-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Rohamosan nő a balesetek száma - a 7-es főút a legveszélyesebb
Májusban és júniusban olyan sok baleset történt, hogy az első hat hónap baleseteinek száma eléri a tavalyi első féléves számadatokat. Fejér megye rendőrei kimutatást készítettek a balesetveszélyes főutakról is. A felmérésből az derül ki, hogy a legtöbb baleset a 7-es főúton történt. Itt összesen 27 balesetet regisztráltak, ez majdnem négyszerese a tavalyi adatnak. Szignifikáns növekedés látható az 1-es számú főúton is, ahol tavaly nem volt baleset, míg idén hét történt.
Májusban és júniusban olyan sok baleset történt, hogy az első hat hónap baleseteinek száma eléri a tavalyi első féléves számadatokat. Fejér megye rendőrei kimutatást készítettek a balesetveszélyes főutakról is. A felmérésből az derül ki, hogy a legtöbb baleset a 7-es főúton történt. Itt összesen 27 balesetet regisztráltak, ez majdnem négyszerese a tavalyi adatnak. Szignifikáns növekedés látható az 1-es számú főúton is, ahol tavaly nem volt baleset, míg idén hét történt.
2004. első félévéhez képest magasabb a baleseti szám a 6-os, a 61-es, a 8-as, valamint a 811-es számú utakon is. 2004. első félévéhez képest magasabb a baleseti szám a 6-os, a 61-es, a 8-as, valamint a 811-es számú utakon is. Míg a 62-es, a 64-es és a 81-es utak vonatkozásában csökkenő a tendencia. A 63-as főúton - ugyanúgy, mint tavaly - 7 baleset történt az első hat hónapban.
Míg a lakott területen belül csökkent, addig a lakott területen kívül jelentősen nőtt a balesetek száma. Fejér megye útjain 2005. első félévében összesen 352 személyi sérüléses baleset történt. Ebből 26 halálos, 157 súlyos, míg 169 könnyű kimenetelű volt. Míg a súlyos és a könnyű kimenetelű balesetek jelentős része lakott területen belül történt, addig a halálos balesetek 61,5 %-a lakott területen kívül következett be.
Ez az arány jóval magasabb, mint a tavalyi évben volt. 2004. év első hat hónapjában ugyanis az összbalesetek 56,7%-a történt a településeken kívül. A balesetekben megsérültek száma tavalyhoz képest 1,2%-kal nőtt. Míg tavaly június 30-ig 515-en sérültek meg közlekedési balesetben, addig idén ez a szám 521. Az adatok alapján megfigyelhető, hogy egyre nő a lakott területen kívül megsérültek száma. A nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedettek száma 10,0%-kal nőtt tavalyhoz képest. Idén 191-en sérültek meg súlyosan közlekedési balesetben. Míg tavaly 33-an, addig idén 28-an vesztették életüket Fejér megye útjain. Ugyanígy csökkenés figyelhető meg a könnyű sérültek számában is. Idén 302-en szenvedtek könnyebb sérüléseket, tavaly 310-en.
A leggyakoribb baleseti ok továbbra is a gyorshajtás. Ezt követi a kanyarodási szabályok be nem tartás és az elsőbbségi jog meg nem adása. Ezen három okból kifolyólag összesen 254 baleset következett be az év első felében. Ez az összbalesetek 72,2%-a.
A rendőrség koncentrált ellenőrzései ellenére még mindig magas az ittas gépkocsivezetők száma. A 352 balesetben 55 sofőr ittasnak bizonyult. Ez a balesetet okozók 15,6%-a. 247 alkalommal személygépkocsi vezetője okozott balesetet, 26 esetben kerékpáros, míg 25-nél tehergépkocsi sofőrje. Szabálytalan gyalogos miatt 18 baleset következett be, míg 16 helyen motoros, 12 alkalommal segédmotoros tehető felelőssé a balesetért. 4-4 esetben autóbusz, illetve egyéb jármű vezetője okolható.
A balesetek időbeli megoszlását tekintve kijelenthető, hogy a legkritikusabb a 12.00 óra és a 18.00 óra közötti időszak. A 352 balesetnek ugyanis több, mint egyharmada – szám szerint 136 - délután történt. A délelőtti órákban 92, este 63, éjszaka 33, míg reggel 28 baleset következett be.