. „Az időseknek egyre nagyobb problémát jelent a temetőben való közlekedés, amit egy elektromos kisbusz megkönnyít. Ezért egy olyan javaslatot fogadtunk el, hogy egymillió forintot felajánl a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvány egy ilyen elektromos jármű beszerzéséhez és üzemeltetéséhez. Emellett közadakozást indítottunk, szeptember 15. és szeptember 30. között: a megcélzott legalább ötszázezer forintnak több, mint 10%-a már összegyűlt, amiért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a támogatóknak. A felajánlásokat a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvány bankszámlaszámára: 12023008-01198277-00100004 várják, a B/1/2015/001 projektkód feltüntetésével" – írta a polgármester.