-
Gépekkel segítik a várost
Mintegy 40 darab korszerű, jobbára akkumulátorral működő kisgéppel segíti a Városgondnokság közterületi munkavégzését a Makita Kft. A gépeket hétfőn a Városgondnokságon adta át a vállalat, amely minden évben más-más fehérvári területen segít társadalmi felelősségvállalásával.
2025.04.14. -
Okostanterem a Táncsicsban
Az oktatásban megjelenő új technológiák adta lehetőségek motiválják a diákokat és a tanulás hatékonyabbá válik – hangzott el hétfőn a Táncsics Mihály Általános Iskolában, ahol a frissen kialakított okostantermet egy angolóra keretében adták át. Székesfehérváron ezzel együtt már 14 általános iskolában szolgálja az oktató-nevelő munkát a XXI. századi technikával felszerelt terem, és idén még három helyszínen készül el.
2025.04.14. -
Okos tanterem a Tácsicsban
Lassan a végéhez ér Székesfehérvár önkormányzata és az Alba Innovár Digitális Élményközpont közös programja. Évekkel ezelőtt azt a célt tűzték ki, hogy minden általános iskolába okos tantermet alakítanak ki.
2025.04.15. -
Hosszabb nyitvatartás a piacon
Sokan szeretik inkább őstermelőktől beszerezni az alapvető élelmiszereket mint nagy bevásárlóközpontokban. Friss zöldség, gyümölcs, hús, pékáru, minden szükséges élelmiszer megtalálható a Városi Piacon.
2025.04.15.
Palotai úti esték – iskolaérettségről, iskolakészültségről beszélgettek

Az iskolakészültség fizikai és egyben pszichés alkalmasságot jelent arra, hogy a játékos óvodai évek után a gyermek elkezdje az általános iskolai tanulmányait.
A téma szerteágazó szakirodalma hangsúlyozza, hogy az iskolakészültség nem egyenlő az okossággal és az ügyességgel, és a gyermek 6 éves korára nem válik automatikusan iskolaéretté. A legtöbb esetben az iskolai foglalkozásokra való alkalmatlanság nem az értelmi képességek hiányát jelenti, hanem azt, hogy még nem jött el a gyermek számára a szigorú szabályokhoz való alkalmazkodás ideje.
Az iskolaérettség és iskolakészültség témájával foglalkozó Palotai úti esték sorozat előadása előtt Mészáros Attila alpolgármester köszöntötte a résztvevőket, azokat az óvodavezetőket és fejlesztő-óvodapedagógusokat, akire a szakszolgálatokhoz hasonlóan rengeteg munka hárul majd a következő hónapokban.
Mészáros Attila alpolgármester kiemelte, hogy az iskolaérettség témája sokszor kerül elő az óvodákban, nagy dilemma és nagy kérdés a szülők esetében is, hogy az adott pillanatban a gyermek alkalmas-e arra, hogy egy teljesen más környezetben tudjon megfelelni szeptembertől. Az alpolgármester hozzátette, hogy Székesfehérvár büszkék lehet az óvodai intézményhálózatára és óvodapedagógusaira, akik mindent megtesznek annak érdekében, hogy a gyermekek megfelelő érettségi szinttel, megfelelő módon kerüljenek az iskolába. Hozzátette, hogy ehhez kell egy olyan összefogás is, amelynek része a szakszolgálat, az óvodai intézményhálózat és az Oktatási Hivatal is.
Pápai Katalin Andrea, az FMPSZ Székesfehérvári Tagintézményének igazgatója elmondta, hogy az est témája a beiskolázás és iskolakészültség, illetve a két fogalomnak az elkülönítéséről is szót ejtenek pszichológiai és gyógypedagógiai szemszögből. Pápai Katalin ismertette a jogi vonatkozásokat is az óvodavezetők és óvodapedagógusok számára. A jogi keretrendszerhez tartozik, hogy a szakértői bizottság a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézség státuszában lévő, tanköteles korú gyermekeknek további 1 év óvodai nevelést javasol, ezt a javaslatot 2023. január 18-ig megküldik, ebben az esetben nem kell kérelmet benyújtani az Oktatási Hivatal felé.
Ha a járási szakértői bizottság vizsgálatán felmerül a sajátos nevelési igény gyanúja, akkor továbbküldik a Megyei Szakértői Bizottsághoz a gyermeket. Ha a gyanú nem valósul meg, akkor az előzetes vizsgálati véleményen jelzi a bizottság a gyermek tankötelezettségére vonatkozó véleményt, ezt a szülő csatolmányként nyújthatja be az Oktatási Hivatal felé. Az Oktatási Hivatal felé benyújtott kérelmekhez alátámasztó dokumentumok kellenek a szülő részéről. Ezek között lehet a pszichés, szociális és egészségügyi problémát igazoló vélemény, vagy súlyos logopédiai, mozgásfejlődési problémát igazoló vélemény, amely a terápia ellenére sem eredményez az iskolakezdésre pozitív irányú prognózist. Ilyen dokumentum lehet az óvodai fejlődést nyomon követő nyomtatvány, a DIFER eredmény, vagy a családgondozói vélemény is.
Nagyné Burka Brigitta, az FMPSZ Székesfehérvári Tagintézményének igazgató-helyettese elmondta, hogy sok évre nyúlik vissza a programsorozat. Azért is tartják fontosnak az ilyen együtt-beszélgetést, mert a nagy plenáris előadások nem adnak teret a mindennapi gondolatok és problémák megvitatására. A Palotai úti estéken az interaktivitás és az együttgondolkodás a lényeg,