-
Mától várják a tanszeradományokat
Elkezdődött a Gondtalan Sulikezdés tanszergyűjtő akció, melyet nyolcadik alkalommal hirdetett meg az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ és a Next Stop üzletközpont. A támogatásokat 2024. augusztus 12-ig, jövő hétfőig gyűjtik, majd eljuttatják a rászoruló családoknak.
2024.08.08. -
A hontalan állatokért
A hontalan állatok érdekében fogott össze a Herosz Fehérvári Állatotthona és a Damniczki Cukrászda. Augusztus 16-ig, péntekig fogadják a kutyáknak és macskáknak szánt konzervadományokat a Fő utcai cukrászdában, ahol egy állatvédelmi totó is várja a játékos kedvűeket.
2024.08.07. -
Még lehet jelentkezni a Lecsófesztiválra
Lehet még jelentkezni a XIX. Fehérvári Lecsófőző Vigasságra, de a főzőhelyek jó része már elkelt. A népszerű közösségi eseményre augusztus 25-ig lehet regisztrálni.
2024.08.09. -
Nehéz hetek jönnek
Magyarországon két és fél millió ember szenved allergiás megbetegedésben a Nemzeti Népegészségügyi Központ 2021-es felmérése szerint, így az allergia igazi népbetegségnek számít.
2024.08.09.
Sakkpalota - játék és tanulás 45 percben
A megyében elsőként a székesfehérvári István Király Általános Iskolában indították el a Sakkpalota képességfejlesztő oktatási programot, amit nyílt tanítási óra keretében ismerhettek meg a szülők az intézményben. A Polgár Judit nemzetközi sakk nagymester által kidolgozott, egyedülálló módszer fejleszti a kisiskolások képességeit, logikus és kreatív gondolkodását, és előmozdítja a különböző tantárgyak elsajátítását.
2015.02.25. 12:06 |
A megyében elsőként a székesfehérvári István Király Általános Iskolában indították el a Sakkpalota képességfejlesztő oktatási programot, amit nyílt tanítási óra keretében ismerhettek meg a szülők az intézményben. A Polgár Judit nemzetközi sakk nagymester által kidolgozott, egyedülálló módszer fejleszti a kisiskolások képességeit, logikus és kreatív gondolkodását, és előmozdítja a különböző tantárgyak elsajátítását.
A sakk az egyik leghatékonyabb képességfejlesztő eszköz, amelynek segítségével a gyerekeket az óvodáskor végén, az iskoláskor első éveiben be lehet vezetni a tudatos ismeretelsajátítás világába. A sakkozás, alapvető kognitív lelki folyamatokat és funkciókat működtetve, jótékonyan hat az értelmi képességek, mindenekelőtt a megértést és a problémamegoldást biztosító gondolkodás fejlődésére, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni nevelő-fejlesztő erejét, személyiségformáló hatását sem. A sakkjáték tanulásának-gyakorlásának kedvező hatása a gyermekek egész intellektuális fejlődésére tudományosan is kimutatott.
Az István Király Általános Iskolában évek óta működik sakkszakkör. Erre építve Fejér megyében elsőként ebben az intézményben, az első évfolyamon indították el a Sakkpalota programot, melyet ma délelőtt nyílt tanítási óra keretében mutattak be a szülőknek Kiss Diána és Radóczné Földi Éva tanítók vezetésével. Krählingné Kovács Tünde, az intézmény igazgatója hangsúlyozta: a sakk elsajátítása nem cél, hanem eszköz. Segítségével nem sakkversenyzőket nevelnek, hanem általános képességfejlesztés zajlik, pótolva a digitális korban fellépő gondolkodásfejlődési hiányosságokat. A módszer játékos keretek között fejleszti a memóriát, a stratégiai készséget, a síkbeli és térbeli tájékozódást, a szókincset, a matematikai gondolkodást. A tanórák környezetét a Sakkpalota adja, a figurák a mesékből kelnek életre, a gyerekek pedig megszokják, hogy tervszerűen, előre gondolkodjanak, és azt is, hogy minden döntésüknek, lépésüknek következménye lesz. Az is nagyon fontos szempont, hogy a tanulók roppantul élvezik a módszert, örömmel vesznek részt az órákon, hiszen ők maguk is sakkfigurákká válnak. A Székesfehérvári István Király Általános Iskola célja, hogy a térségben a program referencia intézményeként működjön.
„A Polgár Judit nevével fémjelzett módszer egyszerűn zseniális. Játékos módon úgy szerzik meg ismereteiket a gyerekek, hogy észre sem veszik, hogy tanulnak. Ezt ők maguk fogalmazzák meg. Számomra is érdekes felismerés volt, hogy ez a módszer nem konkrétan a sakk játékáról szól, hanem a sakkon keresztül a matematika és a nyelvi készségek elsajátításáról. Ebbe az intézménybe hátrányos helyzetű kisgyermekek is járnak, így a Sakkpalota programnak esélyegyenlőségi szempontból is nagy szerepe van. Azt kívánom, hogy itt Fehérváron minél több iskola minél több osztálya alkalmazhassa a módszert a jövőben.” – hangsúlyozta Brájer Éva oktatási ügyekért is felelős alpolgármester.
„Az István Király Általános Iskola három pedagógusának módszertani továbbképzését Székesfehérvár Önkormányzata támogatta a Sakkpalota program kapcsán. Rendkívül fontos, hogy a gyerekek kreatív módon tanuljanak, és a különböző tantárgyakban fejlesszék képességeiket. Örömmel fogadtuk az iskola megkeresését, és igyekszünk minden eszközzel támogatni a programot a jövőben.” – mondta Mészáros Attila alpolgármester.
A tervek szerint a Sakkpalota programot felmenő rendszerben fogják alkalmazni az István Király Általános Iskolában. A módszerről további információk olvashatóak a
/ weboldalon.