-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Régen nem volt annyi dolguk a vízimentőknek, mint idén júliusban
2007.07.27. 15:14 |
A legtöbb fürdőzőt azért kell kimentenie a rendőröknek a Velencei-tóból, mert nem méri fel helyesen az időjárási viszonyokat, vagy nem figyeli a viharjelzést. Júliusban több mint harminc esethez riasztották a vízirendőröket. A legkritikusabb napok az előző hétvégén voltak, vasárnap a viharban tizenkét személyi mentést végeztek a tavon a rendőrök. A vizirendészet óvatosságra hívja fel a strandolók és horgászok figyelmét.
Képgaléria a Velencei-tavi vízirendőrökről itt!
A Velencei-tavon a délről érkező vihar a legveszélyesebb, ugyanis akkor nincs ami visszafogja a szelet és az a déli parton lévő horgásztokat, fürdőzőket befelé sodorja. Ha északról érkezik a vihar, akkor a Velencei hegység gyengíti egy kicsit a szelet és az kevésbé veszélyes. A vízirendőrök két motorcsónakkal dolgoznak a Velencei-tavon: egy 120 lóerős kisebb csónakkal, ami viharban nem alkalmas a biztonságos mentésre és egy 203 lóerős nagyobb hajóval, amire szükség esetén akár 12 ember is felfér. A tó két legtávolabbi pontja közötti távolságot kevesebb mint öt perc alatt teszik meg viharban a járőrök.
A Velencei-tó Magyarország harmadik legnagyobb tava. Hossza 10,8 km, szélessége 1,5 és 3,3 km között változik, területe 26 km2 vízmélysége 1 méter és 2 méter között változik. A sziksós vízű, oldott nátrium- és magnézium-tartalmú víz fokozza a bőr életműködését, így bizonyos gyógyhatást fejt ki neurotikus és mozgásszervi bajoknál, kénhidrogén tartalma miatt pedig hatásos a reumatikus bántalmak kezelésére is. Az északi part fenékiszapjának a hévíziével csaknem egyenértékű gyógyító erőt tulajdonítanak.
Képgaléria a Velencei-tavi vízirendőrökről itt!
A Velencei-tavon a délről érkező vihar a legveszélyesebb, ugyanis akkor nincs ami visszafogja a szelet és az a déli parton lévő horgásztokat, fürdőzőket befelé sodorja. Ha északról érkezik a vihar, akkor a Velencei hegység gyengíti egy kicsit a szelet és az kevésbé veszélyes. A vízirendőrök két motorcsónakkal dolgoznak a Velencei-tavon: egy 120 lóerős kisebb csónakkal, ami viharban nem alkalmas a biztonságos mentésre és egy 203 lóerős nagyobb hajóval, amire szükség esetén akár 12 ember is felfér. A tó két legtávolabbi pontja közötti távolságot kevesebb mint öt perc alatt teszik meg viharban a járőrök.
A Velencei-tó Magyarország harmadik legnagyobb tava. Hossza 10,8 km, szélessége 1,5 és 3,3 km között változik, területe 26 km2 vízmélysége 1 méter és 2 méter között változik. A sziksós vízű, oldott nátrium- és magnézium-tartalmú víz fokozza a bőr életműködését, így bizonyos gyógyhatást fejt ki neurotikus és mozgásszervi bajoknál, kénhidrogén tartalma miatt pedig hatásos a reumatikus bántalmak kezelésére is. Az északi part fenékiszapjának a hévíziével csaknem egyenértékű gyógyító erőt tulajdonítanak.