Száguldó donorok - egy tucat motoros-baleset egy hónap alatt

 Az elmúlt egy hónap alatt összesen 14 olyan személyi sérüléses közlekedési baleset történt Fejér megyében, amelyben motorosok sérültek meg. Három közülük halálos kimenetelű volt. A balesetek legfőbb oka a gyorshajtás. Idén Fejér megyében az első motoros baleset március 22-én történet, azóta viszont - április 27-ig bezárólag - még összesen tizenhárom motoros balesetet regisztrált a rendőrség. A balesetek többségében – szám szerint kilencben - a motorosok voltak a balesetet okozók, míg ötben, mint részesek szerepeltek.
2006.04.28. 08:17 |

 Az elmúlt egy hónap alatt összesen 14 olyan személyi sérüléses közlekedési baleset történt Fejér megyében, amelyben motorosok sérültek meg. Három közülük halálos kimenetelű volt. A balesetek legfőbb oka a gyorshajtás. Idén Fejér megyében az első motoros baleset március 22-én történet, azóta viszont - április 27-ig bezárólag - még összesen tizenhárom motoros balesetet regisztrált a rendőrség. A balesetek többségében – szám szerint kilencben - a motorosok voltak a balesetet okozók, míg ötben, mint részesek szerepeltek.

 Jellemző, hogy a motorkerékpáron utazók minden esetben sérültek. Számuk összesen tizenegy, mivel két alkalommal a motoron két személy utazott. Négy esetben az okozó motorkerékpár vezetője egyedüli résztvevője volt a balesetnek, míg öt alkalommal más járművel ütköztek a kétkerekűek. Kétszer tehergépkocsival, háromszor személygépkocsival. A más járműben utazók egyik balesetben sem sérültek meg.          
 Az okokat vizsgálva, megállapítható, hogy a kilenc esetből hatban (66,6%) a gyorshajtás okozta a balesetet, egy-egy esetben az előzési tilalom, a kanyarodási szabályok, illetve az irányváltoztatási szabályok megszegése volt az ok.  
 A balesetet okozó motorkerékpár vezetők között három 20 év alatti fiatal volt, kettő huszonéves, míg négy 30 és 40 év közötti életkorú.  

 Azokban a balesetekben, ahol a motorkerékpáros, mint részes szerepelt, kettő halálos, egy súlyos és kettő könnyű kimenetelű volt. Három baleset lakott területen belül, míg kettő lakott területen kívül következett be. A Székesfehérvári Rendőrkapitányság területén kettő, a Dunaújvárosi, a Móri, illetve a Sárbogárdi Rendőrkapitányság illetékességi területén egy-egy balesetet regisztrált a rendőrség.  
 
 Összességében megállapítható, hogy a közlekedés résztvevői még nem készültek fel az egyre növekvő motorkerékpáros forgalomra, ugyanakkor a motorkerékpárt vezetők nincsenek tisztában járművük fizikai teljesítőképességének határaival. A közutakon „gyakorolnak”, így akarják megszerezni a „rutint”, holott ezt zárt pályán, különböző motoros klubok által irányítottan kellene megtenniük.