Páratlanul sok induló a Duna-Alba-rallyen -versenyzői vélemények

 A héten csütörtöktől szombatig tart majd a korábban Fehérvár-rallyeként futó verseny, a Duna-Alba-rallye. Az új FIA rendelkezések, valamint a magyar bajnokság kiírása értelmében a mezőny több versenyen is indul: ez lesz a magyar bajnokság harmadik futama, egyben Európa Kupa-viadal, amelyre rekordszámú, 144 nevezés érkezett és lesz Horváth Nemzeti bajnokság is.
2004.05.17. 07:22 |

 A héten csütörtöktől szombatig tart majd a korábban Fehérvár-rallyeként futó verseny, a Duna-Alba-rallye. Az új FIA rendelkezések, valamint a magyar bajnokság kiírása értelmében a mezőny több versenyen is indul: ez lesz a magyar bajnokság harmadik futama, egyben Európa Kupa-viadal, amelyre rekordszámú, 144 nevezés érkezett és lesz Horváth Nemzeti bajnokság is.

 Ennyi autót Magyarországon még soha nem fogadott be rangos raliverseny - sőt, a szám Európában is kiemelkedő. Ez mindenképpen örvendetes, még akkor is ha a szervezők számára ez egyben komoly problémát okoz. A május 20-i (csütörtök) dunaújvárosi utcai rallye előírt két gyorsaságija (prológja) közül az egyiket törölték, mivel egyébként rendkívüli módon elnyúlna a verseny: a második gyors mezőnyének eleje még fényes nappal rajtolna el, a vége már a sötét éjszakában, s ez sértené az egyenlő pályák, egyenlő esélyek elvét. Ugyanakkor a várost teljesen körbezáró, forgalmát megbénító rendezvény időtartamát sem kívánják a rendezők a tűrhetőség határáig nyújtani.

 Érdekesség, és a vonatkozó előírásoknak köszönhető, hogy a 6. Duna-Alba-rali égisze alatt négy (helyenként egymást átfedő) különversenyt bonyolítanak le, mivel a futam része a Horvátország első osztályú ralibajnokságának is. A verseny csütörtökön, Dunaújvárosban a prológgal kezdődik, majd a résztvevők Székesfehérvár, Várpalota és Kisbér környékén 14 gyorsasági szakaszt teljesítenek. Az össztáv az etapokkal együtt 665,3 km lesz.

 

 

 

 

 

 Egy sportolónak az a dolga, hogy merje azt álmodni, hogy Õ nyer, a rendezőnek pedig az a dolga, hogy merje azt álmodni, hogy ez lesz a legjobb verseny -mondta Dudás Kokó Gyula MNASZ Rallye szakágvezető

 Magas a színvonal -emelte ki Dudás Kokó Gyula. Ezek a WRC-k olyan szintre jutottak, hogy a pilóták ma már nem egyszerű autóversenyzők, akik, ha idejük van akkor hétvégén beülnek az autóba. Ezeket a versenyzőket nehéz megtartani és hatalmas felelősség fenntartani a csapatokat. Úgy érzem Európának ezt a részét kicsit elhanyagolja a nemzetközi szövettség. A magyar versenyzők VB futamokon az első tízben lennének ebben biztos vagyok -emelte ki Dudás Kokó Gyula. Az elmúlt bajnokságokban is már megfigyelhető volt, hogy pontharcok alakultak ki. Olyan nehézségű verseny, mint a Duna-Alba Rallye nincsen. A sportolóknak a taktikát is be kell vetni, nem elég megnyerni néhány gyorsaságit. Amit Major Zoltán is említett, hogy "Akropolisz" nem véletlen és igaza van, hiszen a lőtéri pályák próbára teszik mind az autót, mind pedig az embert. A Dunaújvárosi "street-rallye" is egyedülálló.
 Visszanéztem -fogalmazott Dudás, a Magyar Bajnokság történetében soha nem neveztek ennyien egy versenyre, 145 induló nem volt még. Egy sportolónak az a dolga, hogy merje azt álmodni, hogy Õ nyer, a rendezőnek pedig az a dolga, hogy merje azt álmodni, hogy ez lesz a legjobb verseny.

Székesfehérváron otthonra lelt a rallye -mondta az alpolgármester

 Székesfehérvár sokmindenre büszke lehet: tudósaira, művészeire, kultúrájára, iskoláira és úgy érzem, hogy joggal lehetünk büszkék a rendezőcsapat munkájára és arra az autóversenyre, ami már hatodszorra kerül sorra az idén -mondta dr. Szelier András Székesfehérvár alpolgármestere. Ez a verseny egyre nagyobb, egyre tobb embert vonz. A Duna-Alba Rallye tükrözi azt, hogy Dunaújváros Székesfehérvár elkötelezett és fontosnak érzi, hogy ez a népszerű technikai sport otthon legyen nálunk. Városmarketing szempontjából is nagy jelentősége van a Duna-Alba Rallynak, így ahogy a város erejéből telik támogatjuk is azt. Az alpolgármester balesetmentes, felhőtlen versenyt kívánt és gratulált a szervezőknek az eddigi rendezésekért.

