-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Száguldó donorok - egy tucat motoros-baleset egy hónap alatt
Az elmúlt egy hónap alatt összesen 14 olyan személyi sérüléses közlekedési baleset történt Fejér megyében, amelyben motorosok sérültek meg. Három közülük halálos kimenetelű volt. A balesetek legfőbb oka a gyorshajtás. Idén Fejér megyében az első motoros baleset március 22-én történet, azóta viszont - április 27-ig bezárólag - még összesen tizenhárom motoros balesetet regisztrált a rendőrség. A balesetek többségében – szám szerint kilencben - a motorosok voltak a balesetet okozók, míg ötben, mint részesek szerepeltek.
Jellemző, hogy a motorkerékpáron utazók minden esetben sérültek. Számuk összesen tizenegy, mivel két alkalommal a motoron két személy utazott. Négy esetben az okozó motorkerékpár vezetője egyedüli résztvevője volt a balesetnek, míg öt alkalommal más járművel ütköztek a kétkerekűek. Kétszer tehergépkocsival, háromszor személygépkocsival. A más járműben utazók egyik balesetben sem sérültek meg.
Az okokat vizsgálva, megállapítható, hogy a kilenc esetből hatban (66,6%) a gyorshajtás okozta a balesetet, egy-egy esetben az előzési tilalom, a kanyarodási szabályok, illetve az irányváltoztatási szabályok megszegése volt az ok.
A balesetet okozó motorkerékpár vezetők között három 20 év alatti fiatal volt, kettő huszonéves, míg négy 30 és 40 év közötti életkorú.
Azokban a balesetekben, ahol a motorkerékpáros, mint részes szerepelt, kettő halálos, egy súlyos és kettő könnyű kimenetelű volt. Három baleset lakott területen belül, míg kettő lakott területen kívül következett be. A Székesfehérvári Rendőrkapitányság területén kettő, a Dunaújvárosi, a Móri, illetve a Sárbogárdi Rendőrkapitányság illetékességi területén egy-egy balesetet regisztrált a rendőrség.
Összességében megállapítható, hogy a közlekedés résztvevői még nem készültek fel az egyre növekvő motorkerékpáros forgalomra, ugyanakkor a motorkerékpárt vezetők nincsenek tisztában járművük fizikai teljesítőképességének határaival. A közutakon „gyakorolnak”, így akarják megszerezni a „rutint”, holott ezt zárt pályán, különböző motoros klubok által irányítottan kellene megtenniük.