-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Országos akció a motorosokért - "lassan járj tovább érsz"
Országos akció indul a motorosokért. Az általuk okozott balesetek számának növekedése miatt az Országos Rendőr-főkapitányság 2006. május hónapját a közlekedésben különösen veszélyeztetett motorosok ellenőrzésének szenteli. A többi megyéhez hasonlóan a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság is kiemelt figyelmet fordít a motorosokra ebben a hónapban.
A motoros balesetek tekintetében az országos statisztikai adatok tragikus képet festenek. Az ország közútjain a tavalyi évben 874 olyan személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt, melynek okozója motorkerékpár vezetője volt. A 2004. évi adatokhoz képest ez 17 %-os emelkedést jelent. Ezekben a balesetekben 64 motorkerékpár vezető veszítette életét, ami 23%-os növekedést mutat a 2004. évi adatokhoz képest.
Fejér megyében tavaly 35 személyi sérüléses balesetet okoztak motorkerékpár vezetők. Ez 20,7%-kal magasabb, mint a 2004. évben bekövetkezett 29 motorkerékpár vezető által okozott személyi sérüléses baleset. Ami ennél is szomorúbb, hogy 2005. évben 4 halálos kimenetelű közlekedési balesetet okoztak a motorosok, mely duplája a 2004. évi adatnak.
Megyénkben idén május 09-éig, összesen 23 motoros baleset történt. Ami tény, hogy az idén történt motoros balesetek közül 5 halálos, 13 súlyos, míg szintén 5 könnyű kimenetelű volt.
A megkülönböztetett figyelem szükségességét nem csak a baleseti statisztikai adatok támasztják alá, hanem az a tapasztalat is, hogy a motorosok egyre kevésbé tartják be a rájuk vonatkozó szabályokat. Rendszeresen használják a tömegközlekedés, a kerékpárosok vagy a gyalogosok számára fenntartott útfelületeket, bukósisak nélkül közlekednek, szabálytalanul helyezik el a motorkerékpárokon a rendszámtáblát, a vezetési jogosultságaikra vonatkozó korlátozásokat figyelmen kívül hagyják.
Az is megállapítható, hogy a közlekedés résztvevői még nem készültek fel az egyre növekvő motorkerékpáros forgalomra, ugyanakkor a motorkerékpárt vezetők nincsenek tisztában járművük fizikai teljesítőképességének határaival. A közutakon „gyakorolnak”, így akarják megszerezni a „rutint”, holott ezt zárt pályán, különböző motoros klubok által irányítottan kellene megtenniük.
Éppen ezért a Fejér Megyei Baleset-megelőzési Bizottság és a megyében működő motoros klubok között folyamatban van a kapcsolatfelvétel annak érdekében, hogy a klubok különböző rendezvényein felvilágosító, a motoros balesetek tapasztalatait átadó előadások kerüljenek megtartásra.
A motorkerékpárok és segéd-motorkerékpárok e hónapban történő ellenőrzésénél a rendőrök nagy figyelmet fordítanak a bukósisak viselésére vonatkozó előírások ellenőrzésére. (A rendőrök azt is ellenőrzik, hogy a járművezető vezetői engedélye alapján jogosult-e az általa vezetett motorkerékpár vezetésére, az esetleges korlátozásokat a sofőr betartotta-e vagy sem. A segéd-motorkerékpárok megállítása során kitérnek a hajtómotor hengerűrtartalmának, valamint a vázba ütött CM betű leellenőrzésére is. Az ilyen jelzések nélkül ugyanis segéd-motorkerékpár közúton nem közlekedhet. Különös figyelmet fordítanak arra is, hogy a kis robogókon, illetve az „M” nemzeti kategóriákban érvényesített vezetői engedéllyel utas nem szállítható. ) A legnagyobb szerep azonban természetesen a motorosok sebességellenőrzése. A segédmotor-kerékpárokra engedélyezett 40 km/h megengedett legnagyobb sebességnél ezek a robogók lényegesen gyorsabban képesek haladni, ami a gyakorlatlan, tapasztalatlan fiatalok esetében hatványozottan nagyobb baleseti veszélyforrást jelentenek. A nagy motorok tekintetében a sebességtúllépés még nagyobb kockázattal jár. A járművezetők a száguldó kétkerekűeket ugyanis sokkal később veszik észre, mint a gépkocsikat, és sebességüket általában tévesen ítélik meg. Sok baleset ebből adódik.
A közlekedési rendőrök májusi hónapi ellenőrzéseinek célja tehát a motorral közlekedők biztonságának növelése, az általuk elkövetett szabálysértések számának, és ezáltal a motoros balesetek számának a csökkentése.