 Az ifj. Angyalfi Károly-Kazár Miklós páros is mondhatni hazai pályán érezheti magát, hiszen Karcsi székesfehérvári. Jelenleg az abszolut 4. helyén várják a folytatást és nem titkolt céljuk, hogy győzzenek a Duna-Alba Rallye-n.

 A DHL lett a fő támogatónk, aki szeretné, ha egy Peugeot-, vagy pedig egy Ford WRC-vel versenyeznénk, nem pedig Oktaviaval. Erre a versenyre egy Toyota Corolla WRC fog érkezni, egyel fiatalabb mint amivel korábban mentünk. Benik Balázs mesélt az autóról, hiszen ők egy egész szezont mentek a Focus előtt Corollaval. Jó autónak tűnik, remélhetőleg ezt a versenyen is elmondhatjuk. Végre elértünk egy olyan szintre, hogy nem úgy kell ülnöm az autóban, mint egy hímestojásban és végre van biztosítás is, felszabadultabban mehetünk. Igaz nem volt eddig szerencsénk hazai pályán, egyedül a Mitsubishivel tudtam jól menni három évvel ezelőtt és bízunk abban, hogy ennek a folyamatnak most lesz vége. Lehet, hogy kicsit nagyképűen hangzik, de nyerni szeretnénk. Itthon vagyunk szeretem ezeket a pályákat, viszont a többiek Benik Balázs, Szabó Gergó is iszonyatosan megy és hát ha a Túri Tomi így megy aszfalton ajkkor murván sem lehet rossz így nehéz dolgunk lesz valószínű. Ha az autó jó lesz nyerni próbálunk -mondta ifj. Angyalfi Károly.

 Spiztmüller Csabának jól kezdődött ez az év, kettőből kettő az N abszolutban. Az idei versenyen maximális pontszámmal vezetik az N csoportot. Két aszfaltos futam után sokat teszteltek murvás feltételek mellett és remélhetőleg jó beállítást találtunk az autónak -mondja Spiztmüller. Azthiszem, hogy borzasztóan, talán a hazaiak közül a legnehezett verseny előtt állunk, így reménykedünk, hogy minél kevesebb műszaki problémánk legyen. Természetesen megpróbálunk elsők lenni és az EK-t is megpróbáljuk teljesíteni, ha csak ez nem valósul meg műszaki ok miatt még akkor is jók leszünk szerintem -mondta a Pacotti Motorsport versenyzője.


 ASI, azaz Aschenbrenner György egy versenyen van túl, Miskolcon állt először rajthoz. Az abszolut első hely álom, de hozzá kell tenni, hogy többször volt már második és harmadik az abszolutban, de első még soha nem voltma. Ez a nehéz verseny számításaim szerint nem biztos, hogy az a verseny, ahol elsők lehetünk, de folyamatosan kűzdeni fogunk -mondja ASI. A WRC-k ezeken a murvás, mély, gyors pályákon abszolut előnyben vannak hozzánk képest. Kicsit hazai pálya a lőtér ASI-nak, hiszen Zircen lakik, mint mondja nagyon szereti ezeket a murvás pályákat, de majd meglátjuk, hogy az autó mire lesz képes. A technika az ami nagyon meghatározó lesz a Dunba-Alba Rallye-n. A nyílt nemzetközi versenyről ASI azt mondta, hogy majd eldől, hogy ezen mennek vagy már nem.

 Benik Balázs a tavalyi abszolut bajnok is nagyon készül a Duna-Alba Rallye-ra a Ford Focus WRC-vel, a hírek szerint a márkaváltásnak nincs nagy esélye, legalábbis a verseny előtti utolsó sajtótájékoztatón erre a következtetésre lehetett jutni.
 Nem úgy kezdődött a bajnokság, ahogy számítottuk és magunk előtt tudhatunk hat olyan futamot, ahol remélhetőleg nagyobb szerencsénk lesz, legalábbis bízom benne. Ez vezérel minket itt Fehérváron is. Szerintem az egyik legjobb verseny, de majd meglátjuk -mondja Benik. Az egri verseny nem kudarc, viszont a miskolci az az volt, így eredményesebbnek kell lennünk, akár nevezhetjük második szezonkezdésnek is. A Hunday WRC csak úgy jöhetne szóba nálunk, ha a hazai bajnokság előtt külföldi versenyen tudnánk vele indulni és a tapasztalatunk a jelenlegi Ford Focus WRC-hez köt minket. Egyenlőre nincs esély a váltásra, de ha lesz lehetőség váltunk az biztos. Tavaly nagyot vívott Benik Balázs Szabó Gergővel a Fehervar Rallye-n és ez hasonlóképpen lesz az idén is. A Skodák száma nem nyomasztó -mondja és hozzáteszi, hogy minél több az ellenfél annál nagyobb a tapasztalatszerzés, majd meglátjuk. 

www.rallye-online.hu (online időeredmények a gyorsaságik után azonnal)

www.duna-albarallye.hu (a verseny hivatalos honlapja)