-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Palotai úti esték – iskolaérettségről, iskolakészültségről beszélgettek
Az iskolakészültség fizikai és egyben pszichés alkalmasságot jelent arra, hogy a játékos óvodai évek után a gyermek elkezdje az általános iskolai tanulmányait.
A téma szerteágazó szakirodalma hangsúlyozza, hogy az iskolakészültség nem egyenlő az okossággal és az ügyességgel, és a gyermek 6 éves korára nem válik automatikusan iskolaéretté. A legtöbb esetben az iskolai foglalkozásokra való alkalmatlanság nem az értelmi képességek hiányát jelenti, hanem azt, hogy még nem jött el a gyermek számára a szigorú szabályokhoz való alkalmazkodás ideje.
Az iskolaérettség és iskolakészültség témájával foglalkozó Palotai úti esték sorozat előadása előtt Mészáros Attila alpolgármester köszöntötte a résztvevőket, azokat az óvodavezetőket és fejlesztő-óvodapedagógusokat, akire a szakszolgálatokhoz hasonlóan rengeteg munka hárul majd a következő hónapokban.
Mészáros Attila alpolgármester kiemelte, hogy az iskolaérettség témája sokszor kerül elő az óvodákban, nagy dilemma és nagy kérdés a szülők esetében is, hogy az adott pillanatban a gyermek alkalmas-e arra, hogy egy teljesen más környezetben tudjon megfelelni szeptembertől. Az alpolgármester hozzátette, hogy Székesfehérvár büszkék lehet az óvodai intézményhálózatára és óvodapedagógusaira, akik mindent megtesznek annak érdekében, hogy a gyermekek megfelelő érettségi szinttel, megfelelő módon kerüljenek az iskolába. Hozzátette, hogy ehhez kell egy olyan összefogás is, amelynek része a szakszolgálat, az óvodai intézményhálózat és az Oktatási Hivatal is.
Pápai Katalin Andrea, az FMPSZ Székesfehérvári Tagintézményének igazgatója elmondta, hogy az est témája a beiskolázás és iskolakészültség, illetve a két fogalomnak az elkülönítéséről is szót ejtenek pszichológiai és gyógypedagógiai szemszögből. Pápai Katalin ismertette a jogi vonatkozásokat is az óvodavezetők és óvodapedagógusok számára. A jogi keretrendszerhez tartozik, hogy a szakértői bizottság a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézség státuszában lévő, tanköteles korú gyermekeknek további 1 év óvodai nevelést javasol, ezt a javaslatot 2023. január 18-ig megküldik, ebben az esetben nem kell kérelmet benyújtani az Oktatási Hivatal felé.
Ha a járási szakértői bizottság vizsgálatán felmerül a sajátos nevelési igény gyanúja, akkor továbbküldik a Megyei Szakértői Bizottsághoz a gyermeket. Ha a gyanú nem valósul meg, akkor az előzetes vizsgálati véleményen jelzi a bizottság a gyermek tankötelezettségére vonatkozó véleményt, ezt a szülő csatolmányként nyújthatja be az Oktatási Hivatal felé. Az Oktatási Hivatal felé benyújtott kérelmekhez alátámasztó dokumentumok kellenek a szülő részéről. Ezek között lehet a pszichés, szociális és egészségügyi problémát igazoló vélemény, vagy súlyos logopédiai, mozgásfejlődési problémát igazoló vélemény, amely a terápia ellenére sem eredményez az iskolakezdésre pozitív irányú prognózist. Ilyen dokumentum lehet az óvodai fejlődést nyomon követő nyomtatvány, a DIFER eredmény, vagy a családgondozói vélemény is.
Nagyné Burka Brigitta, az FMPSZ Székesfehérvári Tagintézményének igazgató-helyettese elmondta, hogy sok évre nyúlik vissza a programsorozat. Azért is tartják fontosnak az ilyen együtt-beszélgetést, mert a nagy plenáris előadások nem adnak teret a mindennapi gondolatok és problémák megvitatására. A Palotai úti estéken az interaktivitás és az együttgondolkodás a lényeg,